A dizájn is frissült - hét év után
Az összes márka közül talán az olasz sportautógyárak azok, melyek rajongói a legnehezebben fogadják el az új, elektromos autóipart. Pedig számtalan példa bebizonyította már, hogy akkumulátorral megtámogatott autók is lehetnek sportosak, menettulajdonságok terén legalábbis mindenképpen, bár való igaz, egy hörgő benzinmotor hangját sosem fogja helyettesíteni semmiféle mesterséges villanyhang. Ez utóbbi kifejezetten fontos egy Maseratinál, éppen ezért döntöttek a lágy hibrid rendszer bevezetésekor a Ghibli zöldítése során, hiszen így benzinmotort is használhatnak.
Kék részletek árulkodnak róla, hogy ez egy hibrid Ghibli
Még mielőtt a hibrid technológia részleteire térünk, érdemes megemlíteni, hogy kinézetre is frissült a Ghibli kívül-belül - ami persze rá is fért már, hiszen 2013 óta van piacon, ilyenkor már generációváltás is jöhetne. A legmarkánsabb változás a hátsó fényszórót érinti, ami formájában nem, csupán grafikájában változott, de sokkal egyedibb lett a minimalista, lefelé görbülő vonalas stílussal. Szögletesebb lett a fő hűtőrács az autó orrán, aminek lamellái új dizájnt kaptak, illetve a másodlagos légbeömlők is sarkosabbak lettek. Az első fényszórók is megújultak, ránézésre LED-esek lettek az eddigi xenon helyett, bár ezt nem részletezte a gyártó. Belül is próbál felzárkózni a Ghibli a közepes méretű prémium szedánokhoz, a központi képernyő 10,1 colosra nőtt, HD felbontásban jeleníti meg akár az Android Autót is. Vannak online szolgáltatások, vezetéssegítő rendszerek és félig digitális műszerblokk, de egy Maseratit valószínűleg nem ezek miatt vásárol meg valaki.
A hátsó fényszóró jellegzetesebb stílust kapott
Sokkal fontosabbak a menetteljesítmények, és bár nem fogja a szegmensének többi tagját maga mögé utasítani, valószínűleg nem is ez volt a cél. A benzinmotor egy kétliteres, turbós négyhengeres, ezt egészíti ki egy 48 V-os lágy hibrid rendszer. Nem vitték tehát túlzásba egyik típusú erőforrást sem, ennek köszönhetően viszont sem a magas fogyasztással és károsanyag-kibocsátással, sem a túlsúllyal nem kell foglalkozni: a WLTP-ciklus szerint 10 liternél kevesebb benzinre van szükség 100 km megtételéhez, és a hibrid Ghibli még könnyebb is a dízelnél. A visszafogottság persze szerényebb dinamikát eredményez, a 330 lóerős, 450 Nm-es teljesítményű autónak a 100 km/h-s sprint 5,7 mp-ig tart, ami azért még mindig nem rossz egy ötszemélyes kocsitól - a végsebesség 255 km/h. Maserati lévén, fontos a hangzás is, amiről változtatható akusztikájú kipufogórendszer gondoskodik.
Új az infotainment rendszer, a varrások is kék színűek
A Ghibli hibridségét kék részletekkel is hirdeti a Maserati. Kék kontúrt kaptak az ikonikus tripla kopoltyúk, illetve ilyen árnyalatúak a féknyergek, a C-oszlopon lévő emblémát kiegészítő villám, valamint a beltér varrásai is. Hiába zöldült a modell, összességében azért még mindig ízig-vérig Maserati, hiszen Modenában tervezték és Torinóban fogják gyártani. Nem mellesleg a Ferrari is elektromosít, legújabb szuperautója, az SF-90 Stradale konnektorra dugható, ám az első tesztek alapján elképesztő sportgépezet. Ugyanígy a Maseratinak is sikerülhet saját értékeinek megőrzése az innováció mellett, bár ez valószínűleg az első teljesen elektromos modelljeik debütálásával fog kiderülni, ami 2021-re várható a következő GranTurismo és GranCabrio személyében.
Érdemes hozzászokni az új emblémához, jön még villanyosított Maserati
Nem az elektronok a lényeg, hanem az új motor. Tulajdonképpen csináltak egy “gagyi” Giulia XL-t azoknak a vásárlóknak akik kicsinylik az Alfa Romeót és valamivel több giccsre vágynak.