Növelni tudta az esztergomi gyárban a termelést a Suzuki 2022-höz képest
161 763 autót értékesített 2023-ban a Magyar Suzuki, ebből több mint 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A hazai üzemben továbbra is Vitara és S-Cross modelleket készítenek, az európai piacokra kizárólag lágyhibrid és hibrid hajtáslánccal. Mindent egybevetve 123 országba exportált járművet a vállalat, a teljes gyártás 92,9 százaléka ment külföldre. 2022-höz képest a magyar és a külföldi piac árbevétele 33,9 százalékkal növekedett, mindezt úgy, hogy az esztergomi gyárból "csak" 24,3 százalékkal több jármű került ki.
Az esztergomi gyárban készített modellek 88,5 százaléka villanyosított hajtást kapott
Magyarországon 2023-ban 12 809 autót értékesített a Suzuki, ebből 10 957 hazai gyártású. Érdekesség, hogy míg itthon az S-Cross számít népszerűbbnek, addig külföldön a Vitara a kelendőbb. Utóbbi életében nagy változást hoz az idei esztendő, hiszen
egy óvatos ráncfelvarrást kapott, de az egyre szigorodó EU-s előírások miatt júniustól az S-Crossok is új vezetéstámogató funkciókkal bővülnek.
Az Európai Unió július 7-én életbe lépő szabályozása miatt az S-Cross is új funkciókkal bővül
A Vitara mellett
az Across és a Swace is némiképp megújult a közelmúltban, viszont
a Swift egy teljesen új generációja érkezett meg az idei évben, így összesen 4 modell is változott a Suzuki háza táján. A kis ferdehátú különösen fontos a vállalatnak, hiszen a nem Esztergomban készülő modellek közül messze ez volt a legnépszerűbb a magyarok körében. S-Crossból 6067, Vitarából 4890 darab talált gazdára, míg a Japánban gyártott Swift kifutó nemzedékéből 894, Ignisből 252, a kombi Swaceből 86, a konnektoros hibrid Acrossból pedig 20 példány kelt el.
Itthon a "nem magyar" modellek közül a Swift volt a legnépszerűbb
Minden bevételt figyelembe véve a Magyar Suzuki nettó árbevétele 2023-ban 2 871,3 millió euró volt, ehhez a hazai piac 272,6 millió euróval járult hozzá. Az adózás utáni eredmény 141,7 millió euróra jött ki, de a vállalat nem fizetett osztalékot ezúttal sem, helyette ezt az összeget az eredménytakarékba helyezi és ebből finanszírozza a beruházásokat.
Több milliárdos gyárfejlesztések valósulnak meg
2024 februárja óta az esztergomi üzem területén
villamosenergiát is termel a Suzuki saját napelempark segítségével. A teljes beruházás két évig tartott és 778 millió forintba került. A vállalat így éves szinten mintegy 270 millió forintot spórol meg és több mint 1700 tonnával csökkenti a közvetett CO2 kibocsátását. Idén is folytatódik a korszerűsítés, amely a közlemény szerint több milliárd forintot emészt majd fel. A beruházások a technológia és a berendezések fejlesztésre, automatizálásra, illetve dekarbonizációra (pl. hulladékhő hasznosítás) fókuszálnak a lökhárítók készítésekor, illetve a festő- és hegesztőüzemekben.