Így néz ki egy új Volvo, miután 10 emeletet zuhant

Extrém töréstesztet végeztek a Volvónál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amellett, hogy látványos, valójában nagyon fontos is az a törésteszt, amelyen a Volvo a magasból ejti le autóit.

Nem szimpla látványosságnak szánta a Volvo, ahogy a levegőbe emelt egy XC40-est egy daru segítségével, majd a földre ejtette azt. Az így összetört autókon tudják gyakorolni a járműben ragadt személyek mentését az ezzel foglalkozó szakemberek. Annak érdekében, hogy a mentőszolgálatok minden lehetséges baleseti helyzetre felkészülhessenek, és hogy a legszélsőségesebb ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálhassák, az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel extrémebb feltételek szükségesek. Ezért ejtik 30 méterről – körülbelül egy 10 emeletes panelház magassága – a földre az új autókat. Ezzel a módszerrel lehet olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben, például rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, vagy személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, esetleg oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban fordul elő. Ilyen helyzetekben a gépkocsi utasai biztosan kritikus állapotba kerülnek. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket.

A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst, ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”

Az ütközések, valamint az azokat követő kiszabadítások során szerzett tapasztalatokat egy kiterjedt kutatási jelentésben összesítik. A jelentést ingyenesen hozzáférhetővé teszik máshol dolgozó mentőszakemberek számára, így ők is hasznosíthatják az információkat, és továbbfejleszthetik életmentő adottságaikat. A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Azok a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén. Ezért is fontos, hogy a Volvo vállalta az új autók ledobálását. Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá többször is. Az autók ejtését megelőzően persze a Volvo Cars biztonságért felelő mérnökei pontosan kiszámolták, az autókat milyen mértékű nyomásnak és erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy elérjék a kívánt mértékű sérülést.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.16. at 00:55
    Permalink

    30 méter magasról milyen sebességre gyorsul a ledobott test? Kb. alulról karcolhatja a 80-85 km/-h-t, ki-ki döntse el, hogy mennyire véli ezt extrémnek vagy nagy sebességűnek.

Vélemény, hozzászólás?