Ilyen M6-os BMW-t sem láttál még

A Fisker próbálkozott átépítéssel is, ez itt az egyetlen eredménye

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Henrik Fisker híres az Aston Martinról, a BMW Z8-ról, meg persze a Fisker Karmáról. De hallottál már a Latigóról? Tuti, hogy nem! És biztos, hogy nem láttad, ugyanis ez az egy példány létezik belőle


Henrik Fisker neve sokak számára csak a saját márkájáról, a Fiskerről és annak első autójáról, a Karmáról lehet ismerős. A dán származású formatervező viszont több jellegzetes és örökzöld formát is alkotott, mondjuk azok sem jönnek szembe túl gyakran. Ilyen az Aston Martin DB9 és a BMW Z8 is, ám 2006-ban, jóval első saját gyártású autója, a Fisker Karma előtt megpróbált félig saját autót készíteni, ez volt a Fisker Latigo. A képeken szereplő autó valódi, rendszáma is van és jelenleg magántulajdonban használják, és a tervek szerint 150 darab készült volna belőle, ahogy a kis táblácskáján is olvasható, ám ezen kívül nem létezik több, soha nem is készült.

Hirdetés

A fogékonyabbaknak már leeshetett, hogy miből készült. Igen, egy BMW M6 van a kézzel megmunkált alumínium lemezek és karbonszálas műanyagból készült elemek alatt. Az 5,0 literes V10-es motort újjáépítették és tuningolták is, az RD Sport műhelyében 665 lóerőre pumpálták a teljesítményét. Ami viszont igazán érdekes, az a forma. Fisker gyengéje a hűtőrács, nem hiába hajaz az Aston Martinra, amihez hozzányúl, azon megmutatja, hogy annak is jól áll. Ebben itt nem vagyunk biztosak, pláne úgy, hogy a dán tervező által Amerikában átépített német vas orrán hatalmas KOREA feliratú utángyártott lámpák virítanak. A Chris Bangle által rajzolt megosztó fart elegyengették, az ötlet nem rossz, csak a csík lámpát nem sikerült egy vonalban elkészíteni. A beltér ízlés kérdése, elég túlzó, vagy éppen egyedi, attól függ, honnan nézzük. Mindent kézzel bőröztek újra, oda is került, ahová eredetileg nem. Az alig 6000 kilométert futott sportkocsiért most kevesebb, mint 10 millió forintot ajánlottak. Elég jelentős értékvesztés ez, tekintve, hogy eredeti ára durván 55 millió forint volt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?