A Cyan Volvo P1800-as különlegessége a hamisítatlan, közvetlen vezetési élmény
A Cyan Racinget 1996-ban alapította Christian Dahl, hogy Volvókkal nevezzen be különféle versenyekre. Az évek alatt annyira kinőtte magát a cég, hogy 2009-ben megalapították a Polestar Performance vállalkozást, mint a Cyan Racing egyik szakosodott részlegét. A Polestar ma már persze nem erről ismert, de a Cyannal indult a svéd cég története. Dahlék az utcai autók tervezésében és sportossá tételében is segédkeztek, aztán 2015-ben megvásárolta a Polestart a Volvo, ami azóta önálló márkává is vált. A Cyan ezután is remek sikereket ért el, 2017-ben például túraautós világbajnoki címet is szereztek egy Volvóval.
A két svéd cég közötti szoros kapcsolat most is fennáll, Dahlék egy klasszikus Volvót, a '60-as évekbeli Svédország olasz sportkocsiját, a P1880-at támasztják fel éppen. A P1800 annak idején Angliában készült, de aztán áthelyezték a gyártást Svédországba, ahol a Volvo majdnem 40.000 darabot készített az itáliai vonalakkal megáldott kupéból. Ma is az egyik legszebb klasszikus sportautónak mondható, így öröm látni, hogy új életet lehel bele a Cyan Racing. Persze csak a kocsi szellemiségét és stílusát idézik meg, az alkatrészek újak, és finoman ugyan, de a megjelenést is a modern kor elvárásaihoz csiszolták.
Minden szögből mutatós az új P1800 - és a hangja is csodás!
Egy elkészült darabbal majdnem 1000 km-t utaztak északra Svédországban, hogy a mínusz 20 fokban és az óriási hóban próbálhassák ki figyelemreméltó művüket. A természetesen ciánkékre fényezett új P1800 tökéletesen irányíthatónak tűnik a videón, ami nem véletlen, a cég eredeti célja pont a még kezelhető sportkocsik által nyújtott örömteli vezetési élmény elérése volt. Elmondásuk szerint a hóban csak még inkább felerősödtek a P1800 agilis és szófogadó készségei, nem kell tartani tőle, hogy irányíthatatlanná válik a cudar körülmények között.
Csak a szükséges részletek kerültek a beltérbe is, a lényeg a kormány, a pedálok és az ötsebességes kéziváltó
Az eredeti 100-120 lóerős erőforrás helyett a Cyan Racing által a Volvo S60 versenyautóban használt kétliteres, turbós négyhengeres került beépítésre, a teljesítmény 420 lóerő és 455 Nm forgatónyomaték. Mindez az 1000 kg alatti tömeggel párosítva fantasztikus vezethetőséget eredményez, ám az új P1800 nem a nürburgringi rekordok megdöntésére született. A modern sportkocsikkal ellentétben, amikben eszméletlen erő lakozik (amit viszont eszméletlen mennyiségű elektronika tart kordában, megrontva ezzel a vezető és az út közvetlen kapcsolatát), a P1800-ban nincs menetstabilizátor, blokkolásgátló vagy szervós fékrásegítő.
"A célunk egy olyan stabil alapokkal rendelkező autó készítése volt, ami rád, mint a sofőrre hagyja a határok felfedezését, ahelyett, hogy elektromos vezetéssegítő rendszerekre támaszkodna a teljesítmény és a tömeg kontrollálásában, mint ahogy az a legtöbb modern sportkocsiban történik. Minden a motor reakcióival, a futómű egyensúlyával és az alacsony tömeggel van összeköttetésben, ezáltal játékos és jutalmazó a vezetés" - mondta Mattias Evensson, a cég vezetőmérnöke. A P1800-at a Cyan Racing a Volvótól külön fogja majd értékesíteni, remélhetőleg hazánkban is lesz olyan kifinomult ízlésű, tehetős érdeklődő, aki egy ilyen csodás klasszikust választana.