A négyajtós 7-esen kívül még BMW Z3 és Z8 is megfordult a Bond filmben
Az angol kém szerepéhez talán egy klasszikus Aston Martin a leginkább testhezálló, a kilencvenes években készült Bond filmekben viszont rendre BMW-k volánja mögé pattant Pierce Brosnan. Ez alól az 1997-es
A holnap markában című alkotás sem kivétel, itt a titkosügynök munkáját egy BMW 750iL segítette. Az E38-as kódnéven futó hetes BMW 1994 és 2001 között készült, a filmben megjelenő kivitel minden értelemben a maximumot nyújtja. A 750-es számmal ellátott verzió motorterében egy 5,4 literes V12-es szívó benzines lapul, ami 326 lóerő és 490 Nm leadására képes. Karosszériából is a nagyobb járt az angol titkosszolgálat legjobb ügynökének, a nyújtott hetes 5,12 méteren terpeszkedik, a nagyobb lábtérre szükség is volt a modell filmbeli átalakítása során.
Az egyik jelenetben Bond egy parkolóházban találkozik a gonosz karakterekkel, ahol távirányítással vezeti a luxusautót. Ez persze a valóságban nem így történt, hanem egy kaszkadőr vezetett, méghozzá a hátsó ülésről. A sofőr üléspozícióját a hátsó ülőlap eltávolításával a lehető legalacsonyabbra helyezték, így az ablakon keresztül sem látható, hogy ki is irányít valójában. Az első ülés helyére egy garnitúra pedál került, ami rudazat segítségével mozgatta az eredeti berendezéseket, a kormányzás szintén hátulról történt, ahol az alacsonyan ülő vezetőt egy monitor segítette a tájékozódásban. Érdekesség, hogy hiába automataváltós a hetes, mégis három pedált taposhat a sofőr. Ennek oka, hogy két fékpedál került a fedélzetre: az egyik hagyományosan működik, a másik viszont csak a hátsó kerekekre hat, ahová pont ezért kerekenként két féknyereg került.
A hátsó lökhárítóba még füstgép is került, a farolást külön fék segíti, ami csak a hátsó kerekekre hat (Forrás: Supercar Blondie/Youtube)
A trükkös hetesen a tetőablak sem előre-hátra mozog, hanem fel-le, alatta pedig rakéta imitáció lapul. A hátsó lökhárító is túlmutat a gyár elképzelésén, az ugyanis kitolható, így van lehetőség az üldöző autó elé kipotyogtatni a szögeket. A filmben egy drótkötelet feszítenek ki a BMW elé, de ez sem fog ki a luxusautón, mivel az embléma alá egy kiemelkedő kis vágóeszközt építettek a mérnökök. Néhány autentikus golyónyomot leszámítva kiváló állapotnak örvend Bond BMW-je, ami a gyári múzeum féltve őrzött kincse. Egy ideje már nem kap Bond filmben főszerepet a BMW, de azért nem marad akciófilm nélkül a bajor márka, csak most
Tom Cruise tekeri a propelleres kormányt.
Az E38-as sorozatból 340 ezer készült, sorhatos, V8-as és V12-es motor került a géptető alá
Ezzel a konkrét kocsival pár éve összehozott a sors a 2017-es Techno Classikán (http://egzostive.com/2017-techno-classica/), ugyanezekkel az extrákkal, tök jó volt felidézni a film jeleneteit. Ráadásul olyan vad dolgok között parkolt, mint az “Aranyhal” (16 hengeres kisérleti E32-es), vagy Karl Lagerfeld individual BMW-je. Nagyon kár ezekért a rendezvényekért, remélem lassan vége lesz ennek a rémálom járványnak.