Ilyen se volt még: GT változatot kapott a Porsche Cayenne Turbo

A Porsche Cayenne Turbo GT a SUV-kínálat megkérdőjelezhetetlen királya - nem csak a Porschénál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha jobb gyorsulásra vágysz egy bő kéttonnás batárban, mint egy Ferrariban, akkor jó hírünk van: a Porsche átírta a fizika törvényeit az új Cayenne Turbo GT-vel.

Új királya van a SUV-ok végeláthatatlan mezőnyének. Ha egy Porsche Cayenne Turbo GT-vel érkezel valahova, biztos lehetsz benne, hogy több tízkilométeres körzetben bárkit legyorsulnál. Végre nem kell szégyenkezni, hogy neked csak a Porschéra tellett, pedig igazából a Lamborghini Urusra vágytál:

nyugodtan mondhatod a piros lámpánál az olaszok SUV-jában menőzőnek, hogy úgyis csak egy drága Audiban ül, aztán meg le is hagyhatod.

Három tizedmásodpercet verhetsz rá 100 km/h-ig, ráadásul még spóroltál is hozzá képest majdnem 15 milliót. Ettől persze még mindig elérhetetlenül drága lesz az ultra-Cayenne, alapból 60-70 millió körül indul majd, és utána nem árt néhány extrát is kipipálni. Bár túl sokat nem kell, a csúcsverzióhoz elég erős alapfelszereltség jár. Alap a 22 colos felni és a kifejezetten a Cayenne Turbo GT-hez kifejlesztett abroncsszett, és persze a nagyobb teljesítményhez igazított futómű és felfüggesztés. Apropó teljesítmény: a GT úgy lett a kínálat csúcsa, hogy lóerőben nem ez a legerősebb. A Turbo S E-Hybrid villanymotorral kombinált összteljesítménye 680 lóerő, a GT-é pedig 640 (itt csak benzinmotor van). Ez még mindig több 40-nel az alap Turbóhoz képest, amin a GT alapszik, átalakították ugyanis a 4 literes V8-as erőforrást. Újak a hűtők, a befecskendezők, a turbó, a szelepek, a főtengely és a rezgéscsillapítók is. A plusz erő mellett a tömegcsökkentésre is rágyúrtak Zuffenhausenben, szénszálból készül a tetőpanel, titánból a kipufogórendszer (ami nem mellesleg két óriási végződést kap középre, ilyen csak a GT-n van), és utóbbiból a középső hangtompítót is kivették a súlycsökkentés veretős hangzás érdekében. Van egyedi külső fényezés, sárvédőszélesítések és agresszív diffúzor is, amikről kívülről meg lehet különböztetni a legdrágább Cayenne-t a többitől.
Hirdetés

A sok módosításnak köszönhetően 3,3 másodpercig tart 100 km/h-ra gyorsulni, ami 0,6 mp-cel gyorsabb az alap Cayenne Turbónál, 0,5-tel a Turbo S E-Hybridnél, 0,3-mal pedig a Lamborghini Urusnál.

Sőt, hogy ne csak az óriásokat alázza a GT, 0,2 másodperccel például a Ferrari Portofinónál is gyorsabb, márpedig abba nem lehet betenni az egész családot. A gyorsabban váltó Tiptronic S-nek, az összkerék-kormányzásnak, a 17 milliméterrel lejjebb ültetett karosszériának, az új tetőszpojlernek és a nagyobb hátsó szpojlernek, illetve a feszes módban is még feszesebb futóműnek köszönhetően a kanyarstabilitással sincs gond. Ezt tökéletesen példázza, hogy a Nürburgringen ez a modell tartja a SUV-ok körrekordját. Turbo és GT megjelölés egyszerre még nem szerepelt Porschén, de az ilyen földöntúli képességekkel rendelkező óriásnak illik is egy új elnevezés. Érdekes módon viszont a Coupé címszót elhagyták, éppen azért, mert a GT csak a kupésított változatban érhető el, ennek egy leheletnyit ugyanis jobb az aerodinamikája. A Cayenne Turbo GT már rendelhető, az első darabok őszre várhatók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?