30 méteres magasságból zuhantak a Volvók
Nem szimpla látványosságnak szánta a Volvo, ahogy a levegőbe emelt egy XC40-est egy daru segítségével, majd a földre ejtette azt. Az így összetört autókon tudják gyakorolni a járműben ragadt személyek mentését az ezzel foglalkozó szakemberek. Annak érdekében, hogy a mentőszolgálatok minden lehetséges baleseti helyzetre felkészülhessenek, és hogy a legszélsőségesebb ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálhassák, az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel extrémebb feltételek szükségesek. Ezért ejtik 30 méterről – körülbelül egy 10 emeletes panelház magassága – a földre az új autókat.
A Volvo évek óta szorosan együttműködünk a svéd mentőszolgálattal
Ezzel a módszerrel lehet olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben, például rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, vagy személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, esetleg oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban fordul elő. Ilyen helyzetekben a gépkocsi utasai biztosan kritikus állapotba kerülnek. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket.
A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst, ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”
Ekkora roncsolódás esetén előkerülnek a hidraulikus mentőeszközök
Az ütközések, valamint az azokat követő kiszabadítások során szerzett tapasztalatokat egy kiterjedt kutatási jelentésben összesítik. A jelentést ingyenesen hozzáférhetővé teszik máshol dolgozó mentőszakemberek számára, így ők is hasznosíthatják az információkat, és továbbfejleszthetik életmentő adottságaikat. A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Azok a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén. Ezért is fontos, hogy a Volvo vállalta az új autók ledobálását. Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá többször is. Az autók ejtését megelőzően persze a Volvo Cars biztonságért felelő mérnökei pontosan kiszámolták, az autókat milyen mértékű nyomásnak és erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy elérjék a kívánt mértékű sérülést.
30 méter magasról milyen sebességre gyorsul a ledobott test? Kb. alulról karcolhatja a 80-85 km/-h-t, ki-ki döntse el, hogy mennyire véli ezt extrémnek vagy nagy sebességűnek.