Ilyen Renault Scenicet még nem láttál, ez az új hidrogénautójuk!

A régi Scenic után szabadon: így hívják a Renault hidrogénautó-koncepcióját is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tudtuk, hogy jön, mégis meglepett mindenkit a Renault új koncepciója. A 70 százalékban újrahasznosított anyagokból készült, 95 százalékban újrahasznosítható villanyautó egy hatótávnövelő hidrogén-üzemanyagcellát kapott az akkupakkja mellé.

Nemrég még arról írtunk, hogy lejárt a Scenic lemeze, elbúcsúzik tőle a Renault, most mégis arról számolhatunk be, hogy a Scenic a márka jövője. Egyértelmű, hogy nem ugyanarról a Scenicről van szó, ám tovább zavarja a vizet, hogy mennyire különbözik a két autó. Mármint a régi, belsőégésű motoros egyterű és az új, elektromos crossover, amely egy hidrogén-üzemanyagcellás range extendert, azaz hatótávnövelő egységet kapott.
Hirdetés
A vadra formázott lemezek és a temérdek futurisztikus technológiai megoldás alatt a Megane E-Tech platformja, 215 lóerős villanymotorja és kisebbik, 40 kWh kapacitású akkucsomagja lapul. Ezt egészíti ki a padlóba integrált 16 kW teljesítményű üzemanyagcella, amely út közben is fel tudja tölteni az akkucsomagot. Így elég a kisebb kapacitás, ami jelentős tömegcsökkentéshez vezet, 800 kilométer feletti hatótáv és percek alatti újratölthetőség mellett. A fogyókúra ellenére a Scenic tanulmány 1,7 tonnát nyom, tehát nehezebb a Megane E-Tech villanyautónál, de ez érthető is, hiszen jóval nagyobb annál. 4,49 méteres hosszához 1,9 méteres szélesség és 1,59 méteres magasság társul, ezáltal 29 centivel hosszabb, 13 centivel szélesebb és 8,5 centivel magasabb a kistesónál.
Hirdetés
Méretei bent is érezhetők, a tanulmányautó a régi Scenictől megszokott, tágas és praktikus belteret hozza, ám teljesen újraértelmezve, egy különleges és modern köntösben, mindösszesen 4 ülőhellyel. Tipikus tanulmányautós részletek a megszokottól eltérően nyíló hátsó ajtók és a B-oszlop hiánya, a valódi jövő felé tekint viszont a hatalmas képernyő a szélvédő alatt, no meg persze a sok kis extra képernyő a sofőr körül. További különlegesség, hogy a tanulmányautó 70 százalékban újrahasznosított anyagokból készült, amelyeknek az arányát a kész termék alkatrészein is feltüntették a franciák. Ráadásul a Scenic Vision életciklusa végén az akkucsomagjával együtt 95 százalékban újrahasznosítható is lesz, ezzel tovább csökkentve az ökológiai lábnyomát: egy hagyományos villanyautóhoz képest 75 százalékkal kevesebb szénd-ioxidot bocsát ki a gyártása és a semlegesítése.
Hirdetés
Érdekesebb viszont, ha megnézzük, hogy mit is takar ez az újrahasznosítás-mánia. Az csak egy dolog, hogy a padló 45 százalékban tejes-dobozokból, és 55 százalékban használt műanyagcsövekből készült, ugyanúgy, ahogy az állítólag valódi bőrnek tűnő anyagok a beltérben is mind újrahasznosított poliészterből készültek. Sokkal érdekesebb, hogy a fődarabokra is igaz mindez, maga az akkucsomag is újrahasznosított elemekből épül fel: papírszemétből készül például a Scenic Vision szénszálas akkuváza. Jól látható, és a nevéből is kikövetkeztethető, hogy ez a gép még messze áll a sorozatgyártástól, ám azt már elárulták a franciák, hogy lesz belőle szériaváltozat, 2024-ben érkezik majd. Hogy mennyit tart meg a különleges hajtásláncból és gyártási módból, vagy épp az extravagáns dizájnból és a B-oszlop nélküli ajtómegoldásból, az persze más kérdés, erre ők sem adtak még választ.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?