Az autóvásárlási kedv különösen nagy a legfiatalabb, 16-19 éves korosztályban
1141 fő bevonásával, országosan reprezentatív felmérést készített a Chery Group a 16-59 éves korosztályban. A kérdőívben arra voltak kíváncsiak, hogy a közeljövőben milyen autót terveznek vásárolni a magyarok, illetve a kiszemelt járművet (ha van ilyen) hogyan nézték ki. A válaszadók mindössze 6 százaléka felete, hogy már ki is választotta a leendő kocsit, további 11 százalék viszont csak arról döntött, hogy vesz majd egyet, de még nem tudja pontosan a konkrét típust. Ennél is nagyobb azok aránya - 19 százalék - akik kacérkodtak a gondolattal, de még nem hozták meg a végleges döntést. A fennmaradó több mint 50 százalék pedig egyszerűen kijelentette, hogy jelenleg nem tervez autót vásárolni. Korcsoportokra lebontva a legfiatalabbak (16-19 évesek) körében a legnagyobb a pénzköltési kedv, mintegy 40 százalék szeretne saját gépjárművet.
Persze a legfontosabb az ár, de nem ez az egyetlen szempont
Természetesen ahogy a legtöbb esetben, úgy itt is a pénztárca vastagsága az egyik legmeghatározóbb szempont. A megkérdezettek 53 százaléka mondta azt, hogy a vételár a három legfontosabb kérdéskör egyike. Ebben a témában a nők és a férfiak között jelentős eltérés alkult ki a közlemény szerint: a nők 57, míg a férfiak 49 százaléka szerint az egyik legfontosabb kritérium az ár. Abban sincs semmi meglepő, hogy a fenntartási költség is fontos, így a válaszadók 45 százaléka a gyártó reputációját is figyelembe veszi, 39 százalék pedig a jármű paramétereit is megjelölte, mint döntő szempont. A kutatásban részt vevők 51 százaléka 2 millió forint alatt letudná az autóvásárlást, mintegy 25 százalék 3-5 millió között gondolkodik, az 5-10 millió forintos ársávban viszont csak 12 százalék gondolkodik - főként a férfiak szánnának többet a kocsira.
Nagyon eltérő, hogyan tájékozódnak autóvásárlás előtt a nők és a férfiak