Így sérült a kamionos által lenyomott Suzuki

Fotón a kamionosok által meghorpasztott Swift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A két kamion által megelőzött, egy által meg is horpasztott Suzuki története még az előző hétre nyúlik vissza, fotókat most tudunk mutatni róla.

Múlt héten kaptuk és közöltük a "a kamionos potenciális gyilkos" című levelet. Olvasónk nem alaptalanul felháborodva írta, történt ugyanis, hogy a péntek reggeli hóesésben az M7-es autópályán két kamionos előzte meg, noha már a háromsávos, Székesfehérvárról Budapestre vezető részen konvojban tették, s míg az első a Swift elé illetlenül és szabálytalanul hamar bevágva, elé vízfüggönyt terítve tért vissza, a másik már gyakorlatilag nem is látta a kis Suzukit, s nem csak elé, hanem ráhúzta vontatmányát. Miként azt olvasónk írta, a kamion akár meg is pördíthette volna, lepöckölhette volna az útról vagy akár maga alá is darálhatta volna. Szerencséje volt, ugyanis nem így történt.
"Mindössze" autójának bal oldali tükre amortizálódott le, szintén baloldali ajtaja és a teljes hátsó oldalfalat jelentő sárvédőlemeze sérült.
Hirdetés

Következhetne a huzavona a biztosítóval, de arra esélye sincs, hogy kártérítést kapjon, a kamionos ugyanis nem ismerte el felelősségét, inkább az életben maradása alapján szerencsés, autójának sérülése miatt pórul járt suzukis képébe röhögött és továbbhajtott. Az eset nagy vihart kavart olvasóink körében. A kamionosok nyilván kikérik maguknak a potenciális gyilkos megnevezést, nem örülnek annak, hogy a kamionos által megtört és cserbenhagyott autós az összes kamionost elítéli. Nyilván nem is helyes, az adott helyzetben és az utakon tapasztalható, sokszor egyébként nem magyar kamionos szabálytalankodása miatt azért meg is érthető. A lényeg egyébként nem az eseten hőbörgés, hanem az okulás lenne: az előző esőben dupla, tripla követési távolságot hagyva térjen vissza a megelőzött elé, utóbbi pedig hasonló vészhelyzetben mentse előre a bőrét, kellemetlen, de sokszor bölcs, ha egy "nagyvas" pofátlan (korai visszatéréssel járó) előzése után vagy közben lassítunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

89 thoughts on “Így sérült a kamionos által lenyomott Suzuki

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Háááát őőő érdekes. Volt szerencsém összacsukni ilyen kasztnis swiftből kettőt is…Dombon ülő fűcsomó legyek vagy varázsceruza ha ez kamion okozta. Maximum a menetszele 😀

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    ha végigolvastad volna a hozzászólásokat akkor tudnád hogy a Suzukis az út és a látási viszonyok miatt haladt lassan, nem azért mert „baj van”…de gondolom tejfehér ködben, szakadő esőben, jeges havas úton te is tolod neki 130-cal mert annyival a max megengedett…igen a max..de senki nem tiltja hogyha az út és látási viszonyok olyanok hogy csak 70-nel tudok biztonságosan menni, akkor annyival megyek, aki meg ilyenkor is száguldozik az ne csodálkozzon ha más testében él tovább 🙂

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Felmerult a kerdes barkiben is, hogy mennyivel mehetett ez a „pilota”? Mert ha mar kamion eloz ott baj van. 🙂 Nem az autopalyan van az ilyen emberek helye.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    az biztos, de az, hogy 100e Ftot költött rá.. én még mindig itt blokkoltam le, mellesleg az autó oldalán lévő horpadás sztem nem is a kamion által van, mert ha rá is húzza a kormányt akkor nem horpad hanem töri az egész oldalát, úgyhogy kamu az egész csak egy átlag magyar nem tetsző véleménye a kamionosokról 🙂

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Bocsánat, ha félreérthető voltam! Természetesen, arra gondoltam, hogy minden autó behorpad, vagy láthatóan megsérül, ha egy kamionnal, ilyen jellegű fizikai kontaktusba kerül.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Tudom, hogy nem függvénye az tény, viszonyításképp írtam csak (jelenlegi átlagértékéhez). Én sem vagyok fényező sem nem lakatos, de aki ezt tanulta tuti jobban vágja a témát, viszont aki 100-ret költ minimális lakatolásra+fényezésre+egy tükör burkolatra ami még webshopban is 1800 ft ilyen autónál hát na mindegy, elég keményen lehúzták a csókát így is, mert jóval olcsóbban kihozhatta volna :/ de még ha a teljes karosszéria elemet újra is fújatta akkor is max. 50-ből megúszhatja, mivel egyrétegű, gyári festésről van szó és könnyebben kikeverik. Örüljön, hogy nem történt nagyobb baj sem magának sem az autójának, de meglesz az általános véleménye a kamionosokról, ezen meg már nem tud sztem senki változtatni.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Semmi jelentősége annak, hogy pillanatnyilag, mennyit ér az autó. A karosszéria-lakatos, a fényező, ugyanakkora óradíjjal dolgozik akkor is, ha 200.000-et ér az autó és akkor is, ha 10.000.000-t. Ezen kívül, ha korrekt munkát végez a fényező és cél, hogy lehetőleg minél kevésbé látsszon a javítás, akkor a teljes elemet festi, nem csak sérült részt. A fotók alapján úgy látom, hogy az autó, ráadásul, metál fényezésű, ami igencsak megemeli a költségeket. Nem vagyok sem karosszériás, sem fényező, ők, biztosan jobban tudják, mint én.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    de egyébként, hogy a cikkben leírtakhoz hozzá szóljak, őszintén képek alapján abban az autóban, hogy keletkezhetett 100.000 ftos kár amikor az egész autó ér cirka 190-200e Ftot? Bontóból a tükröt + a sárvédőt megveszi 12-15ezerből + azt a horpadást 20ból megcsinálják maximum (ezt ahhoz hasonlítom, h az egykori bömösünk hátsó ajtaját – ami azért vastagabb lemezből van – behorpasztották és az került lakatolással fényezéssel együtt 30 rugóba és minőségi munka volt) így a kár kb. 32-35eFt, úgyhogy ha kiadott érte 100rugót az volt az igazi szivatás!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    fater már lassan 2 évtizede gyűri a szakmát, megvannak a tapasztalatai meg érzi a kamiont ismeri is azzal nincs is gond de szabályszegés, vagy más életének/saját életének kockáztatására sosem csinálna hülyeséget, max ha szabályszegésről van szó, annyi, hogy a mazsolák miatt akik mennek a kamion előtt 60-al mert hát annyi a minimum, kielőzi őket ott ahol nincs rendőri jelenlét akár kocsiból akár telepített de ez elenyésző mióta más cégnél van (jobb logisztika stb), amúgy egy kamion max sebessége 88 km/h szal majdnem 90, de haladnak is annyival, mert megkövetelik tőlük, de abban egyetértek veled, hogy ha a logisztika jól csinálja a dolgát akkor nincsenek balesetek (kivéve ha bealszik a sofőr vagy elbambul) de arra hál’ istennek nem került még sor, reméljük nem is lesz ilyen, de az a gáz, hogy vannak a külföldi kamionosok, akik miatt Magyarországon elterjedt az a téma, hogy „a kamionosok száguldó gyilkosok” és ugye ezután az emberek általánosítanak, pedig a legtöbb balesetet ők okozzák, mindezt azért, mert őket gyakorlatilag nem is ellenőrzi Magyarországon senki, kapnak egy pl.100000res bírságot kihajítja az ablakon és megy tovább, a magyar sofőröket meg konkrétan b@sztatják mindenhol, de lásd híradó elvétve van magyar sofőr által okozott baleset, de visszatérve az autópályán lassúzós témára; azzal tisztában vagyok, hogy az hajthat fel aki önerejéből legalább 60al tud menni, dee ha már lehetősége van rá és olyan autója van, ami nem csak 60al, hanem tud menni 200al is (és tényleg kivetel ezalól a lakókocsisok) annak miért kell 70enezni? bezzeg a városba meg tudja rugatni az autót, de amikor kimegy komolyabb útra ott meg behúzza fülét farkát és feltartja az éppen haladni vágyó vagy dolgozó autósokat, példa okáért ott vannak a suzukisok (nem mintha nekem bajom lenne velük), dee magyar honban az autópályán a legtöbb személy autó a swift, olcsósága és magyarországi gyártása miatt gondolom, nos szerintem azzal az 1.3as motorral felszerelt autó tud menni 180-al de ha annyival nem is akkor legyen max 160-170, akkor az autópályán te elmész mindegyik mellett – nemcsak kamionnal de szgk-val is – 90-el lazán, akkor kérdem én, hogy ha móduk van rá, pl. nem csúszik az út, nem esik hó, jegeseső, ónos eső, bármilyen égi csoda stb. akkor megfelelő körülmények között miért megy az összes 70-80-al?

