Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?
Opel Corsa világpremier Budapesten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.
Nem sűrűn fordul elő, hogy Magyarországon debütáljon egy világújdonság, előbb, mint bárhol másutt. na de 2014. szeptember 15-én, hétfő este úgy fél nyolc után egy hangulatos budapesti romkocsmában egyszer csak lehullott, pontosabban felemelkedett a lepel, s megláttuk az új, az ötödik generációs Opel Corsát. A Corsa E-t. Ami különben hivatalosan csak október elején debütál a Párizsi Autószalonon, s amit halandó, nem gyári ember "élőben" eddig csupán álcázva láthatott. Ez pusztán körítés, mindegy, önnek feltétlen az, aki most is csak képeken csodálhatja a kocsit, viszont hamarosan, az év vége felé már a szalonokban is ott figyel majd az elődjeinél sokkal komolyabb kis Opel, s folytathatja a korábbi négy széria sikersztoriját. Hiszen egyértelmű sikersztori a Corsáé: 32 év alatt 12,3 millió fogyott belőle. Gyorsan-rövidesen emlékezzünk is meg az ősökről.
Corsa-történelem címszavakban
Az első: 1982-1993
A Corsa A 3,62 méteres hosszúsággal, 0,36-os alaktényezővel és a raliautók stílusában vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője, Erhard Schnell sportos kiskocsit rajzolt, amelynek szögletes vonalai általános tetszést arattak. Csúcspontnak a Corsa GSi számított 100 lóerővel, és megjelent a géptető alatt az első dízelmotor is. Eleinte csak két/háromajtós, lejtős- vagy lépcsős tetővonalú karosszéria készült, de 1985-ben csatlakozott hozzájuk az ötajtós is. Az első Corsából 3,1 millió darab készült.
A második: 1993-2000
Az első Corsa közönségsikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozicionálják. A dizájnguru Kodama Hideo látott munkához, és kerekded, sokkal lágyabb Corsát alkotott, amelynek bájosan kerekre nyitott szemei nagy sikert arattak a nőknél. A Corsa B hossza csupán 10 centiméterrel nőtt, belső tere azonban jóval tágasabb lett, ugyanakkor a kategóriában új biztonsági standardot hozott be a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és az első légzsák. Egyes piacokon kombit, kis platós kivitelt és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbófeltöltőt kapott. A második Corsa a négymilliós határt is túllépte.
A harmadik: 2000-2006
A "sose változtass nyerő csapaton" jelszóhoz hűen ismét Kodama Hideo határozhatta meg a Corsa C formáját. A vonalvezetés tudatosan igazodott az elődéhez, de az új autó ismét 10 centiméterrel hosszabb lett, szélesebb nyomtávon állt, s megnőtt a tengelytáv is. A beltérrel együtt. A karosszériát először horganyozták teljes egészében. Nagy teljesítményről, csekély fogyasztásról és tiszta kipufogásról modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok mellett egy turbódízel gondoskodott – valamennyi teljesítette az Euro 4-es normát. A C-ből 2,5 milliót adtak el.
A negyedik: 2006-2014
Ettől kezdve külön utat jár a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű lett és a sportos hajlamú vevőknek felelt meg, akárcsak anno az A Corsa, a másik viszont tágas, teljes értékű családi járműként szolgált. A Corsa D már súrolta a négyméteres határt, hossza pontosan 3,999 méter lett. A hatékony ecoFLEX technikával bevonult a stop-start rendszer; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolaj, ami 88 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A negyedik Corsa már a célegyenesben fut, és eddig 2,8 millió került az utakra. Az összesen 12,3 millió Corsából 11,7 millió Európában talált gazdára.
És megérkeztünk a jelenbe: az ötödik nemzedék is három, illetve öt ajtóval készül Zaragozában és Eisenachban – az utóbbi helyen együtt az Opel Adammal. A már Rocks utónévvel crossoveresen is választható mini ugye a Corsa kistestvére, akárcsak egykor a Kadetté lett a Corsa. Már többször írtuk, hogy az új Corsa Adam-arcot kapott, és tényleg. Továbbá Astra- és Insignia-stílusú menő LED-es nappali menetfényt. Ahogy a sajtóanyag fogalmaz: a frontrészt alapvetően meghatározzák a szárny formájú lámpák az Opelre annyira jellemző szárny alakú LED nappali menetfénnyel, a grillráccsal, valamint oldalt a már ismerős pengevonalat is megkapta a Corsa. Hátul a széles lámpák optikailag szélesebbnek mutatják az autót. Valós méretek? Mint az alábbi kis táblázat mutatja, azok kb. a régiek.
Opel Corsa E - méretek
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) |
4021 | 1736 | 1479 | 2510 | 285-1090 |
És - költséghatékonyságilag - a padlólemez is a régi, ugyanakkor (miként korábbi cikkünkben is kiemeltük) új a futómű, új a kormány, új a váltó, átrajzolták az összes külső karosszériaelemet, frissült a gondosabban szigetelt beltér, megjelent az IntelliLink infotainment-rendszer és több modern, vezetést segítő asszisztencia is. Gazdagodott és zöldült a motorpaletta - például a szentgotthárdi 1,0 literes benzines turbóssal.
