Bentley Bentayga 1989, Range Rover alapokon született a virtuális luxusterepjáró (Forrás: Abimelec Design)
Nehezen meghatározható, hogy ki is készítette az első mai értelemben vett SUV-t, de még az sem könnyű eldönteni, hogy évtizedekkel ezelőtt hol értek véget a terepjárók és hol kezdődtek a mai értelemben vett szabadidő-autók. Mindenesetre a tengerentúlon a Jeep Wagoneert (1963) szokás az első fecskeként aposztrofálni, Európában talán a Range Roveré (1970) lehetne a képzeletbeli trófea. Az angol típus sokáig konkurencia nélkül vadászhatott a vevőkre, így a virtuális dizájnerek ebből a típusból faragtak Bentley-t.
Manapság ebben a kategóriában elképzelhetetlen a háromajtós felépítés (Forrás: Abimelec Design)
A végeredmény egészen kívánatos, ha akkor megvalósul, ma gyűjtők kapkodnának az öreg Bentaygáért. A Range Roverhez képest sokkal több króm került a Bentley-re, így ránézésre rögtön egy polccal feljebb került a Bentayga. Az akkori korszak csúcsban végződő hűtőmaszkja sem áll rosszul a terepjárónak, a fényszórók a Bentley Turbo R-ről érkeztek, így simán hihető, hogy a két modell annak idején egymás mellett állt volna a szalonban. Az autóhoz még korabeli prospektus is készült, amiből kiderülnek az elképzelt műszaki adatok. Az összkerékhajtású autóba a Rolls-Royce L-sorozatú motorja került, ami egy igazi veterán, a 6,75 literes blokk kisebb-nagyobb módosításokkal 1959 és 2020 között készült. A V8-as remek választás lehetett volna, ez a blokk teljesítményben és presztízsben is passzol egy ilyen kaliberű járműhöz.
Különböző színvariációkat is készítettek a tervezők, nehéz eldönteni, hogy melyiket is vinné haza az ember (Forrás: Abimelec Design)