Így vered át magad a rétegvastagság-mérővel autóvásárláskor?
Tényleg tilos korábban sérült autót venni? Ha ezekre odafigyelsz, akkor nem probléma!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem szabad megijedni a rétegvastagság-mérő képernyőjén látott eltérésektől, egy-két újrafújt elem miatt a legtöbbször nem éri meg elsétálni egy jó autótól: íme néhány tipp, hogy miként szűrheted ki a szakszerűen javított, biztonságos használt autókat!
Ahhoz viszont, hogy a sérülések ténye és mértéke ne az egyetlen döntési tényező legyen, kezdjük először az autóval.
Ilyen esetekben nincs értelme elsétálni, ez is újabb példája annak, hogy használtautó-vásárláskor az állapot a legfontosabb tényező, nem pedig a városi legendák.
Ezen a konkrét autón például mindösszesen a bal hátsó ajtó és a bal hátsó sárvédőív volt fújva, ám szabad szemmel mindez csak a lényegesen kevesebb használati nyomból állapítható meg az adott elemeken. Akárki is fényezte ezt az autót, kiváló munkát végzett, az apró sérülések hiányán kívül kizárólag az ajtó belső élén lehet "kitapogatni" a korábbi javítás határát. A festékréteg vastagságát mérő műszer is igazolja mindezt, az autó gyári fényezéssel rendelkező elemeihez képest kevesebb mint másfélszerese a javított elemeken a festék vastagsága. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy egységesek az értékek az egész ajtón, tehát nem arról van szó, hogy a horpadásokat egy változó vastagságú gittréteg tölti ki.Ha nem értesz hozzá, akkor a sérülésekről és a javításokról készült képeket előzetes engedélykérés után nyugodtan megmutathatod egy karosszérialakatosnak is még a döntés előtt.
Amennyiben nem akar titkolózni az eladó, úgy valószínűleg ennek sem fogja útját állni. Kereskedéstől vásárolva ismét jó pont, ha megbízható helyről van szó, mint a Kodiaq esetében is. A Das Weltautónál például szinte felesleges is a mérés, hiszen ezt az adatot is megtalálod a 101 pontos átvizsgáláskor kiállított állapotlapon, amelyet minden gond nélkül a rendelkezésedre bocsátanak vásárlás előtt. Ugyanígy fontos szempont lehet még, hogy a garancia ezekre a járművekre is vonatkozik, akárcsak a sérülésmentes autóikra. A Kodiaqon az állapotlap tökéletesen fedte a valóságot, az is teljesen hihető a mérési eredmények és a végeredmény javítási minősége alapján, hogy csak apróbb sérülések, karcok miatt fújták az említett ajtót.Ennek fényében én meg merném venni ezt az autót, a javításokkal együtt is.
A festékréteg-vastagságot mérő műszerrel tehát nincs semmi probléma, egyáltalán nem gond, ha magaddal viszed használt autót nézni, és használod is a megtekintéskor, ám nem szabad elfelejteni, hogy az autó értékét nem csak az újrafújt elemek száma határozza meg. Ezen a konkrét Kodiaqon például az első lökhárítót, a jobb első sárvédőt és a tetőt is lehetett volna hasonló sérülések miatt fényezni, ha maximalisták vagyunk, ám ez éppen a vásárlók téveszméi miatt nem történt meg. A kereskedésben ezeknél az elemeknél úgy döntöttek, hogy többet ártanának, ha az apró hibák helyett egy fújt elem miatt kellene mentegetőzni, hiszen amíg a sérülések csak nagyon alapos külső átvizsgálással vehetők észre, addig hogyha már négy-öt fújt elem is akadna az autón, akkor azt a gondolkodás nélkül méregető fotelnepperek már jó eséllyel totálkárosnak kiáltanák ki az eladó meghallgatása és az előzmények felderítése nélkül. Ha kíváncsi vagy, hogy én miként találtam meg szabad szemmel a sérüléseket a rétegvastagság-mérő előtt, illetve hogy miből lehet megítélni a javítás minőségét egy autó mellett állva, akkor megéri megnézned a cikk legelején található videónkat!