Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

Opel Corsa világpremier Budapesten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


Nem sűrűn fordul elő, hogy Magyarországon debütáljon egy világújdonság, előbb, mint bárhol másutt. na de 2014. szeptember 15-én, hétfő este úgy fél nyolc után egy hangulatos budapesti romkocsmában egyszer csak lehullott, pontosabban felemelkedett a lepel, s megláttuk az új, az ötödik generációs Opel Corsát. A Corsa E-t. Ami különben hivatalosan csak október elején debütál a Párizsi Autószalonon, s amit halandó, nem gyári ember "élőben" eddig csupán álcázva láthatott. Ez pusztán körítés, mindegy, önnek feltétlen az, aki most is csak képeken csodálhatja a kocsit, viszont hamarosan, az év vége felé már a szalonokban is ott figyel majd az elődjeinél sokkal komolyabb kis Opel, s folytathatja a korábbi négy széria sikersztoriját. Hiszen egyértelmű sikersztori a Corsáé: 32 év alatt 12,3 millió fogyott belőle. Gyorsan-rövidesen emlékezzünk is meg az ősökről.



Corsa-történelem címszavakban
Az első: 1982-1993
A Corsa A 3,62 méteres hosszúsággal, 0,36-os alaktényezővel és a raliautók stílusában vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője, Erhard Schnell sportos kiskocsit rajzolt, amelynek szögletes vonalai általános tetszést arattak. Csúcspontnak a Corsa GSi számított 100 lóerővel, és megjelent a géptető alatt az első dízelmotor is. Eleinte csak két/háromajtós, lejtős- vagy lépcsős tetővonalú karosszéria készült, de 1985-ben csatlakozott hozzájuk az ötajtós is. Az első Corsából 3,1 millió darab készült.

A második: 1993-2000
Az első Corsa közönségsikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozicionálják. A dizájnguru Kodama Hideo látott munkához, és kerekded, sokkal lágyabb Corsát alkotott, amelynek bájosan kerekre nyitott szemei nagy sikert arattak a nőknél. A Corsa B hossza csupán 10 centiméterrel nőtt, belső tere azonban jóval tágasabb lett, ugyanakkor a kategóriában új biztonsági standardot hozott be a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és az első légzsák. Egyes piacokon kombit, kis platós kivitelt és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbófeltöltőt kapott. A második Corsa a négymilliós határt is túllépte.

A harmadik: 2000-2006
A "sose változtass nyerő csapaton" jelszóhoz hűen ismét Kodama Hideo határozhatta meg a Corsa C formáját. A vonalvezetés tudatosan igazodott az elődéhez, de az új autó ismét 10 centiméterrel hosszabb lett, szélesebb nyomtávon állt, s megnőtt a tengelytáv is. A beltérrel együtt. A karosszériát először horganyozták teljes egészében. Nagy teljesítményről, csekély fogyasztásról és tiszta kipufogásról modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok mellett egy turbódízel gondoskodott – valamennyi teljesítette az Euro 4-es normát. A C-ből 2,5 milliót adtak el.
A negyedik: 2006-2014
Ettől kezdve külön utat jár a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű lett és a sportos hajlamú vevőknek felelt meg, akárcsak anno az A Corsa, a másik viszont tágas, teljes értékű családi járműként szolgált. A Corsa D már súrolta a négyméteres határt, hossza pontosan 3,999 méter lett. A hatékony ecoFLEX technikával bevonult a stop-start rendszer; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolaj, ami 88 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A negyedik Corsa már a célegyenesben fut, és eddig 2,8 millió került az utakra. Az összesen 12,3 millió Corsából 11,7 millió Európában talált gazdára.

És megérkeztünk a jelenbe: az ötödik nemzedék is három, illetve öt ajtóval készül Zaragozában és Eisenachban – az utóbbi helyen együtt az Opel Adammal. A már Rocks utónévvel crossoveresen is választható mini ugye a Corsa kistestvére, akárcsak egykor a Kadetté lett a Corsa. Már többször írtuk, hogy az új Corsa Adam-arcot kapott, és tényleg. Továbbá Astra- és Insignia-stílusú menő LED-es nappali menetfényt. Ahogy a sajtóanyag fogalmaz: a frontrészt alapvetően meghatározzák a szárny formájú lámpák az Opelre annyira jellemző szárny alakú LED nappali menetfénnyel, a grillráccsal, valamint oldalt a már ismerős pengevonalat is megkapta a Corsa. Hátul a széles lámpák optikailag szélesebbnek mutatják az autót. Valós méretek? Mint az alábbi kis táblázat mutatja, azok kb. a régiek.
Opel Corsa E - méretek
Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
4021 1736 1479 2510 285-1090

És - költséghatékonyságilag - a padlólemez is a régi, ugyanakkor (miként korábbi cikkünkben is kiemeltük) új a futómű, új a kormány, új a váltó, átrajzolták az összes külső karosszériaelemet, frissült a gondosabban szigetelt beltér, megjelent az IntelliLink infotainment-rendszer és több modern, vezetést segítő asszisztencia is. Gazdagodott és zöldült a motorpaletta - például a szentgotthárdi 1,0 literes benzines turbóssal.

