Így spórol majd a burzsoázia

Beteljesült jóslatnak nevezi a Rolls-Royce az első elektromos modelljét, a Spectre-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három tonnányi tömény luxus a Rolls-Royce Phantom Coupé utódja, az első elektromos Rolls, a Spectre.

Elkezdődik egy új korszak, nem csak a Rolls-Royce, de összességében a luxusautók világában is, hiszen egyetlen hasonló minőséget képviselő márka sem mutatott még be zéró emissziós modellt. Elsőségét a Rolls-Royce fel is használja arra, hogy új járműkategóriát teremtsen: a Spectre az első "ultraluxus elektromos szuperkupé". Az utazási kényelemben és a szórakoztatási megoldásokban talán tud majd újat mutatni a Rolls-Royce, de villanyautós viszonylatban egy erős közepes teljesítménnyel szolgál majd: WLTP szerint nagyjából 520 km-t tesz meg egyetlen töltéssel, 100 km/h-ra pedig 4,5 másodperc alatt gyorsul az 577 lóerős földi yacht.
Ezek még nem a végleges számok, mert még mindig fejlesztés alatt áll a modell. Bár a külsőt és a belsőt leleplezték, folytatódnak a tesztelések Svédországtól a francia Riviérán át Dél-Afrikáig, és ugyan már rendelhető a Spectre, az első darabok leghamarabb egy év múlva érkeznek meg. Nem csupán a fentiek, hanem a Rolls-Royce szokásai ellenére is árulták el most a menetdinamikai adatokat (máskor annyit nyilatkoznak a motorerőről, hogy "elegendő"). Nyilván vannak kétségei a márka követőinek arról, hogy a V12-es motort akkumulátorra cserélik, ezért igyekszik a fenti adatokkal elégedetté tenni a tehetős vásárlókat, akiknek egy luxus villanyautó sok üzemanyagköltséget megspórolhat, de bizonyára ez lesz a legkevésbé jelentős szempont az autóvásárlási döntésükben. Első villanyautójuk legitimálására a Rolls-Royce visszanyúlt alapítójának egyik nyilatkozatára: 1900-ban Charles Stewart Rolls azt mondta, "az elektromos autó tökéletesen halk és tiszta. Nincs szaga, nem rezeg. Nagyon hasznosak lesznek majd, amikor a fix töltőpontok kivitelezhetők lesznek."
Hirdetés
120 év után tehát beteljesíti a márka az alapítójának vízióját, amihez több újdonságot is kitaláltak. Például a Pantheon hűtőrács sosem volt még ilyen széles egyetlen Rolls-Royce-on sem, ráadásul halványan világít is. Az autótörténelemben először jár 23 colos felni egy kupéhoz, ez az elsőség is a Spectre-é. Hátul akkora panelt raktak a kupéra, amekkorát még sosem használtak, egészen az A-oszlopokig nyúlik. Külsőre egyébként nagyon visszafogottan újították meg az ismert dizájnnyelvezetet: elöl a kettéosztott fényszóró menetfénye egy-egy elegáns csík. Oldalról is visszafogott a sziluett, amit egyébként yachtokról és csónakokról mintáztak. Odabent a csillagos égboltból már az ajtópanelekre is jut, és az infotainment-rendszer elvileg olyan mértékben szolgálja ki az utasok igényeit, mint még soha - még az autóhoz járó okostelefonos alkalmazás is személyre szabható, mint maga az autó. Majdnem 3 tonna a Spectre, aminek aksija a padlóba építve nem csak a karosszéria szilárdságát javítja, de 700 kg-os tömegével hangszigetelésként is funkcionál. A "varázsszőnyeg-szerű" utazási kényelemről persze az óriási tömeg ellenére is gondoskodnak. Konkrét árakat még nem árultak el, csak annyit, hogy a Phantom és a Cullinan közé pozícionálják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?