Az SM Tribute minden porcikája lenyűgöző, a koncepciómodell már inkább szobor, sem mint autó
A nagybetűs veterán Citroën kétségkívül a DS, nem véletlen, hogy az immár 10 éves luxusmárka is ezt a nevet választotta magának. A 20 évig készülő, 1,45 milliós eladást produkáló DS mellett akadt egy még finomabb portéka a kínálatban.
A régivel azonosak a méretek, kivéve a szélesség, ami 14 centivel bőségesebb. A felnik 22 colosak
A Citroën a Maserati megvásárlása után, 1970-ben dobta piacra a csúcsmodellt. A V6-os motorokkal és hidropneumatikus felfüggesztéssel szerelt SM mindössze öt évig volt a kínálat része, ezalatt 13 ezer példányra érkezett megrendelés. Az ár mellett az sem segítette az eladásokat, hogy csak speciálisan képzett szerelők értettek a karbantartásához. A modell karrierjét a Citroën csődje pecsételte meg, a céget felvásárló Peugeot megvált az olasz luxusmárkától, így az SM-nek is befellegzett. A méltatlan sorsú, de csodálatos SM most új formában tért vissza.
A kormányt csupán drótok kötik össze a kerékkel, a belsőben is van néhány utalás az elődre
Az autó könnyen felismerhető, az ék alakú kétajtós karosszéria, a kupolaszerű csomagtartó és a rejtett hátsó kerekek egyértelművé teszik, hogy miből inspirálódtak a tervezők. Új ötlet is akad bőven, a leglátványosabb a részlet a fedett, de felül mégis kikacsintó hátsó kerék és az odáig húzott hátsó lámpák. Az utastérben múltidéző a hurkás ülés, mutatós a hajlított és átlátszó képernyő.
Az autógyártók mostanában szeretnek a múltjukban kutakodni
Az SM Tribute inkább egy kiállítási tárgy, nem véletlen, hogy a Chantilly Arts & Elegance rendezvény keretein belül leplezték le. A gyártó a leghíresebb autós szépségversenyre is benevezte, a Concours d'Elegance zsűrije hamarosan ítéletet mond az újragondolt SM-ről.
Ebben a formában aligha valósul meg, de a részletek visszaköszönhetnek a szériaautókon