Ami a - szerkezetileg azonos, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros - futóművet illeti, a magasabb kategóriákra jellemző menetkomfortért egyetlen alkatrészt sem vettek át a régiből. A jármű súlypontja öt milliméterrel lejjebb került, fokozza a stabilitást a merevebb bölcső és a módosított geometria új irányzókarja is. Javult a gördülési viselkedés, a kormányreakció és az alulkormányzottság. Mindehhez újak a csillapítók is. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa állítólag kanyarban és egyenesben egyaránt biztosan fekszik, jobban elnyeli a kátyúkat és úthibákat, stabilabb és kellemesebben vezethető. Úgy egy hónap múlva megerősítjük vagy megcáfoljuk, majd kiderül, milyen vezetni az E-t a pontosabb visszajelzést és stabilabb iránytartást szavatoló új, sebességfüggő, City-módot is kínáló elektromos szervokormányostul.

A legújabb Flex-családból származó 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo benzinmotor 3 hengeres, közvetlen befecskendezéses alumínium erőforrás Euro 6-os környezetvédelmi besorolással, 6 sebességes kézi váltóval és kiegyensúlyozó tengellyel szerelt, hogy halkan és rezgésmentesen járhasson. Kétféle teljesítménnyel készül (90/115 LE), a nyomaték mindkét esetben 170 Nm percenkénti 1800-as fordulatszámon. Ezekhez a motorokhoz széria a stop-start rendszer. Más benzinesek: 1.4 Turbo 100 lóerővel és 200 Nm-rel, de a szívó 1.2-es és 1.4-es is megmarad 70-90 lóval. Dízelfronton átdolgozott, már Euro 6-os 1.3 CDTI egészíti ki a választékot. Ennek a legtakarékosabb, 95 lóerős Corsa-változatnak - 5 sebességes manuális váltóval és stop-starttal - a CO2-kibocsátása csak 89 g/km. A gyár további alacsony emissziójú verziókat ígér 2015 tavaszára. Hatfokozatú automata váltó, új, javított reakcióidejű Easytronic 3.0 robotváltó is lesz.

És milyen bent, a takaros ruha alatt a Corsa E? A "természetesen" csúcsfelszerelt, bőr-szövet kárpitos ötajtósban vett röpke üléspróba elsődleges tapasztalata: tágas. De a helykínálattal a D-nél sem volt probléma (négy nem túl magas felnőtt kényelmesen elfér, s a kétszintes, alapból 285 literes poggyásztér is korrekt), így emeljük ki inkább az érzésre minőségi előrelépést, az új műszerfalat és középkonzolt á la Adam, központban az IntelliLink rendszer 7 colos, színes érintőképernyőjével. Ez a szórakoztató-tájékoztató berendezés a lehető legjobb kapcsolódást hivatott biztosítani például a navigációs BringGo alkalmazással, a Stitcherrel, a nemzetközi rádiókat elérhetővé tevő Tune-Innel, valamint podcastokkal. Kompatibilis az Apple és az Android operációs rendszerekkel, hangutasításokkal is vezérelhető. Lehetőség van a Bluetooth és gombnyomásra a Siri Eyes Free hangutasítás használatára is. A "telefont" praktikus FlexDock tartó várja.
Hirdetés
Az új Corsában számos vezetőtámogató funkció vonul be, amelyek közül nem egy párját ritkítja a kisautós kategóriában. A biztonságot olyan rendszerek fokozzák, mint a holttérfigyelő, a frontális ütközés veszélyére figyelmeztető frontkamera, a követésitávolság-érzékelő, a táblafelismerő, a sávtartó- és távfény-asszisztens, valamint a Corsához mostantól kapható xenonfényszóró. A gumiabroncs nyomásvesztésére is jelzés hívja fel a figyelmet. Parkolóasszisztens, tolatókamera, panorámatető és emelkedőn elindulási asszisztens szintén van, mint fűthető első ülés, kormánykerék és szélvédő is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:45
    Permalink

    Ezt én sem értem…megkellene kérdezni, hogy miért a legrondább opelt akarják alapul venni minden új konstrukcióhoz? A K astra csak nem ilyen lesz…tán.

  • 2017.10.29. at 02:45
    Permalink

    Teljesen egyetértek az előttem szólókkal!
    Míg a B és a C Corsa az Opel palettáján belül anno teljesen önálló karakter volt, a D nem lett más, mint egy mosásban összement Astra. Sajnos a legújabb modell sem néz ki másképp. Igaz, hogy szerintem kisautót a legnehezebb tervezni, de az új Corsa külseje kifejezetten ötlettelen, erőltetett, a hátsó lámpák mérete pedig eltúlzott. Lehet, hogy a technikája jó, a vezetése élvezet lesz, de akkor sem tetszik. És a mai design-központú világban jó forma nélkül nehéz autót eladni.

  • 2017.10.29. at 02:45
    Permalink

    Manapság már nem tudnak normális kinézetű autót gyártani. Ezt is sikerült elszúrni. A hátulja még csak-csak, de az eleje egy WC-n ülő, szorulásos ember megpróbáltatásaira emlékeztet. 🙂

  • 2017.10.29. at 02:45
    Permalink

    Hogy tetszik? Amolyan 12 egy tucat, unalmas, már-már ronda. Egyáltalán nem érzem, hogy akarnék egy ilyet. Egyébként az E Kadett és az A Vectra kifutása óta igaz ez minden Opelra.

Vélemény, hozzászólás?