Így muzsikál autópályán a kéziváltós Ferrari

A hangélmény és a váltókulissza már önmagában könnyet csal a szemünkbe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi történik, ha összeáll a hétvégi forgalom, a korlátozás nélküli autópálya és a Ferrari F430 triója? Üvöltő V8 és 300 km/h-ás száguldás!

Jövőre ünnepli 20. évfordulóját az F430, a még ma is modernek ható sportkocsi bizonyos szempontból mérföldkőnek tekinthető. A 2004 és 2009 között futó típus volt az utolsó hátsó középmotoros Ferrari, ami hagyományos váltóval is készült, noha sokan inkább a kormány mögötti fülekre esküdtek. Utóbbi megoldás kényelmesebb és gyorsabb, de látva a kézi szerkezet szépségét könnyű lemondani modernebb megoldásról. Noha az F430 utódját (458) váltó típus (488) utódja (F8) sem készül már, a 4,3 literes motorral szerelt sportkocsi még ma sem marad szégyenben az autópályán. A nyolc hengernek már alapjáraton is gyönyörű a hangja, hát még fordulaton. A minimális forgalmú autópálya ideális terep a Ferrarinak, a 7 és 8 ezer között pörgő motornak nem okoz gondot a 270 és 300 közötti tempó. A videó mind a tíz perce élmény, a motorhang mellett a váltó finom kattanása is egy eltűnőben lévő kor visszhangja. A húsz éves korhoz közelítő típus még most sem olcsó, itthon jelenleg öt példánynak keresnek gazdát. A legolcsóbb autó 34, a legdrágább 50 millió forintba kerül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?