Ilyen Jeep Wrangler biztos nem lesz már a jövőben

Búcsúzó különkiadást kap a leköszönő Jeep Wrangler, ez a Rubicon 392 Final Edition

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ami csak gyárilag kivitelezhető, mindent belepakoltak a Jeepnél a Wrangler Rubicon 392 Final Editionbe. Európában ebből csak a nagyon elszánt rajongók kaphatnak.

Naponta hallunk a villanyautók legújabb változatairól, a környezetbarát meghajtásokról és a hatékony energiafelhasználásról - éppen ezért üdítő kivétel egy olyan autóval találkozni, ahol a fenti szempontok távolról sem relevánsak. A Jeep Wrangler Rubicon 392 Final Editionnél csak egy dolog számít: a legbrutálisabb, legjobban felszerelt, off-roadozásra leginkább alkalmas Wrangler megalkotása. Ez sikerült is, és a Jeep elektromos terveit szem előtt tartva félő, hogy ilyen benzinszörny terepmonstrum nem gördül már le soha a gyártósorokról.
Hirdetés
A Wrangler Rubicon 392 leköszönő különkiadása, a Final Edition 1,27 cm-es emelést kap, mellyel a hasmagasság majdnem eléri a 30, a gázlómélység pedig a 88 cm-t. Utóbbi értéknél ki kell emelni, hogy külön szivattyú vezeti el a vizet a motor légbeszívó csatornáiból, percenként akár 57 liternyit. Mentésre is kiválóan alkalmas a csúcs-Wrangler, elölre egy Warn csörlőt szereltek, melynek teherbírása több mint 3,5 tonna. Az sem baj, ha meredek és sziklás terepen kell helytállnia a terepjárónak, a rendkívül rövid áttételezés nagyon megkönnyíti a lassú mászást és ereszkedést, az autó ráadásul szoftveresen vezérli ezeket a folyamatokat, a sofőrnek sok esetben elég csak a gázpedált használnia, vagy még azt sem - a Wrangler önmagától képes lassan, de biztosan átkelni a veszélyes terepen. Mindezt a mai autópiacon szinte példa nélküli méretű, 6,4 literes V8-as motor teszi lehetővé a 470 lóerejével és 640 Nm-es maximális forgatónyomatékával - utóbbi erő 75%-as egyébként már az alapjárattól alig magasabb fordulatnál elérhető. Nem csoda tehát, ha a 100 km/h-s sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le a méretes terepjáró - ráadásul úgy, hogy 89 cm átmérőjű terepgumikkal van felszerelve, és hát az aerodinamika sem az autó erőssége. Ha a Final Editiont kívülről szeretnénk felismerni, elöl az új Mopar gallytörő rácsot, alul az alvázvédő lemezt kell keresni, de árulkodó az egyedi motorháztető és oldalt a legbeömlő is.
Hirdetés
A felturbózott differenciálzár, a megerősített tengelyek és az off-roadozásra felkészített sebváltó szintén bizonyítja, hogy ez a Wrangler nehezen talál olyan terepet, amivel ne bírna el. Még a kipufogó is automatikusan állítja magát két fokozat között, nagyobb terhelésnél kinyitja a csappantyúkat, hogy kisebb legyen a visszafojtó erő - a hang meg persze nagyobb. Ez persze csak a politikailag korrekt magyarázat erre a funkcióra, legtöbben úgyis csak hangosan akarják a környéken lévők tudtára adni, hogy itt nem egy kétliteres négyhengeres van a motorháztető alatt - ha nem így lenne, akkor a Jeep nem adott volna külön gombot a csappantyúk igény szerinti kinyitására. Nem tudjuk, lesz-e még tisztán benzines Wrangler a jövőben, és ha igen, abban dolgozik-e majd egy ilyen öblös V8-as, tehát érdemes úgy tekinteni a Final Editionre, mint egy jövőbeli kincsre. Olcsó persze nem lesz, majdnem 50 millió forint körüli lesz az induló ára, és ez még a kisebbik akadály: 3700 darabot gyártanak a Final Editionből, és az USÁ-n és Kanadán kívül mindössze 100 darab jut a világ többi részének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?