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    [i]ja utána meg a kamionos a paraszt mert nyomja rá a légkürtöt, fater kamion sofőr ő szokta mondani, hogy ő ha tehetné a B kategóriába azt is belevonná, hogy üljenek be a friss jogsisok egy kamionba (elég ha anyósülésre) és figyeljék meg 90 km/h-ról mennyi idő alatt lassul le egy kamion illetve milyen erőhatások érik a fülkét + a szállítmány épségét persze mindezt túl súllyal, mert vannak a balf@szok akik azt hiszik, hogy játék az a szakma meg fizikából is nullák[/i]

    [i]tudod mivel jár az a szakma? minden időre megy és van, hogy le kell szarni a szabályokat, mert ők azért kapják a pénzt. de egyébként egy kamionos is feltehetné a kérdést amikor előz, hogy mi az isten f..száért megy az autópályán 130-as korlátozásnál egy kis autós 70-80-al?
    [/i]

    most ezekre mit mondjak hogy szép is legyen? Hogy lassítasz 90-ről ha eleve nem haladhatsz annyival? MAx autópálya 80, lakott terület 50, egyéb 70, a túlsúlyt sem szerencsés emlegetned, mert annyira megbüntetnek érte hogy több évig fizetheti apád..pláne külföldön..
    Ha nem ismeri a kamionja határait, tulajdonságait, műszaki felkészültségét, ayz is elég nagy probléma..Tranabanttal sem száguldozok 110-120-szal, és nem azért mert nem bírja, hanem mert nem biztonságos.Időre megy, igen, de kell mögötte lenni egy jó logisztikának.Ha pedig ne adj isten apád meghal egy halálos közúti balesetben (sőt megöl mást is) mert sietett a polcra tenni az lcd tévét, akkor gondolom teljesen nyugodtan éled az életed tovább mert ő csak azért szegte meg a szabályt (okat) hogy jó legyen a társadalomnak…
    Az indokolatlanul lassú haladással egyet értek, ott tényleg nem értem miért megy fel autópályára az aki valamilyen ok miatt (egészségi, kocsi műszaki állapota stb..) nem tudja a forgalom ritmusát felvenni a megengedett max sebességig…Persze itt is van olyan aki szabályosan közlekedik, példa az utánfutót, vagy lakókocsit , vagy egyéb vontatmányt húzó személyautó, ammi autópályán, lakott területen és azon kívül pontosan olyan sebességgel közlekedhet mint egy kamion…De nem szólhatod le azt aki lassan megy, mert elvileg az autópályára vonatkozó szabály szerint olyan gépjárművel lehet csak felhajtani, ami önerejéből képes legalább 60km/h sebességre…

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=3Ca7aUc1XC4[/url]

    miért akarta, és hogyan megelőzni a kistehert?
    1: záróvonal
    2: beláthatatlan kanyar
    3: max 70-nel mehetett volna, de látszott hogy „lendületből” akart előzni( a kistehet sztem simán ment 70-nel, de ha nem akkor 5-ös pont)
    4: vizes csúszós út…
    5: a kisteherautót tisztán látta maga előtt akár 200 méterre is…

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    persze, hogy sietnek azért jó a hipermarketek és a boltok polcairól levenni az árút és beletenni a kosárba. tudod mivel jár az a szakma? minden időre megy és van, hogy le kell szarni a szabályokat, mert ők azért kapják a pénzt. de egyébként egy kamionos is feltehetné a kérdést amikor előz, hogy mi az isten f..száért megy az autópályán 130-as korlátozásnál egy kis autós 70-80-al?
    üdv: egy becsületesen dolgozó kamionos fia

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    ja utána meg a kamionos a paraszt mert nyomja rá a légkürtöt, fater kamion sofőr ő szokta mondani, hogy ő ha tehetné a B kategóriába azt is belevonná, hogy üljenek be a friss jogsisok egy kamionba (elég ha anyósülésre) és figyeljék meg 90 km/h-ról mennyi idő alatt lassul le egy kamion illetve milyen erőhatások érik a fülkét + a szállítmány épségét persze mindezt túl súllyal, mert vannak a balf@szok akik azt hiszik, hogy játék az a szakma meg fizikából is nullák… teljes mértékben egyetértek veled.
    üdv: egy kamionos fia

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Én először is minden úr vezetői sofőrt beültetnék egy teherautóba h érezzék azt hogy milyen egy ilyen tömeget vezetni érezni.
    Érdekes az nem probléma amikor a kis autó vág be egy 40 tonnás autó elé az nem probléma, mert abba nem gondolnak bele h mekkora tömeg amit cipel.
    Egy sofőr.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Szerintem a történet egyszerű.MI AZ HOGY EGY KAMION ELŐZ!!!Ezzel mindent elmondtam,lásd a rengeteg balesetet pl: MO. HIÁBA A RENDELET MÉGIS MINDENKI LESZARJA MERT ŐK SIETNEK!!!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Mit kell ezzel ennyit foglalkozni, értem én a sértettet nekem is volt sérülésem hasonló helyzetből de nekem szerencsésebben végződött az egész csak [b][/b] BELE KELL LÉPNI A FÉKBE és kész

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Sajnalom hogy igy jartal. Altalanositani azert nem kell, mert latjuk, tapasztaljuk az utakon hogy minden jarmukategioriaban elofordul az aljanep. Barmelyikunkkel megeshet hogy egy olyan szall belenk aki nem vallalja a felelosseget/hazudozik/nincs kotelezoje/megprobal meglepni, stb. Ilyenkor kell nagyon esznel lennunk.

