Ilyen aranyos is lehet! DS 3 Crossback

Fizetett hirdetés

Villámpróba: DS 3 Crossback PureTech 130 EAT8

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A DS kínálatának lényege, hogy modelljei erősen személyre szabhatók, a DS 3 Crossback ezúttal Impérial arany fényezéssel mutatta meg magát.


Nemrégiben teszteltük a DS 3 Crossback La Premiere névre hallgató, csakis fekete fényezéssel elérhető és limitált bevezető szériáját, ami kizárólag a jelenlegi csúcsverziónak számító 155 lóerős motorral választható. Az igazi csúcsverzió persze a 136 lóerős E-Tense elektromos változat lesz, ám arra még egy kicsit várni kell. 11 millió forint feletti vételárával ugyanakkor a fekete tesztautó talán sokak számára fájdalomküszöb felettinek tűnhetett. Ezért a hazai DS Store-ból elkértünk egy "csupán" 130 lóerős másik verziót is, hogy megnézzük milyen egy kevésbé fullos verzió.
Hirdetés

Közepes sikerrel jártunk, a tesztautók ugyanis szinte minden esetben nagyon jól felszereltek, s ez így volt jelen esetben is. A nem limitált szériás modell is a leggazdagabbnak számító Ultra Prestige ellátmányú volt, amihez sok más mellett az üléseken óraszíj dizájnos Nappa bőr kárpitos DS Opera insipirációt is megrendelték, továbbá egyebek mellett a már ismert és valóban elég jó Focal hifit, az összes sofőrsegédet és 18 colos alufelnit is. Mindezek eredményeként a kisebb teljesítményű tesztautó drágább lett, mint a limitált szériás, gyakorlatilag mindent adó példány, de a bevezető szériák már csak ilyenek, jó áron adnak minden extrát. Ugyanakkor tegyük a szívünkre a kezünket, nem sok olyan helyzet lesz, amikor érezni fogjuk, hogy 155 helyett csak 130 paci, 240 Nm helyett csak 230 van az autóban, a 100-as sprint pedig 8,2 helyett 9,2 másodperc. A gyakorlatban annyi vehető észre, hogy kimértebb, azaz harmonikusabb az egész autó. Ha pedig nem kapta volna meg az extraként mért 18 colos felniket a tesztpéldány, vélhetően még a rugózása is kellemesebb lenne.
Konfigurálni bizony ésszel kell, s ha nem visszük túlzásba rendeléskor az ikszelgetést, a DS 3 Crossback ára még a 8 fokozatú Aisin automata váltót alapból adó, 130 lóerős PureTech motorral és a leggazdagabb Ultra Prestige ellátmánnyal is 10 millió forint alatt tud maradni. Hogy az is sok pénz érte? Relatív, hiszen magasan személyre szabható prémiummodellről van szó, abban a körben pedig legalább ilyen árakkal találkozhatunk. Persze el kell fogadni, a prémium kisautó itthon még kevéssé befutott, ugyanakkor növekvő szegmens. Nyugat-Európában is jól látható, hogy

vannak helyek, ahol bizony akkora a zsúfoltság, hogy egészen egyszerűen nem éri meg kisautónál nagyobbat venni.

A hazai ingatlanárak mellett ez bizony egy-egy belvárosi kerületben is simán elmondható, van olyan helyzet, hogy a garázs vagy az utca szélessége megszabja, hogy mekkora autót vehetünk.
Ha pedig kisautó kell, abból is lehet prémium. A DS 3 Crossback a személyre szabhatóságon túl zajszigetelésével is nagyon sokat ad, csendes, autópályán is. Voltaképp a méreteihez képest nagyon kellemes utazóautó, ami alá egy viszonylag lágy, így (nálunk főként kisebb felnivel, ballonosabb abronccsal) komfortos futómű került. Műszerfala rombuszaival, bőr kárpitozásával igényes, ülései kényelmesek, lámpái pedig nem csak hatásosak, ékszerként hatnak. Sok más mellett adaptív LED mátrix fényszóróval és látványos LED hátsó lámpákkal is felszerelhető, az Ultra Prestige szint pontosabban már alapból adja azokat. Aktív sávtartó is alapból jár, de holttérfigyelő és távolságtartós tempomat is elérhető, amivel tényleg messze túlmutat azon, amit egy kisautótól elvárnánk. Ráadásul a fejlett sofőrsegéd-rendszer a maga 250 ezer forintos árával nem is vészes, az Imperiál arany fényezés például drágább (de nem a legdrágább a kínálatban) a menő Onyx fekete tetővel. Sajnos iparági szokás, hogy a színeket is vastagon meg kell fizetni, de okos konfigurálással a demóautóknál józanabb verziókat is lehet kreálni, B opcióként alighanem ezek a bemutatópéldányok is jó áron elvihetők lesznek - majd egyszer, ha lefutották már kötelező köreiket.
Árak
Tesztmodell alapára
9 540 000 Ft (2019.10.08.)
Tesztautó ára
11 965 000 Ft (2019.10.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
196 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4118 mm
Szélesség:
1802 mm
Magasság:
1534 mm
Tengelytáv:
2558 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
350 l
Belső szélesség elöl:
1415 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
910-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
455 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1110 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
900 mm
Csomagtér magassága:
490-790 mm
Csomagtér hossza:
620 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
196 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
112 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.10.11. at 15:41
    Permalink

    Egy aprócska részlet maradt csak ki a bemutatóból: az infotainment rendszer a rombuszokba logikátlanul szétdobált érintőgombokkal. Ami akár még lehetne jó is, ha nem lenne a rendszer maga egy lassú, bugos átláthatatlan f*s. Legalábbis azok a cikkek, melyek említést is tettek az infotainmentről, le is húzták egytől egyig a sárga földig.

    Itt pedig szó sem esik róla. Vajon miért? Ismerjük a mondást: Vagy jót, vagy semmit? A konklúziót a kedves olvasóra bízom.

Vélemény, hozzászólás?