Ilyen lesz az új ötajtós Audi A3

Audi A3 Sportback premier Párizsban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elődjénél csöppet nagyobb, de könnyebb lett, a háromajtósénál 35 mm-rel hosszabb tengelytávval jön az új Audi A3 Sportback. Értékesítése februárban kezdődik.


Ilyen lesz az új ötajtós Audi A3? - tettük fel a kérdést bő hónapja egy grafika láttán, s azután, hogy Genfben bemutatkozott a harmadik generáció háromajtós verziója. Nos, fotók (és adatok) formájában a gyári válasz most érkezett meg, a Párizsi Autószalon Audi-standján tehát a képeken látható, alig finomított köntösben virít majd az új, a "kupénál" két hátsó ajtóval praktikusabb Audi A3 Sportback.

Hirdetés
A 4310x1780x1425 mm-es külső méretekkel bíró, 2636 mm tengelytávú karosszéria az elődmodellhez viszonyítva minden irányban nőtt, ha csak minimálisan is. A változás szele a már MQB platformos tengelytávot érintette leginkább a maga 5,5 centis bővülésével. A háromajtóshoz képest 3,5 centi a plusz, amiből a hátsó utasokon túl valamicskét a csomagtartó is profitált: a kifutó modell 370-1100 literes értékeivel szemben az új 380-1220 literes poggyászteret kínál.

Akárcsak - például konszernen belül - a VW Golf, az Audi prémiumkompaktja is fogyott a nemzedékváltással - a Sportback jelesül 90 kilót leadva 1205 kg-os minimális önsúllyal startol. Ez az 1.4 TFSI variáns saját tömege. Kezdetben (2013 februárjától) ennek a turbós egységnek a 122 lóerős és 200 Nm nyomatékú változata lesz az alap benzinmotor (100 km/h-ra 9,3 mp-es gyorsulással, 203 km/h-s végsebességgel, 5,3 l/100 km-es vegyes fogyasztással és 123 g/km-es CO2-kibocsátással), akinek meg ez nem elég, választhatja az 1.8 TFSI-t 180 lóerővel, 250 Nm-rel, 7,3-as sprintidővel, 230 feletti végsebességgel, s az ígérettel, hogy 130 g/km-es emissziónak megfelelő 5,6 literes is lehet az étvágya. Vagy a 2.0 TDI-t (150 LE, 320 Nm, 8,4 mp-es gyorsulás, 213 km/h-s végsebesség, 4,6 l/100 km-es fogyasztás, 120 g/km-es CO2). Szériában 6 fokozatú manuális, opciósan DSG S Tronic kétkuplungos automata váltóval. Mesés számok.
Később olyan motorokkal gazdagodik a paletta, mint 1.2 TFSI (105 LE, 175 Nm, 10,7 mp, 193 km/h, 4,9 l/100 km, 114 g/km); 1.4 TFSI hengerlekapcsolással (140 LE, 250 Nm, 8,4 mp, 213 km/h, 4,7 l/100 km, 110 g/km), 1.6 TDI (még titkolt LE- és Nm-adatokkal, 10,9 mp, 194 km/h, 3,8 l/100 km, 99 g/km); 2.0 TDI (184 LE, 380 Nm, 7,4 mp, 232 km/h, 4,3 l/100 km, 111 g/km). Még később érkezik majd az S3 csúcsmodell, az e-tron konnektoros hibrid és egy TCNG névre hallgató, földgázzal is tankolható mutáns, amelynek benzinmotorja 1.4-es Turbo lesz 109 lóerővel, az együttes hatótáv pedig 1200 km-re rúghat. Mivel a futómű, a kormány, az utastér (a valamivel tágasabb második sort és a könnyebb ki/beszállást engedő ötajtósságot leszámítva), s a felszereltségek azonosak a háromajtóséval, ezek taglalásától ezúttal eltekintenénk - ebben a cikkben már mindent megírtunk. Lesz "természetesen" quattro összkerékhajtás is, hogy aztán egyszer majd győri négyajtóssal gyarapodjon az A3-család, várjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?