    A te dontesed, en valszeg nem engedtem volna el. Mondjuk nagyon elkestel volna miatta, az is biztos. Vigyazni kell a latszolag kisebbb serulesekkel, mert a helyszinen gyakran artalmatlannak latszo karcokrol horpadasokrol a szervizben meg kiderulhet hogy dragan javithato serulesek vannak.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    egyébként halványan ugyanez a festéknyom a horpadásban is benne van az ajtó sarkán pedig gumi felkenődés van valamint halványan a a horpadás felső részén is ott van- ja és hogy ki volt a másik aki kétségbe vonta hát persze, hogy a kamionos

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    örülök, hogy hazugsággal vádolsz – sajnálatos módon a sérülés egy ütközés alatt keletkezett-
    a fehér húzott a két kerék sor közti vaskeret nyoma ami gondolom pont azért van ott, hogy oldalról ne csússzon be a két keréksor közé semmi – egyébként nem te vagy az első aki szerint nem a kamion okozta a sérülést – örülök neki, hogy itt ekkora szakértők vannak – mint mondtam – nem volt szándékom ennek az oldalnak a szerkesztőjétől semmilyen jogi segítséget kérni az ember a kezemben volt az én döntésem volt, elengedem-e vagy sem – mint mondtam az esetet azért írtam le, hogy más okuljon belőle a kamionosokkal kapcsolatban-

    az hogy te mit gondolsz és mit „szakértesz” a te dolgod Gondolod, hogy reggel 6 óra után eszembe jutott a havazásban megyek pestre a munkahelyemre és elmegy mellettem egy kamion nekem meg hirtelen eszembe jut hú bazdmeg most akkor gyorsan utána megyek és ráfogok minden 1000 éves sérülést — ha tudnál logikusan gondolkodni hamar rájönnél hogy ez nem így van. nem tudom neked modellezni az ütközést – egy biztos ezt a sérülést az adott kamion okozta egy ütközésből – mielőtt valakinek a szavahihetőségét megkérdőjelezed gondolkozz –

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Megint az általánosítás…Mi az,h előbb utóbb minden kamionos v bmw-s gyökér lesz…Az ember akkor gyökérkedik autóban is,ha maga is egy gyökér.Nem azzá lesz vki.Főleg,ha nem olyan a neveltetése ill.intelligenciája.Én 20 éve a trabantommal is előzékeny voltam az úton,ma is az vagyok a bmw-mel és a kamionommal.És az ajtóban is…Mert előre engedem a nőket…:-)És ez nekem tök természetes.Lehet,h valakiknek ez nem az manapság,de nekem igen.És neked a pályán a friss hóban pl. lehet a 60km/h a biztonságos,de hidd el:kamionnal,40 tonnával azért ez is másképp fest(főleg lánccal).Svéd-norvég pályán a kamionok hóban,jégen(igaz lánccal) úgy mennek 70-80-al,mint a huzat!És némelyik 60 tonnás,23 méteres!És alig van baleset!!Mert ott a személyautós is ismeri,tudja,megtanították neki,megtanulta,mit lehet,mire számíthat.Mellesleg itt hajtok köztük lassan 5 éve,de előzékeny,toleráns emberek a kamionokkal,kevesen vannak ilyenek Európában.Talán az angolok még ennyire jó fejek az úton.Hidd el,mi kamionosok se vagyunk különbek senkinél!Nálunk is vannak gyökerek.Pont annyian,mint mások között.De mi,(én is!),akik szeretjük ezt a szakmát,hivatásunknak tekintjük,hidd el nem gyökérkedünk az úton és mindig,minden körülmények közt számíthat ránk a közlekedés minden résztvevője!Azt hiszem,most minden normális kamionos kolléga nevében mondtam ezt!Ja!És van ám rengeteg olyan szitu,h több száz km-ről kell elérni 1 hajót pl és 15 percen múlik,h eléred -e.És nem azért,mert későn indulsz,hanem olyan a forgalom,dugók stb.És a speditőr,főnök nemigen toleráns velünk!És ha nem éred el,valakit még túlvezettetnek is.Aki hagyja magát persze..Vissza is utasíthatod persze..Nem fog annyi melót adni akkor garantálom.Odaadja annak,akik bevállalósabbak,olcsóbbak(bolgár,román).Ezek 20 év tapasztalatai.Ne szidjátok egymást,mert mindekit hazavárnak!Béke!Üdv.1 kamionos

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Képek alapján mi az a 20 cm-es húzott nyom az ajtón a kilincs alatt? Valamint a függőleges jellegű gumis felkenődés? A történet szerint leírtakra nem azonosíthatóak a sérülések. Bár nem került leírásra milyen jellegű „kamionról” volt szó, de amennyiben egy nyerges szerelvény érintőlegesen ütközik a Suzuki oldalával (ahogy írta ráhúzta a vontatmányát)akkor vélhetően valamelyik keréknek hozzá kell érni az elhaladás során gépkocsi oldalához, amely jellegzetes lefutási nyomokat hagy a fényezésen, valamint általában leszakítja a díszlécet, az előrefelé elhajtott visszapillantó szélén sincs sérülési nyom, kizárólag a felfogatás tövében, amennyiben ott ütközik valamely része a teherautónak, akkor további sérülések is fellelhetőek lennének a gépkocsin. A bal hátsó oldalrész sérüléséhez pedig még egy suzuki esetében is kevés a felverődő latyak. Mindezek alapján nem tartom valószínűnek, hogy ezen sérülések egyszerre egy kamion által előzés során keletkeztek.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Egyébként, a Suzukist se értem, nekem fenn van, a téli gumi, és kamion nem előz sose, inkább én előzöm őket, de az is külön történet, szeretnek neki lépni, 70-l battyog, oszt mikor nem jönnek szemből, akkor elkezd fickoskodni, de ez nem csak a kamionosokra jellemző, ez mostan, a trendi! 🙁

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Épp ma mondom Faternak, sokan szidják, a Suzukisokat, de a sok km-r, amit ma megtettünk, az alatt két balfasz volt, egy Rönó tália, meg egy szintén Rönó megan sedan, mind kettőben öreg tata ült.
    Én úgy látom, a Hülyékkel van a baj!!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    erre azt tudom mondani, hogy a suzuki a szegény emberek autója, és belőlünk van a több, és mivel ebből a gyártmányból arányaiban sokkal több van mint mondjuk mercedes terepjáróból, (hogy én is sarkítsak egy kicsit) nyilván a nagyobb darabszám miatt több balesetben vesz részt suzuki – ez azonban nem a vezetők és nem is az autó miatt van – hanem egyszerűen az átlagnál jóval nagyobb darabszám miatt.

