Éppen 70 éves a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, így ünnepelnek (Forrás: Facebook/Budapest Airport)
Éppen 70 évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitott meg és fogadta az első repülőgépet Budapest jelenleg is működő nemzetközi repülőtere. A Budapest Airport felejthetetlen módon ünnepli a kerek évfordulót, olyan installációt állítottak össze, mely
még a levegőből is tisztán olvasható üzenetet mutatott.
A Budapest Airport kiszolgáló egységeivel, a Légirendészeti Szolgálattal, a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnoksággal, az Aeropark Budapesttel és a Malév Ground Handlinggel együttműködve hozta össze a BUD:70 feliratot az egyik kifutópályán, melyhez az alábbi járműveket, kiszolgáló- és takarítógépeket használták fel:
- 7 db Ikarus
- 7 db havasgép
- 2 db műszaki mentőautó
- 4 db hómaró
- 2 db Malév GH busz
- 2 db poggyász vontatmány
- 1 db vontató/pushback
- 2 db tűzoltó autó
- 1 db Smart
- 1 db MD 902 típusú helikopter
- 2 db Ford Transit
- 1 db Scania tartálykocsi
- 1 db Setra busz
Impozáns adatok a reptér eddigi 70 évéből (Forrás: Facebook/Budapest Airport)
A Budapest Airport Facebook oldalán tette közzé a nem mindennapi fotót, valamint néhány érdekes és egyben megdöbbentő adatot is. "
Hét évtized, több mint 240 millió utas, mintegy 3 és fél millió fel- és leszállás, 2 millió tonna áru – röviden és számszerűen így foglalható össze Budapest ma hetven esztendeje működő nemzetközi repülőterének története. Az 1950. május 7-én tartott nyitóünnepség óta a repülőtér 25 569 napot üzemelt, a koronavírus-járvány előtti időszakban a repülőtér dolgozói már napi 40-44 ezer utast és átlagosan napi 336 járatot kezeltek, a repülőgépek pedig 2019 végére 153 külföldi célállomással kötötték össze Budapestet." A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (korábban Ferihegyi Repülőtér) előtt Budapest nemzetközi repülőforgalmát a Budaörsi repülőtér fogadta, a legelső nemzetközi reptér mégsem ez, hanem a Mátyásföldi. mely 1922-ben fogadott először nemzetközi utasforgalmú repülőgépeket. A Ferihegyi repülőtér 1-es termináljának impozáns épületét 2000-ben műemléknek nyilvánították, ez azonban 2012 óta nem fogad utasforgalmat, szerepét a minden szempontból modernebb 2-es terminál tölti be.
Az Aeropark Budapest videós sorozatának egyik epizódja, melyben részletesen mesélnek a hazai repülés történetéről, korabeli felvételekkel megszínesítve: