Látványos, de nem túl csicsás Lexusok érkeztek a SEMA-ra
Scott Pruett és Townsend Bell neve valószínűleg csak azoknak mond valamit, akik szeretik az amerikai autósportokat, bennük viszont biztosan szép emlékeket ébreszt a két fickó. Pruett már a Lexus hivatalos motorsport-nagykövete és vezetéstechnikai guruja, Bell pedig a gyár hivatalos GT3 partnercsapatának első számú pilótája. Az autóversenyzők hajszálpontosan tudják, hogy milyen egy tökéletes közútra hangolt versenyautó – vagy éppen pályaversenyzésre élesített szériamodell –, ám ez nem jelenti azt, hogy képesek lennének egyedül megépíteni azt, ezért mindketten egy-egy neves tuningműhely segítségével valósították meg elképzeléseiket.
A SEMA show alkalmából készültek az autók
Pruett „bandája” a DSPORT tuningműhely egy Lexus IS 350 F Sport alapjaira építkezett. Egyelőre maradt 311 lóerős az orrába épített 3,5 literes V6-os szívómotor, de később szeretnék ezt a duplájára növelni. A harcias külső megjelenésről viszont a japán ArtisanSpirits tuningműhely által frissen bemutatott optikai csomag (elöl 30, hátul 50 mm-es kerékdob-szélesítés, karbon küszöbök és első splitter, valamint titán távtartókra emelt, szénszálas hátsó légterelő), no meg a Pruett versenysisakjának festését idéző fóliázás gondoskodik. A bukókeret, amely egyben az ötpontos Sparco versenyövek rögzítésére is szolgál, a karbon-kevlár versenyülések, az állítható magasságú rugóstagokkal és a Lexus RC F Track Edition-ből átemelt karbon-kerámia fékek is csak jövőre nyernek igazán értelmet, miután a motortuningon is átesett a gép. Az alkotók olyan komolyan gondolták a közúti versenyautó kettős személyiségét, hogy külön keréktárcsa/abroncs kombókat is terveztek hozzá: a látványról 20 colos matt vörösréz keréktárcsák gondoskodnak, ha viszont a köridő a fontos, jobb választás az Advan Racing 19 colos mélyfekete felnije. Mindkettőre Michelin Pilot Sport 4 abroncsokat szereltek, biztos, ami biztos.
Pruett neve leginkább az IndyCar sorozatból lehet ismerős
A motorhoz egyelőre nem nyúltak
Bell a Hiraku műhellyel paktált le, hogy egy Lexus IS 500 F Sport Performance modellből készítsenek valami különlegeset. Teljesítménynövelésre itt sem került sor, de a gázreakción javítottak a mechanikus és elektronikus módosításokkal. Az előbbiek között motorsport-alkatrészek felhasználásával átdolgozott szívórendszert, valamint speciális, négy végcsöves kipufogórendszert találtunk – mindkettőt a három évtizedes múltra visszatekintő japán A’PEXi szállítja. Ami pedig a vezérlést illeti, a gázadás karakterét okostelefonos alkalmazáson keresztül szabályozhatjuk.
Bellék Lexusa sem lett erősebb, de látványosabb igen
A futóművet a japán TOM’S Racing garázsából szerzett rugótorony-kitámasztások, 32 fokozatban állítható rugóstagok, valamint 20 colos keréktárcsák alkalmazásával módosították. Utóbbiakra elöl 245/35, hátul 275/35 méretű Nitto Invo utcai sportabroncsokat szereltek, a fékeket a Brembo szállította, míg a szénszálas vázú, Alcantara kárpitozású ülések a Sparco palettájáról származnak. A teljesítményhez illő megjelenésről a Hiraku teljes körű optikai csomagja gondoskodik. A motorház és a csomagtartó fedelét szénszálas panelekre cserélték, a vizuális semlegességről pedig türkiz részletekkel megbolondított matt fehér fóliázás gondoskodik.
Le sem tagadhatná, hogy egy versenyző is belenyúlt a tervezésbe