Napelemek is jutottak a tetőre
A Tesla igazi népautója, a legkisebb és legolcsóbb modelljük még mindig várat magára, de az valószínűsíthető, hogy akármennyire is kompakt lesz, a kei autókétól azért még mindig nagyobb méretre számíthatunk. Érdekes eljátszani a gondolattal, hogy ha piacra dobnának egy ennyire apró autót, akkor az hogy nézne ki - ebben van segítségünkre a HW Electro legújabb modellje, a Puzzle, amiről elsőre megállapítható, hogy akár Elon Muskék is tervezhették volna.
A szögletes dizájn jót tesz a térkihasználásnak és a gyártási költségeket is csökkenti az egyszerű formák miatt
A HW Electro egy feltörekvő japán márka, ami a szigetország első elektromos kishaszonjármű-gyártója kíván lenni. A japán piacra pedig nem lehet igazán betörni egy jó kei autó nélkül, így született meg tehát a Puzzle. Rendkívül érdekes megoldásokat pakoltak a pöttöm puttonyosba, mert egy közösségi járműnek szánják. A célkitűzést meg is valósítják: a karosszérián kétoldalt, kívül kapott helyet egy-egy fedőlap, melyek hálózati áramforrást, USB- és internetcsatlakozást, illetve elsősegély-dobozt rejtenek. Ezek bárki számára elérhetők, akik megközelítik a Puzzle-t, akár annak zárt állapotában is. Az ötlet itt az, hogy az apró autó hozzájárul a környezetében lévő közösséghez a fenti szolgáltatásokkal. Aki ismeri a japán kultúrát, az tudja, hogy ott ez tényleg működhet is - de hogy az Egyesült Államokban, vagy akár Európában is életképes lenne-e, az már kétséges.
Minimalista és variálható a beltér
A Puzzle egyébként - nevéhez hűen - variálható és személyre szabható. Alapvetően egy kétüléses furgonról van szó, de tetszőlegesen alakítható utasok vagy rakomány szállítására. Elöl természetesen érintőképernyő fogadja a sofőrt, amin még egy mesterséges intelligenciát használó útvonal-optimalizáló is helyet kapott, ami a futároknak tehet jó szolgálatot. A műszerfalon és az ajtópaneleken kis lyukak találhatók, ezekbe különböző kiegészítőket (például tárolórekeszeket) lehet kitűzni, ahogy azt a sofőr éppen igényli. Kei méretéből adódóan (rövidebb, mint egy Fiat 500) sem a hatótávja (201 km), sem a teherbíró képessége (350 kg) nem túl nagy, de a városokban ezek a legtöbb célra elegendőek. A Puzzle 2025-től lesz elérhető, a tervek szerint pedig az Egyesült Államokban is szeretné értékesíteni a HW Electro.
Jóhiszeműség (vagy naivitás?) a járókelők rendelkezésére bocsátható csatlakozási lehetőségek ötlete