Ami a - szerkezetileg azonos, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros - futóművet illeti, a magasabb kategóriákra jellemző menetkomfortért egyetlen alkatrészt sem vettek át a régiből. A jármű súlypontja öt milliméterrel lejjebb került, fokozza a stabilitást a merevebb bölcső és a módosított geometria új irányzókarja is. Javult a gördülési viselkedés, a kormányreakció és az alulkormányzottság. Mindehhez újak a csillapítók is. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa állítólag kanyarban és egyenesben egyaránt biztosan fekszik, jobban elnyeli a kátyúkat és úthibákat, stabilabb és kellemesebben vezethető. Úgy egy hónap múlva megerősítjük vagy megcáfoljuk, majd kiderül, milyen vezetni az E-t a pontosabb visszajelzést és stabilabb iránytartást szavatoló új, sebességfüggő, City-módot is kínáló elektromos szervokormányostul.
A legújabb Flex-családból származó 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo benzinmotor 3 hengeres, közvetlen befecskendezéses alumínium erőforrás Euro 6-os környezetvédelmi besorolással, 6 sebességes kézi váltóval és kiegyensúlyozó tengellyel szerelt, hogy halkan és rezgésmentesen járhasson. Kétféle teljesítménnyel készül (90/115 LE), a nyomaték mindkét esetben 170 Nm percenkénti 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a stop-start rendszer. Más benzinesek: 1.4 Turbo 100 lóerővel és 200 Nm-rel, de a szívó 1.2-es és 1.4-es is megmarad 70-90 lóval. Dízelfronton átdolgozott, már Euro 6-os 1.3 CDTI egészíti ki a választékot. Ennek a legtakarékosabb, 95 lóerős Corsa-változatnak - 5 sebességes manuális váltóval és stop-starttal - a CO2-kibocsátása csak 89 g/km. A gyár további alacsony emissziójú verziókat ígér 2015 tavaszára. Hatfokozatú automata váltó, új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltó is lesz.
És milyen bent, a takaros ruha alatt a Corsa E? A "természetesen" csúcsfelszerelt, bőr-szövet kárpitos ötajtósban vett röpke üléspróba elsődleges tapasztalata: tágas. De a helykínálattal a D-nél sem volt probléma (négy nem túl magas felnőtt kényelmesen elfér, s a kétszintes, alapból 285 literes poggyásztér is korrekt), így emeljük ki inkább az érzésre minőségi előrelépést, az új műszerfalat és középkonzolt á la Adam, központban az IntelliLink rendszer 7 colos, színes érintőképernyőjével. Ez a szórakoztató-tájékoztató berendezés a lehető legjobb kapcsolódást hivatott biztosítani például a navigációs BringGo alkalmazással, a Stitcherrel, a nemzetközi rádiókat elérhetővé tevő Tune-Innel, valamint podcastokkal. Kompatibilis az Apple és az Android operációs rendszerekkel, hangutasításokkal is vezérelhető. Lehetőség van a Bluetooth és gombnyomásra a Siri Eyes Free hangutasítás használatára is. A "telefont" praktikus FlexDock tartó várja.
Az új Corsában számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek közül nem egy párját ritkítja a kisautós kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető frontkamera, a követésitávolság-érzékelő, a táblafelismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet. Parkolóasszisztens, tolatókamera, panorámatető és emelkedőn elindulási asszisztens szintén van, mint fűthető első ülés, kormánykerék és szélvédő is.
Ezt én sem értem…megkellene kérdezni, hogy miért a legrondább opelt akarják alapul venni minden új konstrukcióhoz? A K astra csak nem ilyen lesz…tán.
Németországban az alapár (1.2 70 ló, fapad) 12.000 EUR.
Nekem meg pont hogy tetszik, megújúlt kívül, belül és technikailag is.
Teljesen egyetértek az előttem szólókkal!
Míg a B és a C Corsa az Opel palettáján belül anno teljesen önálló karakter volt, a D nem lett más, mint egy mosásban összement Astra. Sajnos a legújabb modell sem néz ki másképp. Igaz, hogy szerintem kisautót a legnehezebb tervezni, de az új Corsa külseje kifejezetten ötlettelen, erőltetett, a hátsó lámpák mérete pedig eltúlzott. Lehet, hogy a technikája jó, a vezetése élvezet lesz, de akkor sem tetszik. És a mai design-központú világban jó forma nélkül nehéz autót eladni.
Manapság már nem tudnak normális kinézetű autót gyártani. Ezt is sikerült elszúrni. A hátulja még csak-csak, de az eleje egy WC-n ülő, szorulásos ember megpróbáltatásaira emlékeztet. 🙂
Vajon miért erőltetik ezt a gnóm Adam orrot?
Eléggé Peugeot lett.
Hogy tetszik? Amolyan 12 egy tucat, unalmas, már-már ronda. Egyáltalán nem érzem, hogy akarnék egy ilyet. Egyébként az E Kadett és az A Vectra kifutása óta igaz ez minden Opelra.