Ilyen Toyota kellett volna a Baywatch csapatának

A Toyota Hilux alapjaira egy önálló emelőszerkezettel rendelkező koncepcióautó készült 1987-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legmenőbb pick-up lehetett volna, sőt, ma is hasítana egy ilyen Toyota - sajnos azonban sosem került gyártásba a hidraulikus emelőszerkezettel ellátott Hilux tanulmány.

Nem állítom, hogy sokan szembesülnek rendszeresen azzal a problémával, hogy több száz kilogrammnyi tömeget kellene feltornászni valahogy egy platós kocsi hátuljára, de azok, akik találkoztak már ezzel a kihívással, bizonyára sok mindent megadnának egy olyan pick-upért, mint amilyet a Toyota készített a '80-as évek végén. Sajnos csak egyetlen példányban, koncepcióautóként készült a Mobile Base, valószínűleg túl drágának találta a Toyota a sorozatgyártáshoz - pedig van annyira hasznos, hogy akár jóval nagyobb összegeket is fizetnének egy ilyen járműért a tehetős extrém sportolók, vagy talán még inkább a nagy terheket mozgató vállalkozók, de esetleg a mozgássérültek egy részének is nagy segítség lehetett volna.
Hirdetés
A '80-as évek Hiluxára épült a Mobile Base, ami már eleve egy igencsak szolid alap volt. Egyszer például a Top Gearben Jeremy Clarksonék is megpróbáltak egy ilyen pick-upot elpusztítani, de a piros autó a legnagyobb megrökönyödésükre azután is beindult, hogy a tengerfenékre küldték, daruval dobták le a magasból, óriási vasgolyóval ütötték meg, felgyújtották, de még ez sem volt elég, végül felrobbantottak alatta egy toronyházat és még ezután is működött!
Hirdetés
Ennek a modellnek az egyik változatát hívták Hilux Surfnek, ami neve ellenére nem igazán adott helyet egy szörfdeszkának - ehelyett a platót fedték be, és beépítettek egy második üléssort. Érdekes módon ebből indult ki a Toyota a Mobile Base tanulmányhoz, egy nagy kanyart téve ebből csináltak ismét platós kocsit. A Mobile Base persze nem ugyanaz volt, mint a hagyományos pick-up Hilux. A leginkább szembetűnő különbség az Action Deck-nek nevezett különleges raktér volt, amely középen elválasztott, nyitható tetővel, csúszva lenyíló hátsó raktérajtóval és egy igen trükkös rakodómechanizmussal rendelkezett. Utóbbi két, colstok-szerűen mozgó karból és az általuk tartott rakodólapból állt. Mivel a karok felső és alsó részét forgó mechanizmus kötötte össze, mozgatás közben a karok által bezárt szög folyamatosan változott, így a rakodólap, és a ráhelyezett teher emelés közben végig vízszintes helyzetben maradt. Mind a három mozgató mechanizmust hidraulikus munkahengerek működtették, mégpedig teljesen automatikusan, gombnyomásra. Tökéletes ötlet volt ez a jet skik és más hasonló méretű járművek, quadok, motorkerékpárok, vagy egyéb terhek mozgatására, de sajnos az 1987-es Tokiói Autószalon jelentette a kérészéletű Mobile Base csillogásának elejét és végét is. Pedig David Hasselhofék bizonyára nagy hasznát vették volna!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?