Musk boldogan bütyköli 1978-as 320-as BMW-jét 1995-ben, tolvajok törték be az ablakot és lopták el a rádiót (Forrás: Maye Musk, Twitter)
A
Tesla Cybertruck balul elsült (vagy szándékosan így rendezett) bemutatója után került ki Elon Musk édesanyjának Twitterére egy fotó, amelyen 24 éves fia éppen autót szerel.
A Tesla vezér első autója egy 1978-as BMW 320i volt,
aminek éppen az ablakát cseréli, az édesanyja humorosan meg is jegyzi, hogy a fiának már korábban is volt dolga betört ablakkal. A fiatal Musk 1993-ban tett szert az első generációs hármas BMW-re, mai áron számolva 750 ezer forintért, és ahogy az lenni szokott a fiatal autótulajdonosoknál, nem sok anyagi forrás állt rendelkezésre a négykerekű életben tartására. A szűkös költségvetés miatt a javításokat a Tesla első embere saját kezűleg végezte, az alkatrészek többségét pedig a bontóból szerezte be. A négysebességes automataváltó elromlásakor például ötsebességes manuálisra cserélte az erő átviteléért felelős egységet, mivel ezt találta a bontóban. Az ablak betöréséért nem egy próbaképpen hozzávágott acélgolyó felelt, hanem a tolvajok ilyen módon jutottak be az utastérbe, ahonnan a rádióval távoztak.
Elon Musk első autója egy E21-es BMW volt, a szűkös anyagi lehetőségek miatt a bontóból szerzete be a legtöbb alkatrészt, a szerelést maga végezte
Néhány évvel később nagyot lépett előre Musk, a PayPal-ból szerzett vagyonából vásárolt egy
McLaren F1-et. A V12-es motorral szerelt 627 lovas brit sportkocsit évekig használta napi járós autóként. A végzetes napon Peter Thiellel, a PayPal másik alapítójával igyekeztek egy találkozóra, amikor Musk az autó képességeit akarta prezentálni, ám a kipörgésgátló hiánya és a nagy teljesítmény kombinációja megpördülést és jelentős anyagi kárt eredményezett, az már csak hab a tortán, hogy nem volt biztosítás a sportkocsin.
Csúnyán összetört a McLaren, szerencsére a bent ülőknek nem esett bajuk
A cégvezér azóta sem tudott elszakadni a benzintől, két kőolajszármazékkal üzemelő autót is tart otthon, egy Ford T-modell mellet egy Jaguar E-Type is áll a garázsban. Az angol sportkocsi iránti kötődés 17 éves korában alakult ki, akkor kapott ugyanis egy klasszikus kabriókról szóló könyvet, ám a modell korlátozott megbízhatósága miatt egy rossz barátnőhöz hasonlította a legendás típust.
Igazi klasszikus a Jaguar E-Type, a különleges modell most is Musk garázsában áll
A Tesla Cybertruck formája sokak szerint Lotus Esprit ihletésű, ami elképzelhető, mivel Musk is birtokol egyet az angol sportkocsiból. Nem is akármilyen példány gazdagítja gyűjteményét, hanem
A kém, aki szeretett engem című James Bond filmben szereplő tengeralattjáróvá alakított Esprit tulajdonosa, amit közel 300 millió forintért vásárolt egy aukción.
A James Bond film kedvvért alakították át a Lotust tengeralattjáróvá, Musk közel 300 millió forintot fizetett érte (Forrás: autogaleria.hu)
Hétköznapibb modellek is megfordultak a kreatív üzletember autóparkjában, 2012-ben egy
Audi Q7-et is használt Musk, aminek a hibái segítettek a Tesla Model X tervezésében. A német SUV hátsó sorának megközelítéséhez hegymászónak kell lenni Musk szerint, de a harmadik üléssor megközelítése sem könnyű, ezért kapott felfelé nyíló ajtókat a
Model X.
A német SUV hátsó részébe bejutni nehézkes Musk szerint, ezt kiküszöbölendő kapott felfelé nyíló ajtót a Tesla Model X
Évekkel az első autója után a dél-afrikai származású üzletember újra a BMW mellett tette le a voksát. 2007-es szerzeménye egy BMW M5, abból is egy Hamann által tuningolt példány. Az optikai tuning mellett a Hamann-nál a végsebesség elektronikus korlátozásától is megszabadítják az izmos négyajtóst, így mára a gyári 510 lovas teljesítménnyel is 327km/h-ra nő a végsebesség, de persze a 600 lóerő fölé tuningolás sem akadály.
Az első autója után is volt BMW-je Musknak, a tuningolt M5 300 km/h fölötti végsebességre képes (Forrás: teslamagazin.sk)