Az 50 évvel ezelőtti ralisikerekről nosztalgiázik a Nissan
Nagy meglepetést okozott a Nissan, amikor 1970-es évek elején benevezett a Safari Rallyra. Akkor még a Datsun néven, 1970-ben egy 1600 SSS modellel, majd 1971-ben 240Z-vel és az Edgar Herrmann és Hans Schuller párossal. Mindkét évben győztesként hagyták ott a verseny helyszínét, ennek emlékére készítette el a Juke virtuális raliváltozatát a japán márka.
Mivel ez a Juke akár tereprali versenyekre is jó lenne a magasságát tekintve, akár a Dakaron is indulhatna. Jóval nagyobb kerékjárati íveket kapott, hogy a vaskos terepgumik elférjenek alatta, illetve extra fényszórókat a motorháztetőre, illetve a tetőre, ami nem szokatlan a Safari Rallykon. Az autó fényezése is utalás, az 1971-es Datsun 240Z-re, amely elhozta az aranyérmet. Ráadásul azt az autót is leképezték a virtuális térben, hogy aki nem ismerné, biztosan megértse a párhuzamot. A renderelt rali-Juke már csak abból az apropóból is érdekes, hogy idén visszatért a Rali Világbajnokság mezőnye a legendás versenyre, igaz a Nissan nélkül.
Pótkerekek a csomagtérben, amolyan igazi Safari ralis módra
Mivel csak “papíron” létezik a Juke raliváltozata, mindenképp környezetbarát, ám ha a valóságban is megépítenék, a Nissan egy hibrid hajtásláncot képzel bele. Talán még ahhoz is megjön a kedvük, hogy az előző generáció R modelljéhez hasonlóan egy izmos Juke-ot is piacra dobjanak.
Az 1971-es Datsun 240Z versenygép alapján rajzolták a Juke raliváltozatát