    én is szeretnék egy és erősebb nehezebb autót ami rendesen kinyomja maga alól a vizet, de ez van egyébként havazásban a régi út sem jobb sőt Martonvásárnál az emelkedőn annyira ki van vályúsodva, hogy esőben pl. egy suzuki 70 felett azonnal felúszik a két keréteknőben

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    mint mondtam a kamionos után mentem kb. 1km mentem mellette villogtatva aztán beálltam elé és folyamatosan lassítva megállásra késztettem – a tükröt elismerte de a horpadást nem – 7-re be kellett érnem kb. 6, 35 lehetett hátra mentem a töksötétben a leálló sávban és próbáltam valami nyomot keresni a kamionon persze nem találtam – mérlegeltem- személyi sérülés nem történt – a pályatestet nem álltuk el -így nem nagyon számíthattam arra, hogy kb 1 órán belül kijön + 1 óra amíg „lehelyszinel” és mivel az ember nem ismeri el kb. kétszer be kellett volna jönnöm mondjuk az érdi vagy martonvásári rendőrkapitányságra – ha a rendszámot kérdezed nem írtam fel vagy LBF 869 v 689 de az f-ben nem vagyok biztos beültem a kocsiba és amit fentebb leírtam végiggondoltam – aztán kiszálltam még egyszer elmondtam neki hogyan hol és miképp rendezze le a teste eladásából élő anyját – és ott hagytam – a kocsit megcsináljuk tavasszal – van ismerős lakatos – az esetet inkább azért írtam meg, hogy nagyon vigyázni kell velük nagyon sok az agresszív kamionos nagyon vigyázni kell velük heti 3 alkalommal megyek teszem meg az szfvár Auchan – „osztyapenko” távot oda vissza sem a követési távolságra sem az egymás előzésére történő szabályt nem tartják be.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    nem szegeztem a szemem a km órára, de amikor elkezdtek előzni 85 -90 közt, de amikor elmentek mellettem és a második mellém ért és nem láttam semmit akkor elvettem a sebességet – ösztönösen.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    EMBER TUDSZ OLVASNI!!!??? HAVAS LATYAKOS ÚT!!!!!!!!!! HOVA A PICSÁBA MENJEN GYORSABBAN????? NEM MEGDÖGLENI AKART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Miért kell ilyen bárgyú módon sötéten látni a dolgokat? A közlekedés nem mások megleckéztetéséből áll, hanem egymást figyelembe véve eljutni A-ból B-be!

    Az autópályán a megengedett legkisebb sebesség 60 azaz 60 km/h, továbbá a kresz szerint a mindenkori látási és időjárási viszonyoknak megfelelően kell közleked. És pont.

    Jöttem párszor No-ból szakadó havazában végig 70-80-nal, mert a körülmények megkövetelték. Én is meg a több ezer másik mazsola lett volna?
    Érdekes, hogy szembe sávban volt egy bebicsaklott kamion, ami miatt teljes útzár volt… ő is biztos sietett..
    Kedves Béla kívánom neked full szakadó hóban, jeges úton ha autópályára mész, akkor kérlek, állj be 100km/h sebességre. Fékezned tilos!

    Miért nem lehet olvasni és értelmezni?
    Van EZ a szituáció, ahol a körülmények alapján indokolt volt a sebesség. Kamionosok között van OLYAN (tehát nem mindenki), aki leszarja, tehát ha szakad a hó, v jeges akkor is tolja neki, mint egy idióta (mert siet). És Ebben (nem általában) szituációban ráhúzta egy kocsira a szerelvény, amivel, akár ki is nyírhatta a volna a srácot. Ami bosszantó, hogy mint politikusaink, nem vállalt érte felelőséget. Ez nem egy kib…tt carmageddon, ahol elgyúrhatsz másokat és még pontos is kapsz…

    Van kamionos ismerősöm, nincs velük baj, azzal van baj, aki nem képes normálisan közlekedni.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Nem olvastam végig a cikket ill. a hozzászolásokat,

    Én úgy gondolom, hogy nem ment 90-el sem a suzukis, nem értem, hogy ezen a szakaszon (Székesfehérvár és Budapest) miért nem ment inkább a 7 ill. 1-es úton.
    Ezért nem kell autópályára menni, hogy ott tartsa fel a többi embert, aki valóban igénybe venni az autópálya előnyeit. Az ilyen ne menjen az autópályára könyörgöm. Most egy kicsit megleckéztette a kamionos. (Csak a tükrét akarta letörni, majd leközelebb elgondolkodik magán, ha van annyi esze.)
    Kamionos az előzni tilosok miatt követi jó ideje a lassabb járművet, ezzel időt veszít
    (ill. gondolom, hogy elég rendesen fel is húzza magát, az ilyen mazsolákon), amelyet majd „túlvezetéssel” akar bepótolni (végeredménye elalvás ill. ebből fakadó balesetek), ill. ha ideges lett, máshol, mással szemben követ el figyelmetlenséget. Végeredmény, megint csak baleset.

    90-NNEL ILL. LASSABBAN NEM KELL AUTÓPÁLYÁRA MENNI!!! DE KOMOLYAN! MINDANNYIUNK ÉRDEKÉBEN!!!

    (Ezt mondjuk ki lehetne küszöbölni, ha min. sebességet vezetnének be személyautóra autópályán, ami gyorsabb mint a kamionok lekorlátozási sebessége, mondjuk 100 km/h)

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Gyerekek,ha jól tudom az előzésnek van egy pár feltétele Pl a megfelelő HELY és OLDAL távolság megtartása!!!!!!!!!!!!!!!

    NEM beszélve a VEZETÉSI MORÁLRÓL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Talán ha csak ezeket betartaná sok autós,már kevesebb lenne a baleset!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Ebben az esetben nem igazán tudom megérteni a kamionost pártolókat.
    Sebesség: igen, nem 130-cal kell menni havas úton.
    Előzni akar, hát tegye.
    Hibázott: IGEN!!!
    Elismerte NEM!!!
    Azért ha valaki hivatásos, tfh gyakorlott, annak illik figyelembe venni a többieket is. Az út mindenkié, a szabályok még rájuk is vonatkoznak. Mégegyszer véleményem EBBEN az esetben!!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Magam is kamionos vagyok, és megerősítem a leírtakat, a lassubb járművet megelőzve korábban térnek vissza a sávukba. Véleményem szerint főként az oktatás, és a szerény fizetés tehető felelőssé, és az ostobaság. MKFE, NIT két nagy egyesületnél akik a fuvarozókat képviselik, oktatás-fizetés, ha vizsgán ott vagy, akkor átmentél. Ezzel nem lehet versenyezni, kell nekünk a sok hülye sofőr.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Gimli

