Az R-Line változatok izgalmasabb lökhárítókat kapnak
Igazi sikersztori a Volkswagen Tiguan, amelynek a neve egy különleges szójáték, ám a harmadik generációban ezt már fel is használják egy mókás módszerrel. Persze ennek a hátsó utasok, főleg a gyerekek fognak örülni. Ám ne rohanjunk ennyire előre. Szóval ott tartottunk, hogy sikertörténet a Tiguan, amit jól mutat, hogy 2007-es debütálása óta már 7,6 millió darabot eladtak belőle. Divatos formája mellett nagy szerepe voltebben a széles motorkínálatnak is. Szerencsére ezt az erényét is megőrizte a harmadik generáció, amely benzines, dízel és konnektoros hibrid változatban is kérhető.
A forma új, de mégis jellegzetes Tiguan
A Tiguan első generációja még egészen játékos formavilágot kapott, legalábbis a Volkswagen többnyire eléggé vonalzós, konzervatív formatervei között. Aztán a második generáció jóval „szögletesebbre” sikerült a harmadik generáció viszont ötvözi az első kettő erényeit. Érezni, hogy a vonalzó volt a fő eszköz a formatervezők kezében, de néhol azért megengedtek maguknak egy kis lazaságot, szóval akadnak szépen ívelt részletek is a SUV-on. Természetesen összetéveszthetetlenül Tiguan maradt.
30 mm-rel hosszabb az elődjénél (4,539 mm) 4 milliméterrel magasabb (1,639 mm), a magasság és a tengelytáv viszont változatlan (1,842 mm és 2,680 mm
Arcának legjellegzetesebb része a LED-fényszórókat összekötő, üvegre emlékeztető plexicsík, amelyet középen az embléma kapott helyet. Ez a csík természetesen világítást is kaphat, míg az igazi hűtőrács az első lökhárítóra költözött. felszereltségi szinttől függően ez lehet sportos, vagy épp elegánsabb is. Oldalnézetben az övvonalnál alkalmazott domborítások gondoskodnak róla, hogy ne legyenek túl unalmasak a nagy lemezfelületek, hátul pedig LED csík fut végig a két lámpatest között, ami szintén divatos és egyszerre látványos megoldás. Az embléma alatti Tiguan felirat pedig az eleganciát hivatott hangsúlyozni. Érdemes megjegyezni azt is, hogy sikerült a légellenállási együtthatót 0,33-ról 0,28-ra csökkenteni.
A kerekek akár 20 colosak is lehetnek
Teljesen új a műszerfal is. A „látképet” az alapból 12,9 colos érintőképernyő uralja, ám rendelhető 15 colos változat is. A menürendszert újragondolták, így intuitívabb lett, tehát könnyebben kezelhető, a hangvezérlés pedig jóval több parancsot ismer fel. Sajnos a klímavezérlés továbbra sem a legideálisabb kialakítású, viszont a vezető is 10,25 colos digitális műszeregységet kap, nagyon szép grafikával, könnyű leolvashatósággal. Ha ez nem lenne elég, akkor pedig ott a szélvédőre vetített HUD.
A jobbegy előtti díszbetét világít is
Az akár hűthető és fűthető első ülések rendkívül kényelmesek, de a hátsókra sem lehet panasz, ahol akár felnőttek is kényelmesen utazhatnak, ráadásul nem hagyták ki a hátsó ülések előre-hátra csúsztathatóságát sem. A hátsó ablakok sarkaiban ráadásul ott virít egy tigris és egy leguán, a típus névadói. Pontosabban az egyik oldalon a tigris, a másikon a leguán, így lehet egy jót vitakozni azon, hogy ki akar a gyík, és ki a nagymacska oldalára ülni.
A csomagtér 37 liternyit gyarapodott, alapból 652 literesre
Ahogy már említettük motorfronton minden igényt ki tud elégíteni a Tiguan. Összesen 8 motorváltozat érkezik az év folyamán. Az eTSI motorok 1,5 literesek négy hengerrel, 130, vagy 150 lóerővel és lágy hibrid rásegítéssel. Ezek csak fronthajtásúak lehetnek és hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltóval érkeznek. Az erősebb benzinesek már 2,0 literesek, összkerékhajtásúak 204, vagy 265 lóerővel és szintén hétfokozatú DSG sebességváltókkal.
kép
A dízelek a 2,0 literes TDI motorok 150, vagy 190 lóerővel. Előbbi fronthajtású, utóbbi pedig összkerekes. A villanyosítást pedig a PHEV modellek képviselik. Az 1,5 literes turbós benzinmotoron alapuló hajtásláncok rendszerteljesítménye 204, vagy 272 lóerő lehet, 350, illetve 400 Nm forgatónyomatékkal. A hibrid rendszerhez társuló akkumulátor pedig 19,7 kilowattóra kapacitású, amellyel akár 100 kilométer is megtehető tisztán villanyhajtással, ráadásul akár 50 kilowattal is tölthetőek, szóval pár perc alatt akár a maximumon lehetnek.
Összkerékhajtással is kérhető
Vezetni mindegyik változatot kellemes. Az adaptívlengéscsillapítással alkalmazkodnak az útviszonyokhoz. Itthon les is dolguk rendesen. A menetpróbán azonban többnyire sima aszfalttal találkoztak. A sima benzines és a dízel modellek hangolása feszesebbnek tűnt, míg a nagyobb tömegű PHEV-nél egy kicsit lágyabbnak a rugózás. Persze az adaptív lengéscsillapítókkal megváltoztatható kicsit az autók karaktere, ám az összhatás nem változik nagy mértékben a különböző üzemmódokban sem. A nagyon jó fogású kormánykerék pontos, nem túl steril a kormányzás. Nincsen ijesztő dőlés a tempós kanyarokban, de a magas építésű szabadidő-autóságát azért nem tudja palástolni a Tiguan. Mindenesetre normálisan használva egy nagyon kényelmes autó. A dízelek persze hangosabbak, a benzinesek csöndesebbek a PHEV meg akár néma is, de a legérdekesebbek az eTSI motorok voltak, amelyekkel nagyon sokáig tudott úgymond vitorlázni a Tiguan, ami biztosan jó hatással lesz a fogyasztásra. Erről viszont nem akarok most még sokat elárulni, mert a menetpróbán egyáltalán nem átlagos használatnak voltak kitéve, de még így is úgy tűnt, hogy valóban takarékosak tudnak lenni. Ennél többet majd egy teszt pontos mérésekor árulok majd el.
Mindegyik motor lendületesen tudja mozgatni
Biztonság terén alapból megkapja a legfontosabb rendsereket, úgy mint a sávtartót, a sávváltás segédet, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetőt, a tolatókamerát, a táblafelismerőt és a vészfékrendszert is. Az alapár pedig 14,3 millió forint a legkisebb benzinmotorral, 17 colos felnikkel. A dízel már 15,3 millió forintról indul a PHEV viszont még nincs beárazva.
Tigris és leguán. Nem egy harcművészeti film címe, hanem a Tiguan név eredete