A Becsületes Kereskedés MAPFRE garanciát is ad egyes autóihoz, a leinformálhatóságot és a futott kilométert is garantálják, ennél a 640d-nél is
Nevezhetünk néhány dolgot összeférhetetlennek az autóiparban, de azt is érdemes figyelemben tartani, hogy nem dilettánsok döntik el a hasukra csapva, mit eresszenek gyártásba. Furán hangzik a
négyhengeres Ford Mustang? Amerikában imádják.
Nem való dízelmotor kabrióba? Attól függ, mi vele a cél, és milyen motorról van szó.
Ha a cél az, hogy valódi túraautóként lesz használva, akkor kényelmetlen a nagy V8-a motor miatt 400 kilométerenként megállni tankolni. Persze, nagyon passzol a 6-os BMW-hez is a nyolchengeres, de minden éremnek két oldala van, és az már a 2012-es modellévű, most már joggal mondhatjuk, hogy utolsó 6-os sorozat bemutatójakor is eldőlt, hogy nem a sportosság, sokkal inkább a túraautó jelleg felé dől a mérleg nyelve. Ebbe a képbe már simán beleillik a dízelmotor, pláne a BMW elképesztően finom járású sorhatosa.
Elegáns, még nem túlzó a klasszikus vesepár, a hátsó embléma alól bújik elő a tolatókamera, ami így sosem koszos
Csinos vászontetővel is, a zajkomfort egyébként remek, akárcsak a keménytetős 6-osban
Érdemes messziről közelíteni a 6-os kabrióhoz, mert szerintem ez a széria sikerült a legszebben eddig a kupé és kabrió BMW-k közül, legalábbis elődje után áldás a külső. Hatalmas elnyújtott tepsi, csukott tetővel sem magasabb 1,4 méternél, miközben milliméterekre van csak a 4,9 métertől, és közel 1,9 méter széles is.
Sportosak az arányai, és mindenképp egy impozáns megjelenésű, nagyon elegáns kabrióról van szó.
Szeretem, ha egy ilyen autó világos, de megértem, hogy a metálfekete a piac egyik kedvenc árnyalata, és persze ez sem áll neki rosszul. Az M részleget itt csak a felnik jelenítik meg, amit én egyáltalán nem bánok, a 6-os formája az alap, letisztult külsővel igazán szép és elegáns. Az oldalán már láthatjuk a 8-asra is átvitt vonalakat, a hátsó elnyújtott lámpák is nagyon jól állnak neki, a klasszikus veséket pedig itt még nem tolták túl, szolid króm kerettel vették őket körbe és mögöttük már ennél a szériánál is aktív lamellákat találunk.
Nyitott tetővel szélfogó nélkül 90 fölött már nem kellemes, a klasszikus szélfogó hálóval 110 fölött is jó a szélkomfort
A dizájn szerves része a nyitható vászontető, ami kevesebb mint 20 másodperc alatt nyitható és zárható a középkonzolon lévő kapcsolóval. A kedvenc részletem is ehhez fűződik, méghozzá a hátsó szélvédő az, ami valóban üveg, és külön is lehúzható zárt tetőnél is, kár, hogy ezt nem vitték tovább. Szélfogónak kevés, viszont ezt fölhúzva nyitott tetőnél is be tudnak ülni négyen. Van hely a klasszikus hálós szélfogónak is, amivel elvesztjük az amúgy sem tágas hátsó sort, cserébe 110 km/h körül is nyugalomban tudunk elöl beszélgetni. A 6-os kabrió egy hatalmas autó, ebben a testben mégis csak ketten férnek el kényelmesen, az első sor persze fejedelmi. A barna bőrhuzat hat év elteltével szinte hibátlan. Apróbb sérüléseket is csak az ajtókárpiton láthatunk, de ott is külső behatás érte, nem az anyag fáradt el. Hangulatos az utastér, és nagyon jó állapotban is van. Jellegzetesen béemvés, számtalan kapcsoló és megoldás a mai modelljeikben is megtalálható, de van egy pár olyan, mint például az iDrive és annak kezelőszerve, ami rengeteget fejlődött. Itt még egészen kicsi a tekerentyű, mivel nincs kézírás felismerés, persze már ebben is tökéletesen és ösztönösen könnyedén kezelhető a navigációs fejegység.
