Ilyen autók álltak Freddie Mercury garázsában

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott, bár jogosítványt nem szerzett. A fiatalon elhunyt énekes szívéhez a luxusmodellek álltak közel, mutatjuk, mivel járt a Queen frontembere.


Daimler DS420 Indiai származású brit énekes révén a hazai gyártású négykerekűekből több is megfordult az énekes garázsában, amit sofőr vezetett, mivel Mercury-nak sosem volt jogosítványa. A Daimler DS420 impozáns méretekkel rendelkezik, hossza 5,74 méter, a szélessége pedig alulról súrolja a két métert. A típus igen hosszan készült, 1968 és 1992 között 4141 darab kész modell született, és közel ezer példány pedig alvázként hagyta el a gyártósort, hogy karosszériaépítők álmodjanak rá egyedi külsőt. Az angol luxusautó orrába Jaguar eredetű 4,2 literes sorhatos motor került, aminek közel 2,2 tonnás tömeggel kellett megbirkóznia. A modell Mercury mellett az angol királyi család körében is népszerű volt, rajtuk kívül pedig a temetkezési vállalkozások is láttak benne fantáziát.
Lincoln Town Car
Mercury a New Yorki-i tartózkodásai alatt egy első generációs Lincoln Town Car-t használt napi járós autónak. A szögletes luxusautó első kiadása 1980 és 1989 között készült, ami a Lincoln Continentalt váltotta az amerikai gyártó kínálatában. Az öt és fél méteres Lincolnt 4,9 literes V8-as hajtotta, a gyártás kilenc éve alatt 130 és 160 lóerő közötti teljesítményekkel készült a méretes négyajtós.
Mercedes-Benz 420 SEL A német luxusbálnát 1986-ban vásárolta Mercury, ami hamar az egyik kedvenc négykerekűjévé vált. Az énekes választása a 4,2 literes befecskendezős V8-assal szerelt modellre esett, ami 204 és 218 lóerős kivitelben is elérhető volt. A W126-os kódjelű második generációs S-osztály csupán öt évig szolgálta a Queen frontemberét, Freddie 1991-es halála után elárverezték a Mercedest, azonban következő gazdájánál sokat pusztult a német luxusautó, még egy tulajdonosváltásra volt szükség ahhoz, hogy valaki felújítsa a legendás S-osztályt.
Hirdetés

Range Rover V8 Convertible A luxusterepjárók egyik első képviselőjeként számon tartott Range Rovert is tulajdonolt az indiai származású sztár. Az 1970-ben megjelent modellből nem egy hagyományos darab furikázta az énekest, hanem egy nyitott tetejű változat, ami egyedi átépítéssel született. A kiváló terepjáróképességet a luxussal és a nyitott tető adta élménnyel ötvöző modell a feltűnést kedvelő Freddie-hez teljes mértékben passzolt, amit később a Queen dobosának ajándékozott a frontember.
Rolls-Royce Silver Shadow Nincs is angolosabb luxusautó a Rolls-Royce-nál. Freddie Mercury a Daimler DS420 utódlása miatt szerezte be a Silver Shadow-t, amit haláláig megtartott. Az ezüst modell a külsőhöz passzoló szürke bőrbelsőt és faberakást kapott, a fedélzeten telefon és kazettalejátszó is helyet kapott. Az 1965 és 1980 között 30 ezer példányban készült modellt 6,2 (174 LE) és 6,75 literes (192 LE) V8-as hajtotta, három- és négyfokozatú automataváltón keresztül. A Silver Shadow-t az énekes halála után elárvereztek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

6 thoughts on “Ilyen autók álltak Freddie Mercury garázsában

  • 2020.01.03. at 16:18
    Permalink

    Ezt most miért kellett?
    Volt amilyen volt, csinált olyan zenét amit még igen sokáig hallgatni fognak, és tudtommal senkinek nem ártott.
    Amikor Mo-n voltak elvitték egy dunai városnézésre, rámutatott egy épületre mondván megvenné mert nagyon tetszik neki.
    Közölték vele momentán nem eladó, ez az Országház!
    Azért autókban sem volt rossz ízlése.

  • 2020.01.07. at 11:33
    Permalink

    Szerintem nagyon érdekes cikk, nem csak azért mert minden idők egyik legjobb rockénekesére hívja fel azon csirkék figyelmét akik akkoriban még nem is éltek (és most nagyon öregnek érzem magam 🙂 ). Apró korrekció nem indiai hanem perzsa volt Mercury (vagyis Farrokh Bulsara).

    Számomra a legérdekesebb azt látni hogy milyen gyűjtési filozófiáját követ gazdag ember akit annyira nem érdekeltek az autók hogy nem is szerzett jogsit.

    Láthattam már élőben Clapton Fiat Dinóját, Chris Rea több Ferrariját (köztük amit az életrajzi ihletésű filmjéhez építtetett), Peter Sellers Ferrariját és még egy sor érdekes történetű autót. Mind lenyűgöző volt a tulajdonosi előéletük nélkül is.

    De mondjuk ezekből egy se nagyon ihletne meg, mindegyik egy guruló szekrény.

Vélemény, hozzászólás?