A Kia EV6-hoz rendelhető a Meridian hangrendszer
A villanyautó-gyártók a legapróbb részleteket is megvizsgálják, hogy akár csak néhány méternyivel több hatótávot ki tudjanak sajtolni modelljeikből. A hatótáv befolyásolásában az egyik legfontosabb tényező az aerodinamika (ezért is van olykor furcsa formája egy-egy villanyautónak), de a hőmérséklet vagy az útviszonyok mellett a vezetési stílus is komoly hatással van a megtehető kilométerekre. Ez utóbbi szempont viszont nem feltétlenül választható meg mindig a sofőr által, tudat alatt külső tényezők is befolyásolhatják. A Kia szerint ezek közé tartozik például az autóban szóló zene is.
Az érdekes, olykor abszurd kutatásaikról híres-hírhedt brit tudósok ismét rászolgáltak hírnevükre, ők mérték fel ugyanis azt az elsőre nem feltétlenül egyértelmű kapcsolatot, ami a zenehallgatás és a hatótáv között van. A Salfordi Egyetemről Dr. Duncan Williams, az egyik leghíresebb akusztikai szakértő egy kétnapos tesztet szervezett, melyben egy előre meghatározott útvonalat járattak be több résztvevővel. A kísérlethez a Kia biztosította az EV6 modelljeit, azokból is a 321 lóerős, duplamotoros GT Line S felszereltségi szintűeket. Ezekben a 14 hangszórós Meridian hangrendszer is jelen volt, de a sebességfüggő hangerőállítást kikapcsolták belőle.
Villanyautókon tesztelték a zenék hatását, de hagyományos meghajtásúaknál is érvényesek a következtetések
A tesztalanyok ugyanazokat a zenéket hallgatták meg az előre kijelölt, hétköznapi útvonalakon, de autónként változott, melyik szakaszon éppen melyik szám szólt (a sorrend ugyanaz volt, de a közúti helyzetek befolyásolták, ki mennyi idő alatt jutott át az egyes útvonal-részleteken). A zenék közti alapvető különbség az ütem/perc mérőszám volt, ez alapján pedig
arra jutottak, hogy a tempósabb zenék csökkentik a hatótávot.
Ez a hatás közvetve jelentkezik, a gyorsabb számok dinamikusabb, érzelmesebb vezetési stílust válthatnak ki a sofőrökből, ami villanyautóknál különösen falja az aksit, de egyébként belsőégésű motoros autóknál is megnőhet emiatt a fogyasztás. Egészen konkrétan a tudósok a
The Weeknd Blinding Lights című számánál tapasztalták a legnagyobb hatékonyságcsökkenést, míg a lassabb klasszikus zenénél (Beethoven kilencedik szimfóniája) fordul elő legkisebb mértékben a zenehallgatásnak betudható hatótáv-vesztés. Adele-tól a
Hello az up-tempo pop és a klasszikus zenék között teljesített.