Így nézhetne ki a következő generációs Fiat Freemont?
Bejövős a Compass alapokra építő Freemont
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel sem biztos, hogy lesz következő Fiat Freemont, de egy grafika segít elképzelni milyen lehetne, ha Jeep Compass alapokat használna.
Ugyan az öreg kontinensre csak 2011-ben ért el a Dodge Journey, technikai alapjaiban közel tíz éves a nálunk Fiat Freemontként ismert crossover. Minden jel arra mutat tehát, hogy ideje lenne frissíteni az FCA mexikói gyártású kompaktját, már ha egyáltalán tervez folytatást a gyár. Most azt az esetet segít elképzelni a Maltese Design, amelyikben pozitív a jövő, tehát érkezik a második generációs Freemont. A carpassion.it által megosztott grafika több, mint ígéretes. Meglepően dögös eredményt dob ki, ha a Fiat jelenlegi dizájnvonalát ráhúzzuk az új Jeep Compassra, persze tört kerékjárati ívek helyett gömbölyűekkel. Konszernen belül nem is olyan elrugaszkodott elgondolás a Compass alapú Freemont utód, költségcsökkentés szempontjából megfontolt lépés lenne.
Egyébként. a 2012-es modellfrissítés óta a Puntóból készült 1-2 special edition, csak érdekes mód ezek nem jutottak el hozzánk.
A teljesség igénye nélkül:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=1evTCtr7dEM[/url] Fiat Punto Virgin Radio
A Young szériát (melyet a Pandara is elkészített a Fiat) kivételesen kapni lehetett itthon, bár ennek se csaptak nagy hírverést, és kb. 1 éves csúszással hozta be a Fiat Mo.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=TgynzNvfHAM[/url] Fiat Punto, Panda Young
Komolyan mondom a Fiat hazai importőre szégyellje magát hogy ennyire bénák.
ideje volna.. a puntoból 2006-ban 400ezret adtak el, idén meg jó ha meglesz a 70e. Marchionne mondjon le!
Nagyon remélem hogy végre kiderül mi lesz a Punto sorsa, lesz utód avagy sem.
Bár baromi jól hangzó névnek tartom a Freemontot, de ez tipikusan az az eset, amikor nincs mese, dobni kell és újat kitalálni. A régi egy átmaszkírozott Dodge Journey volt, majdhogynem ikertestvérek, ez viszont egy önálló karakter lesz, újra igazi olasz, ennek megfelelően valami olaszos elnevezésen kéne törniük a fejüket. Mostanság elharapóztak a Fiatnál az angolszász hangzású típusnevek, itt az ideje ezt visszaterelni a helyes mederbe.
A Freemont gyártásával már 2016 első felében leállt az FCA Mexikóban. Először nagyon furcsának tűnt az átcímkézett Dodge, de végül az eladások igazolták az autó létjogosultságát. Többet adtak el, mint az Ulysse második generációjából. Az EUROVAN “szövetség” felbomlása után hirtelen kellett egy nagyméretű jármű és kevés pénzből a legjobb megoldást választották.
Érdekes lehet, ha a Compass lenne az új alap, mert csak 70 mm-rel nagyobb a tengelytávja, mint az 500X-nek és az utóbbi egy kategóriával lejjebb van. A Freemont meg a Compass felett helyezkedett el. Mondjuk a FIAT-nak tényleg szüksége lenne egy kompakt szabadidő autóra.
A hírek szerint 2018 májusában jön az FCA-tól az “újabb pár éves” terv. Abból csak kiderül merre tart a FIAT Európában.