A robbanás után az utolsó út a bontóba vezet, szanaszét repültek az elektromos autó alkatrészei (Forrás: autocar.co.nz)
Úgy tűnik, semmilyen formában sem veszélytelen az üzemanyag vételezése. A benzingőz berobbanása ugyan nem fenyegeti az elektromos autók tulajdonosait, ám az árammal tankolás sem teljesen veszélytelen, még ha csak nagyon kevés akkumulátorrobbanásról lehetett eddig hallani.
A légzsákok is kinyíltak, de szerencsére nem ült benne senki (Forrás: rushlane.com)
Az eset Kínában történt, a főszereplő pedig egy BJEV EX360. A kínai modell stílusában és méretében nagyjából a
Renault Capturnek felel meg, melyből Senova X25 néven Mitsubishi motorral szerelt benzines modellt is kínálnak, a műszaki alapokat pedig az első generációs Mercedes B-osztály szolgáltatja. A BIAC Motorhoz tartozó típus sok más elektromos autóhoz hasonlóan Li-ion akkumulátort használ, ami alapvetően biztonságos megoldásnak számít, ám a túltöltésnek vagy a cellazárlatnak extrém esetben ilyen súlyos következményei is lehetnek, amit videóra is vettek.
A robbanás erejét jól mutatja, hogy felszakadt a tető, a csomagtérajtó pedig egyszerűen lerepült az autóról, de az ajtók külső burkolata is gyorsan elhagyta a karosszériát. Vélhetően már a robbanás előtt is gyanús jeleket produkált a villanyautó, mivel a tűzöltők már a detonáció előtt vízzel locsolták a kisautót. A balesetben senki sem sérült meg, csupán anyagi kár keletkezett, a pórul járt elektromos autó mellett néhány parkoló négykerekű sérült meg a szétrepülő alkatrészektől, illetve a robbanás lyukat ütött a parkoló tetején.