Így teljesít az átlagautó terepen, ahol semmi keresnivalója

Sáros emelkedők, bakhátak és méretes pocsolyák: hogy bírják a kemény terepet az átlagautók?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hemzseg a piac a terepjáróktól, bár nagy részük csak aszfaltozott útra ajánlható jó szívvel, az angolok viszont nem divatos SUV modelleket, hanem népszerű átlagautókat nyüstöltek kemény terepen.

Hirdetés
Kinek kell jókora hasmagasság és négykerékhajtás? - teszik fel a kérdést az angol tesztelők. A kérdésre egyértelmű válasszal szolgál a videó, melyben egy Peugeot 206, egy Ford Focus és egy Honda Civic küzd meg a nehéz tereppel. A pályát elnézve ide inkább egy Mercedes G-osztály vagy Toyota Land Cruiser lenne ideális jármű, de egy Suzuki Jimny sem lenne rossz választás, ám ezek a típusok jóval drágábbak az offroad körülmények között tesztelt modelleknél. Versenyről szó sincs, a kis Peugeot és a két kompakt lökhárítót lökhárítónak vetve próbálja meg leküzdeni a nehéz terepet.
Hirdetés

A 206-osnak, a Civicnek és a Focusnak kijut mindenből, ami egy offroad versenyen előfordulhat.

Kezdésnek mindjárt egy gödrös földúton halad keresztül a konvoj, itt már bizony le-leérnek az autók, ezt követi némi dombra mászás, amit ugyan teljesít mindhárom résztvevő, de saját autóval nem ajánlatos a mutatvány, ahogy az ezt követő mély víz sem. A pálya további részei sem valók egy személyautó számára, ettől függetlenül mindhárom négykerekű végigjut a pályán, némi segítséggel.
Hirdetés
Az angolok által vizsgált kérdés inkább költői, átlagautó ilyen terepre egyáltalán nem való, a videóban szereplő három típus is csak jelentős károk árán tudott végigvergődni a pályán, így ilyen használat mellett nem nevezhető kidobott pénznek az emelt hasmagasság és az összkerékhajtás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?