A hatalmas hűtőmaszkok már ismerősek, csak más emblémával
A Toyota immár a negyedik generációnál tart az Alphard és a Vellfire kisbuszokkal. Európába eddig egyszer sem hozták el a japánok a kisbuszokat, helyette viszont a
Lexus LM-et az öreg kontinensen is értékesíti a vállalat, számos átemblémázott francia buszlimuzinnal együtt.
Mindkét kisbusz azonos méretekkel játszik: 5 milliméter híján 5 méter hosszúak, 1,9 méter szélesek, míg 1935 vagy 1945 milliméter magasak
A formák hozzák a kisbuszoktól elvárható szögletességet, persze néhány stílusos vonallal megfűszerezve
A fent leírtak fényében nem meglepő, hogy az Alphard és a Vellfire is ugyan arra a TNGA-K platformra épül, mint az LM. Mindkét kisbusz 5 milliméter híján öt méter hosszú, de még a tengelytáv is kerek három méter. Az ülések háromszor kettes elrendezésben kerültek az utastérbe, így értelemszerűen hat embert is szállíthatnak egyszerre.
Összesen hat ember utazhat egyszerre az utastérben, ráadásul mindenki kényelmesen elfér a hatalmas helykínálatnak köszönhetően
Ugyancsak közös az Alphardban és a Vellfire-ben , hogy első kerék- és összkerékhajtással is kérhetőek, akár konnektoros hibridként is. A legerősebb hajtásláncnak egy 2,4 literes, négyhengeres turbómotor adja az alapját, amely mindent összevetve 275 lóerőt és 430 newtonméteres nyomatékot kínál. Elektromos rásegítés nélkül 2,5 literes ugyancsak benzines motorral 180 lóerőt tudnak a kisbuszok, 235 newtonméterrel.
A műszerfalat nem vitték túlzásba, viszont a színekkel ügyesen játszottak
Sajnos Magyarországon továbbra sem lesz elérhető a Toyota egyik buszlimuzinja sem, helyette viszont továbbra is ott a Lexus LM. Az Alphard és a Vellfire kizárólag Japánban előrendelhető, az árak 18 és 24 millió yen közt alakulnak, ami 44 és 59 millió forintnak felel meg kiviteltől függően, ezzel valamelyest olcsóbb, mint az itthon is kapható Lexus változatok, de nem számottevő a különbség.