    Ne bánkódj a sok hülye hozzászólásán, sajnos egy ilyen degenerált világban élünk!
    SZABÁLYOSAN ELŐZÖTT A KAMIONOS? Azt hiszem a kamionoknak van valami előzési tilalom, amit persze (többségében ) a román kamionosok sose tartanak be!
    Állandó probléma a sok fittipaldi az utakon akik nem foglalkoznak a kresz szabályaival, ezért nem is értem minek új kresz. A régit se tartsák be akkor minek vele variálni.
    Én tetves lovasokat mentettem meg azzal hogy felborultam, és a végén még a káromat se tudtam rendezni!
    Szval legközelebb basebal ütő és basszál neki oda olyat, hogy legközelebb meggondolja magát.
    Mondom ilyen világot élünk!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    egyébként aki felelősen vezet az felméri azt is, hogy az általa felvert víz mit okoz figyelembe veszi a másik közlekedőt – mintahogy az ember igyekszik elkerülni azt is ha biztonsággal lassíthat vagy kikerülhet egy pocsolyát akkor megteszi, hogy a járdán álló – menő embert nem fröcsölje le egyébként másnap reggel jöttem haza az M7 több helyen a ráfagyott latyaktól csúszott előttem egy nálam óvatosabb vezetőt megelőztem – a mögöttem jött kb. 100m távolságban egy kamion, amíg a tükörben láttam őket a lassabb személyautót és a kamiont a kamionos folyamatosan nyomta és villogtatta a fénykürtjét, hogy az szgk. gyorsabb haladásra bírja. Érthetetlen az az agresszió amit a közutakon a kamionosok megengednek maguknak – persze ők nem halnak – hacsak nem egy hasonló nagyságú járművel találkoznak szembe – vagy úgy mint tegnap piros jelzésnél a sínekre megy a vasúti átjáróban – egy több mint 100 tonnás vassal már nem nagyon lehet arcoskodni

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    arra pedig hogy nem a kamion okozta nem is igazán kéne reagálnom – mint azokra sem, hogy a középső sávban kellene menni, az autó ajtaján látszik a két keréksor közti téglalap alatti vaskeret festéknyoma – amely keret pont azt akadályozza meg, hogy oldalról valami alá keveredjen – nem kell úrvezetőzni sem szó sem volt versenyről haladtam egy velem együtt kb. 900kg-os autóval a latyakos hókásás úton úgy gondolom a 85 – 90 -es tempó megfelelt az út és látási viszonyoknak a biztonságos haladás feltételeinek sok mindent láttam már és inkább lassabban megyek – minthogy az árokban vakarjam a fejemet – hogy hú b@meg ha kicsit lassabban jövök nem csúszok ki

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    az M7-sen 3 sáv van – a középsőben volt a kamion – mind térben és mind időben olyan hosszan tartózkodik a sávjában ameddig akar anélkül, hogy szembe jönne vele valaki – tehát nem kötelező rám húzni a kamiont , nem volt rá ok – ezenkívül nem írtam, hogy a kamion mennyivel ment – azt írtam köztünk nem volt nagy a sebességkülönbség 5-8km/h tehát anélkül, hogy különösebben számolnék ez a sebesség különbség 2m/s ezért az eset egy 15 -14m hosszú szerelvény 7 s alatt megy el melletted míg az amelyik bevágott eléd 5-8m-re pontosan ennyit távolodik tőled – ez az a 7s amely alatt nem látsz semmit – nem fékezhetsz a hó kásás úton – nyilván az ember ösztönösen leveszi egy ilyen helyzetben a lábát a gázról ez meg is történt ennek ellenére húzott rám a kamion- tehát játszhatjátok itt az ördög ügyvédjét és mentségeket találni erre a cselekményre erre nincs mentség.

    Egyébként 30 év vezetek akkor abban a helyzetben szakadó hóban sötétben a csúszós pályán ennyire tudtam megoldani –

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Szerintem ezt nem kell már eldönteni, hogy milyen, ha kamion húzta meg, vagy inkább [u]húzta rá[/u] a kormányt. Ez egy tény. Másodszor meg, tényleg gyorsabban mennek a kamionok havas-latyakos úton, mint egy személyautó. A tömegüknél fogva nyilván kisebb az esélye a megcsúszásra, mint egy személyautónak amit jobban dobál a kitaposott latyak, megengedhetik maguknak a nagyobb sebességet – ezt a „szőtyögésre” írtam.
    Naponta vezetek a 4-es főúton Abony-Cegléd közt a duplasávoson. Nem, nem nagy táv, csak 50km naponta, és mielőtt megjegyezné valaki, nem ennyi tapasztalatom van összesen, csak itt a kirívó. Rengeteg kamion, illetve román rendszámos autó közlekedik minden nap, és hát nem a kamionosokkal van baj. Hanem azokkal a – és elnézést a többi román nemzetiségűtől – román autósokkal, akik kisbusz-tréler+hazafelé tréleren autó párosítással 130-140(!) km/h-val előznek, de volt, hogy én mentem kicsivel több, mint 110-zel (ott 110 a megengedett), és zárt utánfutós busz húzott el mellettem, kb. 130-cal. Meg éjszaka reflektorral a hátam mögött, vagy időnként hosszú másodpercekre felkapcsolva akkor is, amikor közel van vagy szembe jön. Erről például megmondom simán, hogy román az illető. Vagy amikor még megelőz éppen a 2 sávra visszaszűkülés előtt berántva a kormányt, erről meg a beton elválasztó sokat tudna mesélni, szép nyomok vannak rajta. Na EZ a probléma – legalábbis azon a részen. És a rendőrök bizony nem nagyon tesznek ellene, vagy nem tudnak tenni ellene ebbe nem mennék bele. Azok is csak trafiznak és trafiznak, gondolom nem megy a levél románhonba a fényképpel, úgyhogy azok meg kihasználják.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Eleve a sérülés nem úgy néz ki mint-ha a kamion HÚZTA volna meg!!
    Volt már nekem is esetem hogy régi sérűlést rám fogták !!
    Másik mit szőtyögött a pályán hogy még a kamion is megelőzte!!
    Harmadik, ha már látta hogy a kamion jön rá miért nem húzódott jobbra??

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Szerintem is.Ha rutinos sofor lennel atlatnad a lenyeget.De te gondolom mesz,nem figyelsz semmire es senkire.Mesz, ha elsobbseged van,nem figyelsz csak mesz.Nem nezed a masikat,nem fekezel!Ha egy anyuka lelep eled(ha nem figyel valamiert)te kemeny vagy,nem fekezel(elsobbseged van).Kemeny vagy,gratula!Megegyszer,FIGYELNI kell egymasra.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    tudjátokmit? akkor harcoljanak csak egymással az autósok, gyorsulják le egymást, ne engedjék előzni a kamiont, és menjenek 50-el a pályán. ok. ne vigyázzanak egymásra, és magukra. ez már ami ittmegy, cssk puszta kötöszködés. faszom fog ilyen értelmetlenségen vitatkozni. sok agresszív vezető. én ide nem írok többet. tanuljatok meg vezetni, aztán tanuljátok meg a közlekedéskultúrát. gyallogostól kamionosig mindenki csak kurva okos, és a másikat okolja. így tovább. jó éjt

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    te ismered ezt a suzukist?Hogy igy levasárnapisofőrözöd?Teljesen biztos vagyok benne,hogy többet vezettem nálad.És lehet ez a suzukis is.Csak nem tellett neki lexus-ra,meg x5-re.Lépek is innét mert felhuzol a butaságoddal.jóéjt!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Nem,csak sokat vezek,es latom a sok hetvegi vezetot.Sajnalom hogy te ezt meg nen tapasztaltad!Sajnos szerintem ok okozzaka balesetek nagy reszet!Masik tema,hallottal mar olyat hogy mercit v. audit v. lexustt leszoritott egy kamion?
    Vajonn miert?

