Újabb modellel bővül a Mercedes buszlimuzin kínálata. A Vision V koncepció alapján úgy tűnik, a márka az S-osztály nyújtotta luxust hozhatja el ebbe a szegmensbe.
Meglehetősen extrém tanulmányautót villantott a Mercedes, amelyet nemes egyszerűséggel Vision V névre kereszteltek. Ebből könnyedén kikövetkeztethető, hogy a német gyártó a V-osztály egyik soron következő modelljének tanulmányát prezentálta. A közleményben viszont gyorsan leszögezték, nem a már elérhető kisbuszok helyett, hanem azok mellé érkezik a koncepció sorozatgyártásra kész változata. Ráadásul kiemelték, már nem is kell rá sokat várni, hiszen a tervezett világpremier 2026-ban esedékes.
A frontrész ismerős lehet, hasonlót már több most is kapható Mercedes modell visel
A hátsó traktus már egy fokkal merészebb, bár ez minden bizonnyal még sokat fog változni
A felnik ugyancsak ismerősek lehetnek korábbról
Kérdés, hogy a világító emblémát megkapja-e a kész változat
Az első lámpatestekben is felbukkan a csillag motívum, bár ez nem újdonság, például a nemrég bemutatott CLA-n is hasonló megoldást alkalmaztak
A műszaki alapokról túl sokat nem árultak el, mindössze annyit, hogy a modell a Van Electric Architecture (VAN.EA) platformra fog épülni, vagyis szinte biztosan elektromos hajtásláncot építenek a Vision V végleges változatába.
Az utastérrel kapcsolatban már valamelyest több részletet mutattak meg. Egyrészt a műszerfalat mintha egy az egyben az új CLA-ból emelték volna át, szinte kizárólag három képernyőből áll. Ám jelen esetben inkább a második üléssor lesz a fontosabb. A buszlimuzin kategóriában a bőséges térkínálat alapfeltétel, így ezt a traktust olyan extrákkal igyekeztek feldobni, mint a 42 hangszóróból álló audiorendszer, vagy épp a 65 colos (!) vetítővászon. Utóbbin nem csak filmeket lehet nézni, de videojátékra is alkalmas, sőt támogatja az osztott képernyőt, vagyis a két utas akár egymástól függetlenül is filmezhet.