Még mindig frissnek hat a forma, na és persze a 490 lóerős teljesítmény sem ad okot szégyenkezésre
Jövőre ünnepli 20. évfordulóját az F430, a még ma is modernek ható sportkocsi bizonyos szempontból mérföldkőnek tekinthető. A 2004 és 2009 között futó típus volt az utolsó hátsó középmotoros Ferrari, ami hagyományos váltóval is készült, noha sokan inkább a kormány mögötti fülekre esküdtek. Utóbbi megoldás kényelmesebb és gyorsabb, de látva a kézi szerkezet szépségét könnyű lemondani modernebb megoldásról. Noha az F430 utódját (458) váltó típus (488) utódja (F8) sem készül már, a 4,3 literes motorral szerelt sportkocsi még ma sem marad szégyenben az autópályán.
Az F430 2004 és 2009 között készült, a Scuderia változatot egészen 510 lóerőig húzták, utóbbiból is kínáltak nyitott változatot
A nyolc hengernek már alapjáraton is gyönyörű a hangja, hát még fordulaton. A minimális forgalmú autópálya ideális terep a Ferrarinak, a 7 és 8 ezer között pörgő motornak nem okoz gondot a 270 és 300 közötti tempó. A videó mind a tíz perce élmény, a motorhang mellett a váltó finom kattanása is egy eltűnőben lévő kor visszhangja. A húsz éves korhoz közelítő típus még most sem olcsó, itthon jelenleg öt példánynak keresnek gazdát. A legolcsóbb autó 34, a legdrágább 50 millió forintba kerül.