Weissach csomaggal és anélkül is ellátja biztonsági autói feladatait a Taycan Turbo GT
Brutális erővel rendelkezik a Porsche valaha volt legerősebb sorozatgyártású autója, a Taycan Turbo GT: minden porcikáját megfeszítve, két másodpercig 1093 lóerőt szabadít az aszfaltra, de "leggyengébb" állapotában is 778 lóerőt bocsát sofőrje rendelkezésére. Villanyautó lévén, valamint Nürburgring- és Laguna Seca-rekordtartóként kézenfekvő, hogy a motorsport elektromos csúcsában, a Formula E-ben teljesítsen szolgálatot biztonsági autóként. Eddig a Turbo S kapta ezt a szerepet, de most a Turbo GT bemutatkozásával az új zászlóshajó látja el a feladatot, először ezen a hétvégén, a Forma-E berlini futamán.
Majdnem gyári állapotában is alkalmas biztonsági autónak a Turbo GT
Rögtön kétféle változatban is debütál a Taycan Turbo GT, mint ahogy megvásárolni is kétféle konfigurációban lehet: az alap, valamint a Weissach csomagos kivitelben. Utóbbi - más Porsche modellekhez hasonlóan - tömegcsökkentést takar, a Taycan esetében például a teljes hátsó üléssort eltávolítják. Nem praktikus, viszont elképesztő teljesítményt produkál így a négyajtós villanyautó: álló helyzetből 100 km/h-ra 2,2 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 305 km/h, ami elektromos autóktól szokatlanul magas. "Támadó" üzemmódban sajtolható ki rövid ideig a fentebb említett hatalmas erő, a technológiáját a Porsche 99X Electric Formula E-autóból vették át - amely egyébként az aktuális világbajnok versenyautó a szériában.
Ha nincs Weissach csomag, nincs hatalmas hátsó fix szárny sem
Mindkét biztonsági autó gyárilag is választható színekben érkezik: az egyik egy diszkrét ezüst, a Weissach csomagos (és így a gigantikus fix hátsó szárnnyal szerelt) változat pedig a Turbo GT-exkluzív sötétlila árnyalatot kapta. Erre jönnek természetesen a szponzormatricák, a speciális fényjelző elemek, odabent pedig a versenykommunikációs eszközök és a tűzoltókészülék található. Az éppen bevetésre kerülő autót továbbra is a tapasztalt portugál pilóta, Bruno Correia fogja vezetni. Idén már ötödik alkalommal száll harcba a győzelemért a Porsche a Formula E-ben, a gyári csapaton kívül egy amerikai fizetős ügyfél is a Porsche autóját használja saját csapatában.
Csak a Porsche tud ennyire figyelni a részletekre: hiába nem látja a két pilótán kívül senki, a kapcsolók színeinek körvonalát akkor is a Porsche címerére formázták