Korábban már beszámoltunk a régi-új E-Type Lightweightről. Mostanra el is készült az első példány. 1963-ból megmaradt karosszériaelemekből építkeztek, az eredetileg 18 példányos szériából 6 csak most, jó 50 év spéttel épül meg. Szigorúan kézi munkával.
Az E-Type sűrítve. Hosszú orr, zömök far - minden a korabeli versenyigények szerint kialakítva, 114 kilóval kikönnyítve. A korabeli specifikáció alapján, de a mai kor technikáival készült el. A vázszerkezet megerősítésével az eredetinél merevebb, jobb autó született
Gyönyörű műszerek, fakormány és némi modern biztonsági kiegészítés a kabinban. Ez egy FIA homológ versenyautó, nagy valószínűséggel a histroic versenyek sztárja lesz egy régi-új példány
Két vezérműtengely, tizenkét szelep a sorhatos XK motor versenyváltozatában. 3,8 literből 340 lóerőt és 380 Nm nyomatékot hoznak, teljesen analóg technikával. Középen az izzó kipufogó leömlők még a fékpadon, jobbra már beépítve a motor. Szárazkarteres a kenés, hogy jobban bírja a pályahasználatot, a karburátor tripla Weber 45 DCOE, a váltó teljesen szinkronizál négyfokozatú
A jó szerelhetőséghez a komplett elejét le lehet emelni, gyorsszorítósak a kerekek és gyorszáras a tanksapkafedél is. 15 colos spéci felnik, Dunlop gumik és természetesen négy tárcafék dukál az alukasztnis versenykivitelhez
4 tarcafek… 🙂