Így spórolnak a gazdagok: Mercedes C 220 CDI teszt

Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEfficiency Automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frissítésével biztonságosabb és gazdaságosabb lett a C-osztály. Kipróbáltuk a kínálat legtakarékosabbját.


Négy év alatt több mint 1 millió példányban kelt el a W204 gyári kódot viselő C-osztályos Mercedes, ám a frissítést nem kerülhette el. Idén tavasszal kés alá került, persze nem kórboncnoknál, hanem csak plasztikai sebésznél. Megjelent a LED-es menetfény elöl, valamint a lökhárítók is változtak, de leginkább belül vannak újdonságok. Feltűnően friss a műszerfal - persze csak a frissítés előtti C-hez képest, egyébként ismerős. Leginkább az E-ből dereng a kép, de vonalaival a Mercedes 80-as, 90-es évekbeli modelljeire is emlékeztet. Hasonló érzéseket kelt a külső is, noha a 2007-ben megjelent W204 célkitűzése volt, hogy a Mercedes átlagvásárlóinál fiatalabb korosztályt szólítson meg, a forma erőteljesen konzervatív, már-már nagypapás.
Hirdetés
Van viszont újdonságként temérdek modern kütyü, például távolságtartós tempomat, valamint Google-alapú navigáció is – opcióként. A „csupán” két millió forintnyi, azaz a vételár 20 százalékát kitevő extrával megtoldott tesztautóba ezen tételek már nem fértek bele, s meg kell hagyni, a vezetett példány extrasorából az utastérben nem érezni sokat. A C 220 CDI BlueEfficiency 10,3 millió forintos vételárához mérten kissé mosolyogtató, hogy az első ülések fűtéséért 116 250 forintot kell fizetni, a csomagtér kulcsról nyitása jelképes, de 18,75 ezer forintos extra. Beltéri extraként még a 213,75 ezer forintos, háromzónás légkondi, a 28,75 ezer forintos velúr lábszőnyeg, valamint a 18,75 ezer forintos, automata gyerekülés-felismerő, illetve a vészhelyzetben a biztonsági felszereléseket készenlétbe helyező, 120 ezer forintos Pre-Safe elektronika említhető. De ennyi, alapvetően úgy érezzük, mintha csak egy tisztességes, de alaphoz közeli felszereltségű, szűk középkategóriás modellben ülnénk.

Nem akarjuk nagyon leszólni a C-t, de meg kell jegyezni, a középkategóriához mérni a C-t szinte jóindulat, elöl ugyanis szűknek tűnik. Mindez nem csupán megérzés, a beltér méretei elöl még egy Ford Focushoz mérten is alulmaradnak, hátul pedig a középkategória – mondjuk az élvonalbeli Mondeo – ma jóval többet ad. Itt is el lehet férni, de azért érezzük, hogy a Merci belépő négyajtósában ülünk. Jó pont, hogy az ülések extrém széles tartományban állíthatók, így a magasabb sofőrök is kellemes vezetési pozíciót tudnak állítani, de hátul átlagtermet felett már szűkös a helykínálat és a vaskos kardánalagút miatt az is egyértelmű, hogy a hátsó pad két felnőttre méretezett csak. Az ülések korrektek, hosszútávon is kényelmesek, az ülésfűtés izmos és gyors, a fedélzeti elektronikák könnyen kezelhetők. Noha az anyagválasztásból a vak szemmel tapogatók meg nem mondanák, hogy prémiumautóban ülnek, az összeszerelésen érezni, hogy van alapja a Mercedes nimbuszának, rossz úton sincs egy fikarcnyi zörgés.

