Ha nem is "lábon", de megy a tópartra az über-Golf
A szokásos Volkswagen-találkozón természetesen idén is izgalmasabbnál izgalmasabb tuningautókat mutatnak be a konszern márkái, de egy Golf GTI-koncepció nélkül minimum hiányos lenne a Wörthi-tavi dzsembori. A VII-es Golfból készített normál
GTI ugye már bemutatkozott, az akár 300 lóerő fölé is facsart
R meg ősszel debütálhat. No, elvileg ezeknek a szériában sportos gépeknek az alapjára épült az a Design Vision, amely nyilván nem más, mint az MQB moduláris padlólemez hozsannája, illetve egy sokadik GTI-reklám, annak viszont nem rossz. A donorhoz képest a tanulmány csöppet (1,5 centivel) rövidebb, sokkal szélesebb (-7,1 cm) és laposabb (-5,7 cm), karosszériája erősen versenyautós - a műfaj minden aero- és látványelemét bevetve. A felni 20 colos, mögötte elöl 380, hátul 356 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsák bújnak. A gumiméret elöl 235/35, hátul 275/30.
A külső ízig-vérig, a belső félig-meddig versenyautós. A nyomtávot szélesítendő a küszöb és a C-oszlop szinte önálló életet él, de a diffúzor sem egyszerű történet
Bent csak két ülés figyel, merevítőkeret, versenyöv és minimalizmus van, a motor meg - papíron - V6-os, 3,0 literes és ikerturbós TSI 500 lóerővel és 560 Nm-es nyomatékkal, amiből 500 már percenkénti 2000-es fordulaton rendelkezésre áll(hatna). Összkerékhajtás, sperr, DSG duplakuplungos automata váltó, 3,9 mp-es 100-as spintidő, 299 km/órás végsebesség... Lesz ebből igazi autó? Kicsi a valószínűsége.