Meglepően öreg típust tart a kínálatában a Toyota Japánban. Az E160 kódjelű Corolla még 2012-ben mutatkozott be, szinte egyszerre a nálunk piacra lépő, de már kivezetett E170-es generációval. A két típus még a platformjában is különbözik, az idős kompakt kétségtelen előnye, hogy már régen ledolgozta a saját fejlesztési költségét, illetve egy csomó profitot is termelt, így egészen olcsón hazavihető.
A Corolla Axio (négyajtós) és a Corolla Fielder (kombi) még bőven az unalmas Toyota korszak szülötte. Ezen a frissítés sem segített sokat, az újabb típusokhoz igazított lökhárító az elejét modernebbé varázsolta, de az összkép így is álmosító. A kedvező árhoz egyszerű technika jár, az egyetlen erőforrás egy 1,5 literes szívó négyhengeres, alapáron kézi váltóval. Aki többet szeretne költeni az autóra, az kérhet fokozatmentes automatát, összkerékhajtást vagy hibrid rendszert, aminek ugyanez a blokk az alapja. A legolcsóbb új Fiat Grande Pandához hasonlóan itt is csúnya műanyag takarja a központi kijelző helyét, bár korából adódóan itt ez jobban megbocsátható.
Az egy generációval régebbi Corolla már nem sokáig kapható, idén ősszel a japán piacról is kikopik. A hátralévő időben az alapváltozat átszámítva 4,1 milliós árral csábít, de a hibridért sem kérnek többet 5,5 milliónál.