Illik kabrióba dízel, ha sorhat – BMW 640d
Sportos gázolajos – BMW 640d kabrió, 2013 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van pár dolog, amit még együtt emlegetni is bűnnek tűnik, ilyen a dízel és a kabrió szavak. De mi van akkor, ha egy kimondottan finom járásúra, erősre és sportosra reszelt dízelről van szó?
A Becsületes Kereskedés MAPFRE garanciát is ad egyes autóihoz, a leinformálhatóságot és a futott kilométert is garantálják, ennél a 640d-nél is
Nem való dízelmotor kabrióba? Attól függ, mi vele a cél, és milyen motorról van szó.
Elegáns, még nem túlzó a klasszikus vesepár, a hátsó embléma alól bújik elő a tolatókamera, ami így sosem koszos
Csinos vászontetővel is, a zajkomfort egyébként remek, akárcsak a keménytetős 6-osban
Sportosak az arányai, és mindenképp egy impozáns megjelenésű, nagyon elegáns kabrióról van szó.
Szeretem, ha egy ilyen autó világos, de megértem, hogy a metálfekete a piac egyik kedvenc árnyalata, és persze ez sem áll neki rosszul. Az M részleget itt csak a felnik jelenítik meg, amit én egyáltalán nem bánok, a 6-os formája az alap, letisztult külsővel igazán szép és elegáns. Az oldalán már láthatjuk a 8-asra is átvitt vonalakat, a hátsó elnyújtott lámpák is nagyon jól állnak neki, a klasszikus veséket pedig itt még nem tolták túl, szolid króm kerettel vették őket körbe és mögöttük már ennél a szériánál is aktív lamellákat találunk.Nyitott tetővel szélfogó nélkül 90 fölött már nem kellemes, a klasszikus szélfogó hálóval 110 fölött is jó a szélkomfort
Kívül belül csupán apróbb, használatból eredő sérülései vannak, az állapota újszerű, kevés a kopás, az ülések hatalmasak, de sportosan szorosan is tudnak tartani
Vezetéstámogató rendszerei mind hibátlanul működnek, 130 ezren túlfutott már, de leinformálható az előélete
Két főnek bőséges a helykínálat, széltében és hosszában is, magasabbaknak a fejtér is bőséges, a barna bőrkárpit minősége kifogásolhatatlan
A kormány is újszerű, az iDrive még a régebbi, de sok szempontból már hasonlít a mostanira, kezelése ugyanolyan, navigációja hibátlanul fut, a kezelőszerv itt még kisebb, nem is foglal annyi helyet
Erre már egyáltalán nem fogható rá a traktoros jelző, sok benzinmotor is megirigyelné egy ilyen hathengeres dízel járását.
A 313 lóerő 4400-as fordulatnál érkezik, de nem is ez a lényeg, hanem az 1500-2500-ig kihasználható 630 Nm csúcsnyomaték, ami egyszerűen még egy ekkora testben is odaszegez a sportos tartású üléshez. Itt nincs összkerékhajtás, aminek jóvoltából egyrészt játékos, teszi a fenekét, ha úgy van, és általában úgy van. Másrészt a kormányon sem érezni a jellegzetes súlyt, egészen olyan így a 6-os kabrió, mint egy szintén xDrive nélküli kisebb modell. Hibátlan az üléspozíció, tökéletesen áll a kormány, a motor hangja pedig meglepő lehet azoknak, akik nem hallottak még rendes dízelmotort magas fordulaton. Sportosan szól, és 5000 környékén sincs a jellegzetes lelombozó tiltás, kiforgatva erősnek és dinamikusnak hangzik, nem mellesleg húz, mint egy mozdony.A sorhatos dízel hangja nagyon szép, alapjáraton sincs kerregése, forgatva sportosan szól és csak hátul hajt, így a kormányzása is könnyed, precíz
Nagyon elegáns a forma, impozáns, már csak mérete miatt is
A 40d fogyasztása 10 liter alatt tartható, a 70 literes tank által ez már bőven 700 kilométeren túlmutató hatótávot ígér, ami fontos egy ilyen kaliberű autónál.
Persze nem szabad elfelejteni a BMW dízelmotorjai körül kerekedett botrányt sem, a visszahívási akcióban ez a motor is érintett. Éppen ezért érdemes alaposan bevizsgáltatni, mert megfelelő karbantartás mellett nem lehet probléma a részecskeszűrővel. Ugyan drága mulatság, de a prémiumautó fenntartásához úgy is kell hozzáállni. A Becsületes Kereskedésnél pedig éppen a megbízható előéletű autók miatt nyitottak mindenféle átvizsgálásra. Ez az újszerű állapotú 640d tökéletesen hozza az elvárt BMW élményt, ebben a méretben is megvan a kormány és a futómű precíz és közvetlen visszajelzése. Meg persze a márka és a modell presztízse, amit így 6 évesen 10 millió forintért, vagyis az újkori árának úgy negyedéért kaphatunk meg.Jellegzetesen BMW, mégis könnyedén felismerhető a 6-os, ami a sorozat egyelőre utolsó generációja
„Vegyetek autót, mert kell a pénz” telep feljebb van, mint az Attila utcai, vagy ez is egy Csonti-féle kereskedés?
Ami itt van Óbudán lassan übereli a Fehér útat..