Nem, még véletlenül sem az 1,0 literes háromhengeresről van szó, hanem egy 2012-es Ford F-150 3,5 literes V6 EcoBoostjáról
Egy pillanat alatt válik természetessé a sofőrökben, hogy a belsőégésű motor csak úgy, egyszerűen működik. Létezik, beindul, leáll, mozgatja az autót. Ám ehhez több ezer kisebb-nagyobb alkatrész összhangja kell, és főleg a modern turbómotorok esetén elegendő egyetlen, akár apró hiba, hogy bekövetkezzen a katasztrófa. Ez történt az I Do Cars Youtube csatornáján bemutatott Ford EcoBoost motorral is, igaz, több mint 300 ezer kilométernek megfelelő mérföld után.
Ami fentről hiányzik, lejjebb található meg (Fotó: Youtube.com/I Do Cars)
A kár már a motor külsején is látszik, a dugattyú darabjai lyukakat ütöttel a blokk oldalára. A további bontás csak még egyértelműbbé teszi, hogy mekkora károkat tud okozni egy felrobbant alkatrész, megéri megnézni a videót. A poént azonban már az elején lelövi a műsorvezető, egyáltalán nem a motort, vagy annak tervezőit hibáztatja a történtekért. Állítása szerint addig biztosan nem fog kifogyni a bemutatható, katasztrofális állapotú motorokból, amíg a felhasználók továbbra sem cserélnek időben olajat, nem hordják el szervizbe az autót megfelelő időintervallumonként, illetve nem törődnek a szokatlan zajokkal, szagokkal és a rendellenes működés jeleivel.