Kívül belül csupán apróbb, használatból eredő sérülései vannak, az állapota újszerű, kevés a kopás, az ülések hatalmasak, de sportosan szorosan is tudnak tartani
Vezetéstámogató rendszerei mind hibátlanul működnek, 130 ezren túlfutott már, de leinformálható az előélete
A műszerpult 130 ezer kilométeren túl mutat, és ez valós, mert
A Becsületes Kereskedésnél hirdetett autók mindegyike követhető előéletű, garanciát vállalnak a futásteljesítmény hitelességére, ez az autó Németországból érkezett, alvázszáma alapján a komplett előélete lekérdezhető. Éves szinten nem sok a futás, leosztva húszon egy-kétezer, ami egyébként az autó állapotán is látszik, apróbb külső sérüléseket leszámítva nem találunk benne hibát, a fényesedésre hajlamos bőrkormány is közel áll az eredeti állapothoz. A tető mozgatásáért felelős szerkezet nagyon csöndben teszi a dolgát és hibátlanul, itt egyébként érdemes résen lenni hasonló 6-os vásárlásakor, a tető pozícióját figyelő szenzor idővel bekoszolódik és hibásan jelez, olyankor megállhat a tető. Cserélik, de sokszor elég a szenzort megtisztítani, ennél az autónál ilyen gond nincs.
Két főnek bőséges a helykínálat, széltében és hosszában is, magasabbaknak a fejtér is bőséges, a barna bőrkárpit minősége kifogásolhatatlan
A kormány is újszerű, az iDrive még a régebbi, de sok szempontból már hasonlít a mostanira, kezelése ugyanolyan, navigációja hibátlanul fut, a kezelőszerv itt még kisebb, nem is foglal annyi helyet
A duplaturbós, 3,0 literes sorhatos dízelmotort alapjáraton is alig hallani, egy ilyen 40d járása már nagyon más, mint a jól ismert 20d-nek.
Erre már egyáltalán nem fogható rá a traktoros jelző, sok benzinmotor is megirigyelné egy ilyen hathengeres dízel járását.
A 313 lóerő 4400-as fordulatnál érkezik, de nem is ez a lényeg, hanem az 1500-2500-ig kihasználható 630 Nm csúcsnyomaték, ami egyszerűen még egy ekkora testben is odaszegez a sportos tartású üléshez. Itt nincs összkerékhajtás, aminek jóvoltából egyrészt játékos, teszi a fenekét, ha úgy van, és általában úgy van. Másrészt a kormányon sem érezni a jellegzetes súlyt, egészen olyan így a 6-os kabrió, mint egy szintén xDrive nélküli kisebb modell. Hibátlan az üléspozíció, tökéletesen áll a kormány, a motor hangja pedig meglepő lehet azoknak, akik nem hallottak még rendes dízelmotort magas fordulaton. Sportosan szól, és 5000 környékén sincs a jellegzetes lelombozó tiltás, kiforgatva erősnek és dinamikusnak hangzik, nem mellesleg húz, mint egy mozdony.
A sorhatos dízel hangja nagyon szép, alapjáraton sincs kerregése, forgatva sportosan szól és csak hátul hajt, így a kormányzása is könnyed, precíz
Nagyon elegáns a forma, impozáns, már csak mérete miatt is
Egy ilyen 6-osnál érezni igazán, hová tudott fejlődni a BMW
az új 8-as tekintetében, és ezáltal már megértjük, miért is pozicionálták följebb az új modellt. Külsőre nagyon hasonlóak, és méretre sem sokkal másabb a 8-as, karakterük mégis egészen más. Míg ez túrázós, hosszú távra kellemes, addig a 8-as már valódi sportos jellemzőket is felmutat a vezethetőség terén. Ez a kabrió is sokkal jobb élmény annál, mint elsőre számítanánk, de a tetőt vesztett karosszérián érezni némi lágyságot, ami csak a feszítettebb tempónál és nagyobb úthibákon vehető észre. A karosszériamerevség tekintetében sokat fejlődött a BMW, de sportosnak érződő túrakupénak és kabriónak már egy ilyen 6-os is kiváló.
A 40d fogyasztása 10 liter alatt tartható, a 70 literes tank által ez már bőven 700 kilométeren túlmutató hatótávot ígér, ami fontos egy ilyen kaliberű autónál.
Persze nem szabad elfelejteni a BMW dízelmotorjai körül kerekedett botrányt sem, a visszahívási akcióban ez a motor is érintett. Éppen ezért érdemes alaposan bevizsgáltatni, mert megfelelő karbantartás mellett nem lehet probléma a részecskeszűrővel. Ugyan drága mulatság, de a prémiumautó fenntartásához úgy is kell hozzáállni.
A Becsületes Kereskedésnél pedig éppen a megbízható előéletű autók miatt nyitottak mindenféle átvizsgálásra. Ez az újszerű állapotú 640d tökéletesen hozza az elvárt BMW élményt, ebben a méretben is megvan a kormány és a futómű precíz és közvetlen visszajelzése. Meg persze a márka és a modell presztízse, amit így 6 évesen 10 millió forintért, vagyis az újkori árának úgy negyedéért kaphatunk meg.
Jellegzetesen BMW, mégis könnyedén felismerhető a 6-os, ami a sorozat egyelőre utolsó generációja
“Vegyetek autót, mert kell a pénz” telep feljebb van, mint az Attila utcai, vagy ez is egy Csonti-féle kereskedés?
Ami itt van Óbudán lassan übereli a Fehér útat..