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    mondjuk arra kiváncsi lennék ha nem autópályán történt volna hanem egy főutvonalon akkor mivel érvelnél az okosságod mellett?akkor ki lenne a hunyó szted?mert te ugye látatlanban el tudod dönteni?

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Mert a suzukis „puposkodott”?Hááát nem vagy te egy túl okos ember!Le akarta tolni a kamiont?vagy hogy puposkodott?És én keverem a szezont meg a fazont.:)

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Az a te véleményed, a tény meg más, olvasd el az előző cikket.

    „Az összes kamionos potenciális gyilkos a közutakon. Ma reggel Székesfehérvárról Budapestre tartottam az M7-esen, szakadó hóban, a latyakos úton az útviszonyoknak megfelelően 85-90 km/ órával. ”

    Az út mindenkié, had válassza meg mennyivel tud biztonságosan haladni.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Kevered a szezont a fazonnal.Nem a gyorshajtasrol beszelek.Az autopalyat miert talatak ki?A gyorsabb haladasert.Kepzeld,en is huzodtam mar le gyorsabb jarmu elol(erdekes nemalltam le veluk „puposkodni”!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Akkor kerdeznem.Amikor a suzukis felhajtott a palyara tudta mi var ra?Valaszom tudta.Nem erte varatnalul.Es hogy tortenhetett az ese?Halad a suzis kb.75-tel.Kamion eloz 80-nal.Megijed,es nem lassit hanem nyomja.Mert ha leveszi a labat a gazrol es engedi a gyorsabbat,nem tortenik semmi.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    nem fogok nyálat verni neked,hogy hol és mennyit előztem.De tudod mit amikor a barátnőd,feleséged,gyermeked élettelen testét kihuzod egy ilyen kamion kerekei alól akkor is erre gondolj,csak,hogy szegény hát időre kellett mennie.Mert ez a kommentelés kivan hegyezve az autópályára.De ugyanez igaz a városra falura is.Ott is igy közlekednek a kamionosok.Ahol kiszaladhat a kisfiad a labdájáért az utra.Vagy a feleséged tolná át a zebrán a babakocsiban a porontyodat.Gondolkozz.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Ne haragudj jani de te nem sok autot elozhettel kamionnal v.kisautoval az autobahnon.Valoszinuleg itthoneloztel nehany suzukit.Tapasztalataim szerint nensokan mennek 140 alatt.(bocs az ekezetek miatt,telefonrol irok)

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Autópályán aranyszabály: légy gyorsabb a kamionoknál!

    Decemberben németben egy kolléga lerohadt a 6-os autópályán, mivel én csokivásárlás miatt lemaradtam, engem riasztott, hogy húzzam már le a pályáról valahová. Csak nagyjából tudta elmondani, hol lehet, ezért az utolsó 3-4 km-t az előírt minimális sebesség környékén tettem meg, 60-70-el, hogy a kamionosok is könnyedén meg tudjanak előzni. Kb. 10-ből 3 nem szorított le… :S Egy cseh kamion jóformán csak a traktorral ment még el mellettem, és már mehettem is a leállósávba.

    Tehát ha a pógár csak 80-al mer menni, akkor potenciális veszélyforrás. Hóban is biztonságosabb a forgalom tempójával menni, mégha soknak ítéljük is meg, mint a többi vakmerőn kívül egyedül tötymörögni. De a Suzukist ugye vízzel terítette be a kamion, tehát véleményem szerint max sónedves lehetett az út, így indokolatlan tökölés egy autótól a 80… 😛

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Az utolsó válaszom a te komentjeidre:Igen,jelentem vezettem már ezer km felett (egyhuzamban,gondolom te is igy értetted).Jelentem vezettem már időre,de nem törtem,gyalultam le senkit az utról, autobahn-ról.Ha előzni akartam előztem,de akkor és ott ahol és amikor lehetett biztonságosan.Autótól,teljesitménytől függ kinek mekkora uthossz,lendület stb kell,hogy ezt megtegye,de mivel ő vezeti az adott járművet feltételezem ismeri a képességeit(legalább a járművéét).Az odaérés nem abból áll,hogy megy mint a barom azt’letol az utról minden „férget”.De tod mit?Hagyjuk:)

