Bár az első gyári fotókon még álcafóliában látható a Tiguan harmadik generációja, a VW lényegében minden fontos információt megosztott a vadonatúj modellről.
Egyértelmű, hogy a bevált receptet nem akarták nagy változtatásokkal elrontani. A Tiguan ugyan nagyobb lesz a modellváltás után, de a változás nem drámai: a 4,551 méteres hossz csupán 3,2 centivel haladja meg az előd adatát, az 1,64 méteres magasság pedig mindössze fél centi növekedést jelent. Az autó szélességén – 1,94 méter – és tengelytávján – 2,68 méter – nem változtattak. Ezzel együtt sikerült valamelyest nagyobb, 648 literes csomagtartót kialakítani – ez 33 liter többletet jelent – és az utasok fejtere is nőtt, elöl 9, hátul 10 mm-t.
A forma részletei nem igazán látszanak a képeken, de annyi azért átsejlik a pixeles mintázaton, hogy kevesebb a szigorú, egy ívű vonal, él az autón. A stílusa inkább az újabb elektromos modellekére emlékeztet.
Úgy tűnik, dugattyús motorokból továbbra is az 1,5 literes benzines és a 2 literes dízel alkotja majd a kínálatot, a fejlesztés inkább a hibrid modellek hajtásláncát érintette. Kétféle konnektoros rendszer is készül majd, 150 és 200 kW, azaz 204 és 272 lóerő összteljesítménnyel. Ezekbe nagyobb és gyorsabban tölthető akkumulátor kerül, mint a korábbiakba. Az elektromos hatótáv elérheti a 120 km-t egy töltéssel, így akár tisztán villanyautóként is használhatók lesznek az ilyen Tiguan változatok a legtöbb vásárló mindennapi rutinjában.
Természetesen a fedélzeti elektronikát is korszerűsítik: a kisebbik középső érintőpanel is 12,9 hüvelykes lesz, a nagyobbik pedig 15 hüvelykes képátlójú: ez egyenesen az ID.7-ből érkezik. Emellett új, 10,25-ös digitális műszeregységet, és új ablakra vetítő kijelzőt is kap a típus.
A részleges bemutatás magyarázata egyébként az, hogy a hivatalos világpremiert csak az idén ősszel tartja a VW, az európai forgalmazást pedig csak 2024 első negyedében kezdik meg.