Ilyen volt pálya mellől: a WTCC a Hungaroringen
A hazai WTCC futam belülről - élménybeszámoló
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fotók, beszámolók, belsős információk a világbajnokság hazai futamáról. Csapatfőnökök, versenyzők, sportbírók és a média szemszögéből.
Felforgatta Magyarországot a Túraautó Világbajnokság mezőnye, még ha ez nézőszámban nem is annyira mutatkozott. Az előző évektől eltérően most azért nem láttunk teli tribünöket (egy-két kivételtől eltekintve) bár ez betudható a vasárnapi borzalmas esős-szeles kombinációnak. Michelisz Norbi lelkes rajongóit azonban semmi sem állíthatta meg, a szervezők pedig imádják, hogy ebben a kis országban mindig több néző és sokkal jobb hangulat van, mint bárhol máshol, ahol járnak. A versenyzők is mindent megtettek, hogy felejthetetlen hangulatot varázsoljanak a Hungaroringen és azon kívül is. Rengeteg sajtó és VIP esemény volt Budapesten és a versenypályán egyaránt.
Megmaradt az, amiért ennyien szeretjük a WTCC-t, az a közvetlenség és a baráti hangulat.
Végül a versenyek is ultra izgalmasak lettek, köszönhetően az esőnek. (Rövid beszámoló az elsőről itt, a másodikról itt) Tulajdonképpen értelmes futamot nem lehetett így futni. Ezen a ponton elkerülhetetlen, hogy megemlítsem a hétvége főtémáját, az új aszfaltburkolatot. A sportbírók egyöntetű véleménye, hogy ez a pálya még nem volt felkészülve egy WTCC lebonyolítására. A pálya melletti bontási maradékokból néhol sár lett, a kerékvetőkről pedig pattogott le a festék.
A legdurvább mégis az, hogy esőben habzott a beton, ez a hab pedig úgy csúszott, mint a szappan, ha ráléptek.
A hétvége legszerencsétlenebb emberének címét sajnos Michelisz Norbi vihette el. Szegénynek mind a két versenyét elrontotta egy tőle független hiba, pedig ő mindent megtett. Érdekesség, hogy mikor elfüstölt Norbi turbója, az egyik oltást végző beavatkozó sportbíró fejére rácsapódott Norbi csomagtartója, ezzel pedig 5-6 centis karc keletkezett a sisakjában, ami koponyatörést jelentene. Hála istennek semmi ilyenről nem kell beszámolnunk, Norbi viszont megígérte a bírónak, hogy egyszer dedikálja a betört sisakját. Hát az ilyen apró sztorik teszik széppé a sportot.
Több csapat vezetőjével is sikerült beszélni a hétvége alatt, a legtöbb újdonságot természetesen a Volvótól tudtuk meg. Azonban az oroszok is érdekes témát feszegettek a hétvégén, hiszen arról esett szó, hogy a jövő évi szabályokban mit és hogyan kéne korlátozni.
A Lada szerint be kéne állítani egy költségplafont, hogy mindenki egyenlő feltételekkel indulhasson, és ne lehessenek ekkora különbségek, mint most.
Inkább állnak a költséghatékonyság mellett, míg mások - például a Citroën - inkább szabadon engednék a fejlesztéséket, aminek viszont nincs plafonja. Hogy melyik serkentené fel jobban a bajnokságot, az jó kérdés, én inkább állok a Lada oldalán. A téma egyébként a Citroën távozásával kapcsolatban merült fel, hiszen ők most az uralkodók. A franciák boxaiban járva olyan űrtechnikákat láthattunk, amikkel nem csoda, hogy világbajnokok. Ilyeneket semelyik másik csapatnál sem látni.A Volvo pedig két év múlva világbajnok lesz! Ezt merem állítani. Vagy már jövőre... Bár ezt még nem merném annyira biztosra mondani. Egy elkapott Zengő Zoli beszélgetésben arról esett szó, hogy ha nem is Hondával, de mekkora poén lenne, ha Volvóval lenne világbajnok 2018-ban Michelisz Norbi.
Ugyanis a Volvo 2018-ban világbajnok akar lenni, és Norbit is szívesen látnák a csapatban.
Egyébként jó eséllyel indulnak a bajnoki címért, hiszen a csapat várakozásait is felülmúlja ez a teljesítmény (Fredrik Ekblom az első, Thed Bjork a második futamon 4. lett). Talán csak a Cruze tudott ilyen jól kezdeni annak idején. A Citroënt most hagyjuk ki a sorból, bár pilótáiknak is ott volt a Lacetti bemelegítő autónak.A svédek fejlődése pedig folyamatos, hiszen a Hungaroringen már a Q3-ba is bejutottak, és két negyedik helyett is elhoztak. Mindenki zárkózottnak állította be őket, közben a legközvetlenebb csapat voltak a paddockban. Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport-tevékenységeiért felelős vezetője elmondta, hogy biztos alapokra építenek, ezért is neveztek egy összeszokott csapattal a világbajnokságra. A Svéd Túraautó Bajnoksággal ellentétben a TC1-es S60-ban a motor köré építették az autót, ami egyébként megegyezik az utcai autóban használttal. Kérdeztük őket egy esetleges hazai, svéd vb futamról is. Nem mondanának rá nemet, de kereskedelmi szempontból nem fontos nekik, hiszen jelenleg teljesen lefedik a svéd piacot. A WTCC viszont akkora lehetőség, hogyha a jelenlegi V8 Supercars, STCC vagy világbajnoki programok közül kéne választaniuk, egyértelműen a vb maradna.