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    A félreértés elkerülése érdekében,nem a kamionost védem,de valaki haladni szeretne.És sajnálom a suzukist,de ha hadja elmenni az erősebb-gyorsabb járművet ez történik.Persze a kressz.De ha látom váalaki nem adja meg a jobb kezet(például) nem hajtok elé!Mert nekem van elsöbbségem.Meg persze ,lehet egy lábbal kevesebb!
    Tanuljuk már meg,figyeljünk egymásra!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Azt már hallottad, hogy aki utcalánynak szegődött, ne sírjon, ha megcsinálják??? Erre írtam, akkor el kell menni a Tescoba pénztárosnak és nincs gond.
    Igen vezettem…az úgy jó, hogy reggel 7re akartam Hollandiába érni és ott voltam O63O-ra? Érdekes, nekem sikerült.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Úgy van, esetleg volt egy törésmentes kocsija te meg majd WC pumpával húzogatnád, meg vennél 2-3ezerért elemet rá, mert ne harcoljanak a nagyobbakkal.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Nem akarok veled kekeckedni (és a kamionosokat védeni)de hogy induljon el időben?Pesten nem érenek be az emberek munkába 10 km-re.A szerencsétlennek pedig lehet 1000-1500 km-röl kel odaérnie időben.Mit csináljon?Álljon be egy suzuki mögé a pályán 60-ra?Vezettél már ezer kilométer felett,hogy idöben érkezned kéne?Másoknak lehet ez a munkája.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Mondjuk veled direkt nem akartam leállni vitatkozni,csak irtam egy poént.Ilyen példákat-ellenpéldákat lehet sorolni végtelenségig.Nem kezdenék bele.Igazad van maradjunk ennyiben.Élj abban a hitben,hogy a suzukis tehet róla.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    A második hozzászólónak. Hallottad azt a szót hogy konformitás??? Hidd el előbb utóbb mindegyik BMW-s gyökér lesz, úgy ahogy a kamionosok.
    Ismeritek azt a kifejezést, hogy az út és látási viszonyoknak megfelelő sebesség választás? Ezt annak címzem aki azt írta, hogy az autópályát tudni kell használni. Igen és ezek szerint jól is használta, mert nem 13O-al ment havas latyakos úton.
    Majd kíváncsi lennék, ha az itt negatívoskodóknak a gyerekét darálná le egy ilyen eszelős akkor mit szólnának. Miért kell azokkal a szarokkal mindig határon autózni??? El kell indulni időben…ja nem jó??? Akkor el kell menni kéményseprőnek.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Kedves jani0118
    Elöször is KAPOD a cukrot!:-)Másodszo.Egy hasonló példát irok.(nem vagyok kamionos).Családdal suhanunk egy hazai főuton.(anya+2 gyerek).Tempomat 90-en.Szemerkél az eső.Haladunk.Majd utélérünk egy kb.75-tel haladó autót.Veri a vizet sarat.Mi mennénk!!De Ő tartja a „tempót”.Szembe jönnek és jönnek.Elötte senki!!!Majd előzök,és beállok 80-ra!Nézem a zükörben a reakciót.Láss csodát!!ELŐZNI akar!Akkor ez hogy van?Mehetne de nem megy?Eddig miért nem ment?Félt?Nem látott?És most lát?Vagy nem értem!
    Na sok ilyen F..az fej használja az utakat másokat hátráltatva!
    Remélem érted a hasonlatot?HJa nem ,közlekedj főuton autópálya helyett!!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Ez nem csatatér!!!Ez közut,autópálya!Nem kell „harcolni”!EMBEREK!Mindenki okoskodik,igy kell,ugy kell,amugy kell.B…MEG!Honnan tudod,mi történt,pontosan és hogy?HIDD el ennek a szerencsétlen embernek,hogy nem tudott mit csinálni,hogy elkerülje.Gondolod,hogy versenyezni jár a pályára egy kis swiftel?El szeretne jutni ő is A-ból B-be épségben.Ha neki akkor a 80km/h tünt biztonságosnak akkor ugy.MEGTEHETI!A kaminyonos is lehet a jó utviszonyok miatt csuszott,szitált stb neki.Ha szar az ut minek kell száguldozni?Én bármikor bebizonyitom bárkinek,hogy magyarországi viszonylatban 300km-en max 25-30 percet tudsz nyerni ha élet-halál közt autózol (tudom miről beszélek,tettem ilyet én is,nem is vagyok rá büszke).ennyivel elöbb kell elindulni.Kész!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Nem! Nem a Suzukis volt a hibás!!! Egyszer és mindenkorra meg kell tanulni minden közlekedőnek, hogy a közúti közlekedés szabályait, a KRESZ diktálja és semmilyen emocionális vélt érzelmi rögzülés nem ide való!!! Mint többen is megjegyezték előttem, az előzésnek minden feltétele meg kell hogy legyen! Senki és semmi nem vezethet rá egy főleg hivatásos sofőrt, hogy másokat saját hibájából – és itt hangsúlyozottan – veszélyeztessen, annak kárt okozzon, ne agy isten a testi épségét veszélyeztesse!!! A pedálok közt valahol biztos megvan a féké is!!!! Használni kell!!!! Egy rohadt csomag, krumpli, csirke sem ér semennyit, hogy ennek a szerencsétlenségnek be kellett következnie!!! Ezzel a mentalitással tessenek kimenni az Oroszokhoz, meg az Ukránokhoz sofőrnek! És igen! Az úrvezető az úrvezető. Nem versenyző, meg nem is sportoló. Megy azzal a tudással amivel „felvértezte” az oktatója annak idején. Meg a kisebb nagyobb tapasztalat.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Egyetértek a kamionosok többsége sajnos primitív állat, akik mamutnak képzelik magukat és letaposnak mindenkit, aki az útjukba kerül. 4 éve történt, hogy a gyerekemmel és a feleségemmel mentem a Róbert Károly körúton a középső sávban. Be szerettem volna sorolni a belső sávba, mert az M5-ös autópálya felé kellett volna mennem. Két kamion között volt kb. 10 méter, gondoltam besorolok. Természetesen az irányjelzőt kitettem!!! Nem csak akkor amikor be akartam sorolni, hanem előtte már 200 méterrel, mert sűrű volt a forgalom. Egy kis előzékenységre számítottam, hogy be tudjak sorolni. A 10 méteres hézagba félig besoroltam, amikor az első kamion hirtelen befékezett. Én a 10 éves, de sérülésmentes, féltve őrzött Audimmal ott ragadtam a két sáv között, félig besorolva. A második kamion egy WABERERS-es ponyvás kamion volt, aki kb. 2km/óra sebességgel, szépen lassan nekem jött, fékezés nélkül. A féket egy pillanatra sem nyomta be. Azt akarta, hogy az Audi és a kamion lökhárító surlódása lassítsa le a 40 tonnás járművét. A szándékosság teljesen nyilvánvaló volt, hiszen az Audival végig dudáltam, onnantól kezdve, hogy a kamion már csak 1 méterre volt tőlem. Az autómat végig legyalulta a magyar sofőr és bezárkózott a kamionba. Miért? Mert nekiment egy 1 éves gyereket szállító autónak szántszándékkal. Az Audi jobb oldalán kimásztam és nekiugrottam a kamionnak. Sajnos a gazember sofőrt nem értem el, mert bezárkózott. Tudta jól, hogy bűnös. Egy antiszociális vadbarom!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Mondjuk ez igaz, megyek a szakatt ategoval,m7-en, kocsi meg pót nincs megrakva, tudnék menni. Mégis betartom. Mellettem meg suhannak el a ferdén rakott billegő kamionok 120-al… pl. de akkor is számíthat rá az előzött, hogy az előző fasz. ha én tudok figyelni, más is. de ha csak 5km/h a sebességkülönbség, leveszem a lábam a gázról. suzukival mondjuk nem mernék pájára menni, de ha előz egy kamion, vagy kettő, és már kijött, engedd be mindettőt. számíts a hülyékre. megéri. egyébként a suzukin a horpadást wc pumpával is ki lehet húzni, a tükörház meg bontóban 2-3e. örüljön a sofőr, hogy nem lett komoly balesete, és ne harcoljon a nagyobbal…

