Ilyen, ha franciák terveznek egy retro Porschét

A Porsche 968 30. születésnapjára egy egyedi koncepciót készített Arthur Kar

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche 968 L'ART sokunk fiatalkori álmának újjászületése, a L'Art de l'Automobile csapata nem is végezhetett volna jobb munkát.

Valószínűleg kevesen gondoltuk volna a '90-es években, hogy a csőd szélén álló Porsche igencsak kis számban értékesített 968-as modellje egyszer még nagyra tartott veterán sportkocsi lesz. Akkoriban a kevés eladás még inkább jelentette a modell iránti alacsony keresletet, szemben a mai helyzettel, amikor minden héten bemutat egy gyártó egy limitált szériás változatot. Itthon talán még inkább jelentette a fiatalok sóvárgásának tárgyát a 968, a rendszerváltás után felszabaduló autópiacra beérkező külföldi sportkocsik közül szinte bármelyiknek örültünk. Arról nem is beszélve, hogy belépő modell lévén a 968 volt az egyik legolcsóbb Porsche, így viszonylag elérhető álom maradt, ahogyan a 924-es is már-már az volt a kilencvenes években, lásd a Moszkva tér című filmben.
Hirdetés
Talán kissé igazságtalan volt a 968 iránti gyér érdeklődés azokon a piacokon, ahol számítottak az eladások, például az USA-ban. Elvégre mégiscsak Porschéról volt szó, még ha nem is a 911-esről, hanem az orrmotoros, hátsókerekes belépő szintű sportmodellről, aminek jó vezethetősége dinamikus tempót szavatolt. Jelentősége még inkább felértékelődött az utóbbi években, amikor a Porsche az egyik legkeresettebb sportautó-márka lett, ilyenkor gyakorlatilag bármilyen régi járműnek felmegy az ára, amire a zuffenhauseniek neve van írva. Persze a Porsche is igyekszik felmagasztalni a 968-ast, mert a Macan előtt ez volt az utolsó négyhengeres motorral szerelt modelljük, ezzel legitimálni tudják a sportautók downsizingját.
Hirdetés

De van egy olyan rajongója a Porschénak, akinek sem a pénzügyi helyzet, sem a kibocsátási normák, sem a vásárlók igényei nem számít. A libanoni származású, manapság Párizsban élő Arthur Kar divatmárkája, a L'Art de l'Automobile korábban is dolgozott már a Porschéval néhány ruhadarab erejéig, de az alapító Kar igazi álma egy saját tervezésű Porsche volt. Hosszú időbe telt, de megvalósíthatta: a 968 L'ART egy mintapéldája annak, hogyan lehet feléleszteni egy régi ikont. A lapos fényszórók elöl jól helyettesítik a karakteres körlámpákat, hátul a '80-as és '90-es évekből már ismerős csíkszerű lámpa a mai divatnak szintén megfelel, amibe ráadásul még Kar nevét is beillesztették. Az pedig csak hab a tortán, hogy barchetta kialakítású, azaz nincs teteje (egyáltalán) és alacsony a szélvédője - a Ferrari SP1 és SP2, a McLaren Elva és az Aston Martin Speedster méregdrága limitált szériái tökéletes példák arra, mennyire kedveltek ma az ilyen sportkocsik. "A barátaim és én gyerekkorunk óta minden nap keményen dolgoztunk, hogy elérkezzünk ehhez a pillanathoz. A folyamat hosszú, néha nehéz, de mindig érdekes és csodálatos" - írta Kar Instagram-oldalán. A Porschéval való együttműködés szüleménye szeptember 30. és október 3. között élőben is megcsodálható a Párizsi Divathéten, utána pedig nem tudjuk, mi történik a 968 L'ART-ral, de reméljük, találkozhatunk még vele máshol is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?