Néhány nappal a bemutató után már kiszúrták a Santa Fe-t az utakon, a valóságban is impozáns látvány a SUV
Július közepén
villantotta meg először a Hyundai a Santa Fe új generációját, melynek megjelenését elődjeihez képest egy merőben új irányba vitték el a tervezők. A korábbi lekerekített formákat sokkal robusztusabb, szögletesebb irány váltotta fel, és a koreaiak nem féltek merész megoldásokat alkalmazni az autó külsején. Ilyen például a lámpatestek kialakítása, melyek elöl és hátul is egy H betűt formálnak, utalva ezzel a márka nevére.
Akkor csupán néhány képet mutatott a Hyundai az újdonságáról, viszont nemrég a technikai adatokról is lerántották a leplet. A Santa Fe 4,8 méter hosszú, 1,9 méter széles, és 1,7 méter magas, a tengelytávja pedig 2,8 méter, így minden szemszögből hízott egy keveset az elődmodellhez képest. A nagyobb karosszériának hála a csomagtér is jóval nagyobb, a korábbi 634 liter helyett immár 725 liter áll rendelkezésre.
A sima hibrid rendszer 178 lóerős, míg konnektoros társa 158 lóval dolgozik
Európában a Hyundai kizárólag az 1,6 literes motorral értékesíti majd a modellt, igaz abból választható konnektoros, vagy sima hibrid változat is. Előbbi 9,1 másodperc alatt tudja a százat álló helyzetből, de utóbbinak sem kell több kilenc és fél másodpercnél, a két hajtáslánc végsebessége pedig egységesen 190 km/óra, de aligha ezek lesznek a döntő szempontok a modell vásárlásakor.
Az utastér letisztult, elegáns megjelenést kapott, a műszerfalat a két egymás mellé szerelt képernyő uralja
Szintén nem újdonság az utastér kialakítása, viszont korábban itt sem árultak el minden adatot. A Santa Fe szinte az összes vezetéstámogató rendszerrel büszkélkedhet, köztük a kívülről vezérelhető parkolás funkcióval, amihez a vezetőnek nem is kell az autóban lennie.. Egyelőre nem árulták el mennyibe kerülhet majd itthon a Hyundai Santa Fe, ahogyan arról sincs biztos adat, mikor érkezhetnek Magyarországra az első példányok.