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Ezt komolyan irtad és igy is gondolod?Ki a kamionos hogy őt el kell engedni?sebességhatárolója van,ja tudom,Fékje meg nincs?Itt konvolyban előzésről volt szó.olvasd el többször,hogy megértsd.Felverte neki a vizet az elötte lévő kamion,mert kb 5-el volt gyorsabb nála,mikor megelőzte.közben a másik melette azt hitte befejezte az előzést(nem tudta hol a vége a pótjának)és ráhuzta a pótnak a kerekeit.A HÁTSÓ SÁRVÉDŐRE!!!!nem a kicsi kocsi orrára EMBER!!!!Tény,hogy nem kell általánositani,de %-os arányban sajnos minél nagyobb autót vezet valaki annál kevesebb a búza és több az ocsú.Ez van.Vezettem életem során teherautót,kicsit nagyot,személyautót kicsit nagyot,motorozom is,mégsem kelek ki magamból ha akármelyiket is szidják,mert tudom hogy igazuk van részben.Ez az igazság egyik oldala.Ha Te kamionozol és nem vagy ilyen mint aki ezt a swiftet legyalulta akkor örülj neki!KIVÉTEL vagy!Kisebbségben.Nem a személyautós a hibás ebben a szituban ezt boritékolom.Nem mindenki Schumaher meg Fittipaldi.Személyautót ÚRVEZETŐ is vezethet.Egy HIVATÁSOS sofőrnek illik ügyesebbnek,körültekintőbbnek,másokra(más közlekedőkre) JOBBAN ODAFIGYELŐNEK lennie.Hosszu lett?bocs.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Jóestét mindenkinek.Nem akarok okosnak látszani,de ha egy kamion megelőz egy suzukit rég rossz!Mindkét fél részéről!!Ha mulyák vagyunk ne használjuk a pályát.Mindig van más lehetőség.A kamionosnak is jobban kellett volna figyelnie,de neki azért nem egyszerü.(ez nem menti fel semmi felelösség alól).Tanuljuk már meg,a pályán haladni kell,nem pedig nézelődni,meg félni!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Én senkit sem akarok sarazni, de ilyenkor tényleg rendőrt kell hívni. Viszont csak javasolni tudom, hogy vezessetek óvatosabban, számomra van BALKÉZSZABÁLY is, leszarom az elsőbbségadás táblát is, akkor is óvatosan megyek ha nekem van elsőbbségem. Én nem szeretek száguldozni, pedig majd 200 lóerős, 2 tonnás autóm van hétköznapra is, tudnék előzgetni, gyorsulgatni, vagánykodni. De ha valaki KIS SEBESSÉGKÜLÖNBSÉGGEL ELŐZ, bizony lassítok, vagy legalább a gázról leveszem a lábam, mert ezáltal hamarabb visszajöhet, és/vagy távolabb kerül be elém. Akkor is ha Smart vagy Suzuki előz, hát még ha kamion. Pedig én abban a kocsiban sose féltem. A magyar közlekedési morál mellett javaslom másoknak is az óvatosságot, akkor is ha az kevésbé előnyös nekünk, vagy a szabályok mellettünk szólnának… Olcsó benzint és jó utazást!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Sajnos, minden szakmában vannak olyanok, akik nem oda valók. Nem kivétel ez alól, a kamionos szakma sem. Aki így közlekedik, annak nem volna szabad kamiont vezetni, de biciklit sem.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Jómagam is ezt teszem, ha időnként netán elbambulok, és egy kamionos meg akar előzni…hagyom, hagy menjen. Inkább leveszem a gázpedálról a lábam, csak minél előbb tűzzön el mellőlem…majd utána visszaelőzöm, ha úgy adódik. Egyébként itt még annyi lehetett ezzel a gáz, hogy a havas úton fékezni időnként problémás lehet, de a motorfék ilyenkor is működik. Ugyanakkor az valóban igaz, hogy ha valaki nem ezt teszi, az nem hatalmazza fel a másik sofőrt, hogy kárt okozzon neki! Tehát a konkrét esetben mindenképpen ő volt a hibás, amennyiben a suzukis barátunk a megengedett sebességet – az időjárási és útviszonyokat is figyelembe véve – nem lépte át.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Sajnos ilyen előfordul. Engem (akkor még 3as golf) a Budafoki úton nyomott le a kamionos. Van az egyébként 2 sávos úton egy ilyen S alakú kanyar, és a szerencsétlen módon épp mellettem közlekedő kamion úgy érezte, hogy ő ezt most teljes 2 sáv szélességben óhajtja bevenni. Részemről satufék, duda és az útról a két irányt elválasztó fűre csúszás volt a reakció. Baromira megijedtem. A szerencsém az volt ,hogy az irányok között nem erdő, betonkerítés vagy várakozó iskoláscsoport volt hanem csak fű. Persze a jóembert utolértem, dudáltam meg villogtam neki, de nem állt meg. Sajnos az úton tényleg a vadnyugati rendszer uralkodik, és nem is kérdés, ki az erősebb. Ha meghalok, már annyira tökmindegy hogy by the way nekem lenne igazam…

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    az autós a kamion megengedett legnagyobb sebességének a határán, vagy az felett autózott…
    Miért akart előzni a kamion?Megvolt a előzéshez szükséges minden feltétel?
    Ha halálesettel végződött volna a dolog vajon ki lett volna a hibás?

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    -Hallgattassék meg a másik fél is!
    Nem akarom a szakmát védeni de nagyon bosszantó amikor szélárnyékba kerülve begyorsul a személyautó ugyan azzal a gázzal de sokan akkor veszik észre, hogy figyelmetlenségből lelassultak és gyorsítani kezdenek. Nem lehet szabályosan elmenni mellettük. Ha a kamionos tovább gyorsul lenyomják mert a kártyáról kiolvasható a határon is, hogy gyorsan hajtott a személyautósnak pedig hagyni kellene elmenni a kamiont és megelőzni ha mégis sietni szeretne. Amikor az ember két km óta előzésben van és lassan elkezd visszahúzódni a szélső sávba némelyik úrvezető még akkor is csak les a fejéből és le nem venné a gázt aztán siratja a tükröt.
    Mindez nem menti azt a kamionvezetőt aki ezt csinálta de biztos, hogy csak ő volt a hibás?!

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    Pár dolgot azért tisztázzunk!Semmivel sincs több idióta kamionos az utakon,mint idióta autós,motoros,biciklis,gyalogos stb.Miért gondolja itt bárki azt,hogy aki ezt hivatásának,szakmájának tekinti és perverz módon még szereti is,az csinál ilyen mutatványokat,mint leszorítás,szivatás, stb.Az,hogy ki hogy viselkedik az úton,függ intelligenciától,neveltetéstől,vérmérséklettől stb.De nem a jármű nagysága a döntő.Ha az itt említett kamionost,vagy a máshol sokat szidott köcsög bömbis v 4karikás autóval levillogó esetet nézzük,ott se általánosíthatunk,mert nem mindegyik olyan suttyó és ha az is,nem azért,mert bömösbe ül,hanem az ilyen ember az élet minden területén megmarad olyannak,mint amit az úton látsz tőle!Tehát pl.erőszakos,törtető,ki,ha én nem stb..Azokról már említést se teszek,akinek x éve jogsija van,megszerezte Trabanton annak idején,azóta vezetett 20ezer km-t,most van neki akármilyen nyugati autója és beül 1 évbe 10x,h kimenjen vele a kertbe..Valamiért azt érzi,h a mai világba neki is részt kell vennie ebbe a felgyorsult forgalomba 0 tapasztalattal..Ami nem lenne baj,ha van érzék pici hozzá,érzem az autó méreteit,nem félek a forgalomba.Van aki nem a mentalitása miatt nem való a közútra,hanem mert egyszerűen balfék a járművezetéshez,de van önbizalma jó adag.Ez is veszélyforrás.Ja,és hogy én esetleg 88-al megyek a pályán a kamionommal,majd megvitatom a rendőrrel,ha megállít…Másnak mi köze hozzá???Az mondjon ilyet,aki nem ment még 50 helyett 55-el soha-sehol!!Béke!Üdv.1 kamionos!H.

  • 2017.10.30. at 08:22
    Permalink

    ha jól tudom nem is kell elismerni a felelősséget..sőt a kárbejelentőn is van ilyen szöveg…nem értem továbbra sem miért nem lett rendőr hívva az esethez.Ha a kamionos tovább hajt annak ellenére hogy közlöm vele hogy rendőrt hívok, az cserbenhagyás..Persze a rendőrségi jegyzőkönyvbe is beleköt a biztosító hogy ne kelljen fizetni, de ha van ügyvéd ismerősünk, vagy esetleg rendelkezünk jogvédelemmel, akkor pikk pakk lezongorázzák az ügyet..pláne a jogvédők 🙂

Vélemény, hozzászólás?