A plug-in hibrid hajtással becslések szerint 10% üzemanyag takarítható meg, ami egy reggeltől estig dolgozó munkagépnél sokat számít (Forrás: Carscoops)
Kívül-belül tartogat érdekességet Ausztria legjelentősebb traktorgyártójának koncepciómodellje. A lehetőségekhez képest igyekeztek jövőbe mutató formába bújtatni a mezőgazdasági vontatót, ami a tavalyi évben egy formatervezési díjat is bezsebelt. A Steyr Konzept akár egy vidéken játszódó Transformers filmben is szerepet kaphatna, az elejébe nem nehéz belelátni egy robot arcát.
A akkumulátorok és a kerekeknél lévő motor miatt alacsonyabb a súlypont, így kevésbé borulékony a Steyr Konzept (Forrás: highways.today)
A traktor mozgatásáról egy gázolajos erőforrás, egy generátor és öt villanymotor gondoskodik, utóbbiak egymástól teljesen függetlenül képesek működni. A 4,5 literes négyhengeres dízelmotor (201 LE) nem áll kapcsolatban a kerekekkel, neki csak a generátor hajtásában van szerepe. A mechanikus kapcsolat hiánya egyszerűbbé teszi a munkagépet, a hagyományos hajtáslánc és a hidraulika nagy részének elhagyása jóval egyszerűbbé teszi a gyártást. A négykerékhajtású jármű valójában plug-in hibrid, mivel nem csak a generátor töltheti az akkukat, hanem külső forrásból is táplálható. Az akkumulátorok miatt alacsonyra került súlypont, a négykerékkormányzás és a kerekenként szabályozható villanymotorok egy könnyen manőverezhető, igen kis helyen is megforduló gépet eredményeztek.
Futurisztikus a kabin, mindent kijelzőről lehet kezelni, mint manapság a személyautók többségében (Forrás: agrartechnik.at)
A munkagépben megbúvó ötödik villanymotor a TLT hajtásért (hátrafelé kimenő tengelycsonk, ami a traktorhoz kapcsolt eszközöket hajtja) és a hidraulika szivattyú működtetésért felel. A gyártó szerint körülbelül egy órát képes a Steyr Konzept a dízelmotor beindítása nélkül dolgozni, ami a zárt térben történő munkavégzésnél kifejezetten előnyös.
A nagy üvegfelületekkel ellátott kabinból eleve jó a kilátás, de ha ez nem lenne elég, akkor a sofőr kamerák segítségével is tájékozódhat. A fedélzeten egy drón is helyet kapott, ami a képes a magasból elemezni a talajt és a termelést, az adatok pedig rögtön megjelennek a sofőr előtt.
Istállókban, üvegházakban jól jön a elektromos üzemmód, lejtőn képes visszatermelni a Steyr traktor (Forrás: Carscoops)
Bányagépek esetében már majdnem általános ez a hajtáslánc építési mód, örvendetes, hogy más iparágakban is megjelenik, nagyon precíz mozgást tesz lehetővé, ha a főtengely és kerekek forgása teljesen függetleníthető egymástól.