Ilyen se volt még: GT változatot kapott a Porsche Cayenne Turbo
A Porsche Cayenne Turbo GT a SUV-kínálat megkérdőjelezhetetlen királya - nem csak a Porschénál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha jobb gyorsulásra vágysz egy bő kéttonnás batárban, mint egy Ferrariban, akkor jó hírünk van: a Porsche átírta a fizika törvényeit az új Cayenne Turbo GT-vel.
nyugodtan mondhatod a piros lámpánál az olaszok SUV-jában menőzőnek, hogy úgyis csak egy drága Audiban ül, aztán meg le is hagyhatod.
Három tizedmásodpercet verhetsz rá 100 km/h-ig, ráadásul még spóroltál is hozzá képest majdnem 15 milliót. Ettől persze még mindig elérhetetlenül drága lesz az ultra-Cayenne, alapból 60-70 millió körül indul majd, és utána nem árt néhány extrát is kipipálni. Bár túl sokat nem kell, a csúcsverzióhoz elég erős alapfelszereltség jár.A sok módosításnak köszönhetően 3,3 másodpercig tart 100 km/h-ra gyorsulni, ami 0,6 mp-cel gyorsabb az alap Cayenne Turbónál, 0,5-tel a Turbo S E-Hybridnél, 0,3-mal pedig a Lamborghini Urusnál.
Sőt, hogy ne csak az óriásokat alázza a GT, 0,2 másodperccel például a Ferrari Portofinónál is gyorsabb, márpedig abba nem lehet betenni az egész családot. A gyorsabban váltó Tiptronic S-nek, az összkerék-kormányzásnak, a 17 milliméterrel lejjebb ültetett karosszériának, az új tetőszpojlernek és a nagyobb hátsó szpojlernek, illetve a feszes módban is még feszesebb futóműnek köszönhetően a kanyarstabilitással sincs gond. Ezt tökéletesen példázza, hogy a Nürburgringen ez a modell tartja a SUV-ok körrekordját. Turbo és GT megjelölés egyszerre még nem szerepelt Porschén, de az ilyen földöntúli képességekkel rendelkező óriásnak illik is egy új elnevezés. Érdekes módon viszont a Coupé címszót elhagyták, éppen azért, mert a GT csak a kupésított változatban érhető el, ennek egy leheletnyit ugyanis jobb az aerodinamikája. A Cayenne Turbo GT már rendelhető, az első darabok őszre várhatók.