Szolid, ugyanakkor tekintélyt parancsoló külsőt kapott a Mazda CX-80
Véletlenül sem lehet azzal vádolni a Mazda újdonságát, hogy kicsi lenne, hiszen 5 milliméter híján kereken 5 méter, 1,89 méter széles, 1,71 méter magas, a tengelytávja pedig 3,12 méter. Viszonyításképpen a CX-60 kerek 25 centiméterrel rövidebb.
Az embléma nélkül is könnyedén felismerni, hogy egy Mazdáról van szó
20 colos felnik kerülnek alá
Az utastér színvilága jobbára csak a felszereltségi szinttől függ, de az közös minden csomagban, hogy 12,3 colos digitális műszeregységet és ugyanekkora méretű érintésérzékeny multimédiás kijelzőt kínálnak. A szoftver vezeték nélkül is támogatja az Android Autót és Apple CarPlayt. Hátul a harmadik üléssor használatával együtt 258 literes csomagtér áll rendelkezésre, enélkül viszont 687 literre módosul a pakolható terület. Amennyiben a második üléssorra sincs szükség, úgy már igencsak méretesnek mondható, 1221 literes csomagteret kínál a CX-80.
A műszerfal tetején trónol a 12,3 colos multimédiás kijelző
Rengeteg fizikai gomb került az autóba, főleg a klímavezérlő környékére
A digitális műszeregység is 12,3 col
Motorfronton két opciót kínál a Mazda a hétüléseshez. Közös bennük a nyolcfokozatú automata váltó, illetve az összkerékhajtás. Az erősebb kivitel a plug-in hibrid verzió, amely 327 lóerőre képes 500 newtonméterrel. A hajtáslánc alapját egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor adja, ezt egészíti ki a villanymotor és a 17,8 kilowattórás akkumulátor. Ezzel a technikával 6,8 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára gyorsulni, a végsebessége pedig 195 km/óra, de ennél sokkal fontosabb, hogy a márka adatai szerint 60 kilométert kizárólag villanyhajtással is képes megtenni.
A konnektoros hibrid mellett dízelként is elérhető lesz
Alternatívaként a 3,3 literes, hathengeres dízel erőforrás szolgálhat, amely 48 voltos hibrid rásegítéssel együtt érkezik. Ennek teljesítménye 254 lóerő és 550 newtonméter. A végsebesség ebben az esetben valamivel magasabb - 219 km/óra - de a 0-100 érték szűk két másodperccel elmarad a PHEV változattól, ugyanis a dízelmotorosnak 8,4 másodpercre van szüksége ehhez.
Akár 2,5 tonnát is képes maga mögött húzni
Már májusban elkezdődik az előértékesítés, de a kereskedésekbe csak az ősz folyamán érkeznek meg az első példányok. Az új Mazda CX-80 alapára magas felszereltséggel, hathengeres dízelmotorral, nyolcfokozatú automata váltóval, négykerék-hajtással, hétüléses változatban 19 899 900 forint.
20 millió forint lesz itthon egy jól felszerelt modell, a belépő szint vélhetően ennél pár millióval olcsóbb lesz
Számomra furcsa a motor választék. Ukrajnában van egy 345 lovas 6 hengeres benzines is. Hiszen a Diesel nem,, szalonképes,, mint a Toyota LC. itthon Diesel van belőle, máshol pedig hibrid van.