Talán a csomagtéren látszik leginkább, hogy a C-osztályt már úriembereknek tervezték, olyanoknak, akik nem koszolják be kezüket bútorok, esetleg létra vagy egyéb , 1 méternél hosszabb tárgy szállításával. A hátsó ülés ugyanis alapáron nem dönthető és így 1 méternél hosszabb pakk egyáltalán nem tehető a csomagtérbe. Ha valaki esetleg lapra szerelt kisbútort, mondjuk komódot szállítana haza, kénytelen a kartondobozt a hátsó ülésre tenni – ott legalább beállíthatja, hogy milyen hőmérsékletű levegő fújjon rá. Ha csak normál pakk szállítása a feladat, a 475 literes csomagtér jól szolgál, 1 méteres hossza és legkeskenyebb pontján is 92 centiméteres szélessége a középkategóriában jó érték, továbbá jó hír, hogy ha csak virsli méretben, de pótkerék is jár a C-hez, így defekt esetén nem kell javítószettel vesződni.

Álló helyzetben tehát nem kifejezetten meggyőző a C, s sokat a motor elindítása sem javít az összképen, a 2,1 literes négyhengeres gázolajos halkan, csekély rezonanciával, de azért érezhetően dízelesen jár. Ha azonban elindulunk, rögtön szerethetővé válik a C 220 CDI. Már alacsony fordulatról is jól húz a 170 lóerős teljesítményét széles, 3000-4200 1/perc között hozó és már 1400 1/perctől 400 Newtonmétert termelő dízel. A 7 fokozatú automata váltó nagyon adaptív, nyugodt gázpedáltaposásnál hamar felkapcsol, ha nyomjuk a gázt, akkor forgatja rendesen a dízelt, s ezáltal igen komoly menetdinamika, akár 8,1 másodperces 100 km/órára gyorsulás is elérhető. Városban is jó a C-vel menni, stop-start rendszere még a kora-téli hidegben is szinte mindig megállítja, majd kellően gyorsan indítja újra a motort. A csillagos szedán igazi terepe egyértelműen az autópálya, 130 km/óránál a végfokozatban mindössze 1900 1/perc a fordulatszám, és szinte döbbenetes, de ott stabilan 5 l/100 km alatt fogyaszt a CDI. Utóbbinak megfelelően a teljesen vegyes körülmények közötti teszt is igen jó, 5,2 l/100 km átlaggal zárult.

Míg tehát helykínálatával és ellátmányával nem nagyvonalú, menetkomfortjával abszolút az a C 220 CDI. Lengési amplitúdó függvényében változó lengéscsillapítókkal szerelt futóműve még a sportos Avantgarde-kivitel 225/45 R17-es abroncsaival is jól vasalja az úthibákat, miközben a rendszer stabilitására, egyenesfutására sem lehet panasz. További jó pont, hogy a futómű kialakításából következően a kormánymű az átlagosnál nagyobb mértékű kerékfordítást engedélyez, így az amúgy igen közvetlen, 2,5 fordulatos kormány tekergetésével meglepően jó a C-osztály fordulékonysága. Akinek tehát számít a manőverezhetőség, mégis hosszú távon is kényelmes, négyajtós Mercedes utazóautót szeretne, az a C 220 CDI-ben kellemes, ha nem is olcsó (alapár automata váltóval: 11 1145 000 forint), de nagyon takarékos, alapáron is teljes (7 légzsákos, ESP-s) biztonságot adó partnerre talál.
Értékelés
Pozitív
Erőteljes motor, kitűnő váltó, csendes, takarékos üzem, kényelmes, biztonságos futómű
Negatív
Magas ár, szerényi kényelmi alapellátmány, drága extrák
Árak
Tesztmodell alapára
10 382 500 Ft (2011.11.07.)
Tesztautó ára
12 331 250 Ft (2011.11.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3000-4200 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1400-2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
Végsebesség:
231 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4591 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1447 mm
Saját tömeg:
1610 kg
Össztömeg:
2125 kg
Tengelytáv:
2760 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
475 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1420 mm
Belmagasság elöl:
980 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
525 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Raktérnyílás szélessége:
920 mm
Raktérnyílás magassága:
510 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
tiptronic - 7 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1400-2800 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3000-4200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
231 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
CO2-kibocsátás:
133 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?