Így születik újjá hibátlanul egy VW e-Up!
Elveszett a cicergés, maradt a tiszta Bogarazás, villanyhajtással
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legalább annyira hozzátartozik a VW Bogárhoz a boxermotor cicergése, mint a gömbölyű forma. A modell viszont síri csöndben is stílusos, villanymotorral erősen élhető is.
Lassan kiforr az elektromos autók tuningolásának, átépítésének a technológiája is és egyre többen mernek hozzá nyúlni. A magas feszültségű rendszerrel dolgozni nem épp a legbiztonságosabb üzem, de egyre többen mernek belevágni, pláne úgy, ha van gyári támogatás is. A Jaguar után most úgy tűnik, a Volkswagen is meglátta a fantáziát abban, hogyan is lehetne alaposan felfrissíteni a veteránozást. A Volkswagen Group Components és az eClassics műhely állt most össze annak érdekében, hogy megszülethessen ez a jövő belvárosaiban is gond nélkül használható veteránautó. Egy kabrió Volkswagen Bogarat vettek alapul, valamint a Volkswagen elektromos kisautóját, az e-Up!-ot, és egy olyan tökéletes villany hobbiautót faragtak belőle, ami a hétköznapokban is hibátlanul használható.
Az eClassicsnál új padlólemezt fejlesztettek, lényegében a Bogárét alakították át úgy, hogy az e-Up! 36,8 kWh-s akkumulátor csomagja bele férjen. ez már külsőre is azonnal észrevehető, alaposan megvastagították a küszöböt. Átalakították a gyári futóművet is, mivel a boxermotor helyére az e-Up! 82 lóerős villanymotorja került az inverterrel együtt. Ez az egység úgy feleakkora, mint az eredeti motor volt, így lényegében a tűzfal elé is befért, a motor helyén így most egy csomagtartót találunk. Hatótávolsága egy feltöltéssel 200 kilométer, gyorsulása 50 km/h-ra 4 másodperc, végsebessége pedig 150 km/h. Gyorstöltővel is vehet magához áramot, így egy óra alatt akár 100 kilométernyi hatótávolsággal is megtölthető. Érdekesség továbbá a töltőcsatlakozó kialakítása, amit a jobb hátsó lámpa felhajtásával találunk meg. Az eClassic kiállítóként vesz részt a jövőhéten startoló Frankfurti Autószalonon, az elektromos Bogarat pedig a standjukon meg lehet majd nézni közelről is, valamint rendelhetővé teszik. A jövőben további klasszikus Volkswagen és Porsche modelleket fognak villanyosítani és az anyavállalat jóvoltából már az MEB platformot is használni fogják.