Így már nem fáj – Toyota Corolla Hybrid Dynamic Force
Könnyen fogyasztható az új rendszerrel – Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Számtalan ponton javítottak a Toyota hibrid rendszerén, látszólag épp ott, ahol volt benne kivetnivaló. Most a Corolla kombiban is szereplő 2,0 literes rendszer igazán jó partner, még nekem is tetszik.
Lecserélték az összes komponenst, amitől megjelent némi élet a rendszerben és eltűntek a bántó jellemzők.
Emellett jutott idejük arra, hogy a Corolla alá futóművet is tervezzenek, valamint rajzoljanak egy olyan formatervet, amire, picit szégyellem is, de visszafordulok a parkolóban.Jó a hangulat bent, és a sportülések tartása is egészen határozott.
Én még ültem volna lejjebb is szívem szerint, valahogy nem a legjobb az üléspozíció így, de messze nem rossz, egy kombitól már jónak is mondható, ha legalább ennyire beállítható a vezető helyzete. Picit még húztam volna magam felé a kormányt, úgy lett volna az igazi, de így is könnyen hozzászoktam. Digitális műszeregység figyel a kormány mögött, ennek grafikája változtatható is, de két nézetnél több nincs, és mindkettő sokkal több színből áll, mint kellene. Cserébe a legtöbb beállítást itt végezhetjük, aminek olyan értelemben kevés hasznát látom, hogy menet közben nem lehetséges, mert letiltja a menüket, álló helyzetben pedig egyszerűbb lenne a multimédia érintőkijelzőjén pötyögni.A motort és a részegységeket úgy fejlesztették, hogy a korábbi furcsa motorbőgetést szinte teljesen kihagyták belőle, és értékelhető gázreakciót kaptunk helyette.
A kétliteres motor hangja nem szebb, mint a korábbi 1,8-asé, de kevesebbet halljuk, miután a gázpedálállást már szinte teljesen jól összehangolták a motorral, vagyis ha elengedjük, akkor a motor fordulatszáma is azonnal visszaesik, vagy teljesen le is állítja a motort, ha van elég töltés az akkumulátorban. Gázadásra is azonnal fordulatszám-emeléssel reagál, ami eddig egészen ismeretlen volt. Felhasználás szempontjából ez röviden annyit jelent, hogy úgy viselkedik, mint egy teljesen hagyományos autó. Miközben a villanymotor miatt azonnal képes megindulni, és a 184 lóerős összteljesítmény már elég ahhoz, hogy dinamikusan mozgathassa a Corollát. Az a furcsa benne, hogy nincs semmi furcsa. Most úgy viselkedik a rendszer, hogy nem zavar kelletlen viselkedéssel, lomha gázadással, lebénított reakciókkal, ha kell váratlanul élénk tud lenni.Nem rossz a multimédia, de nagy kár, hogy Apple CarPlayt ez még nem tud, szemben a C-HR-ével.
Rendesen el van látva a Corolla alapból vezetéstámogató rendszerekkel, sáv- és távolságtartós tempomat például mindegyikhez jár. Ez mondjuk érdekesen működik, a sáv két széle között finom kígyózó mozgást végez, folyamatosan. Egyenesben még oké, elnyújtott kanyarban is megoldja, amit kell, de a legapróbb kitérőre, sáveltolásra sem képes, és ha nem fogjuk meg a kormányt, amikor szól, akkor egyszerűen kikapcsolja a sávtartót, de a tempomatot nem. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is jár az Executive szinthez, de még holttérfigyelő és táblafelismerő is, szóval van egy-két apróság, amivel kicsit alánk dolgozik. 11,5 millió forint alatti árcédulát visel a tesztautó, ami még mindig nem mondható túlságosan magasnak. Ugyanakkor számos olyan felszereltsége van, amit nyugodt szívvel engednék el, valamint meggyőződésem, hogy még az 1,8-as motorral szerelt kivitel sem kényelmetlenebb, vagy feltűnően gyengébb. Viszont mindenképp pozitív, hogy az új hibrid rendszeren valóban érezni nem kismértékű fejlődést annak érdekében, hogy könnyebben fogyasztható lehessen.Árak
Tesztmodell alapára
10 380 000 Ft (2020.03.16.)
Tesztautó ára
10 485 000 Ft (2020.03.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
190 Nm 6000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.10 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7-5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4650 mm
Szélesség:
1790 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1560 kg
Össztömeg:
1955 kg
Terhelhetőség:
395 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
581 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
910-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1430 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
430-650 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
190 Nm 6000 1/min-nél
Teljesítmény:
112 kW (152 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.10 s
CO2-kibocsátás:
126 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7-5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
szuper autó, ha ekkora méret elég lenne, 4-5 év múlva vennék egyet használtan
4-5 év múlva kb. a fele ennyibe fog kerülni. Lehet jobban jársz, ha ennyi pénzért veszel most egy 1.2 T benzinest. Igaz, hogy csak 116 LE, de turbo, tehát nyomatékos lesz. És az sem nagyon fog többet fogyasztani.
Ez az új Corolla – főleg a kombi – nagyon jó lett kívül belül, pláne az előd Auris kombihoz képest. Kár, hogy nincs belőle egy 1,5 körüli turbo benzines 150-160 LE körüli teljesítménnyel.
A 4 éves hibrid Toyoták inkább 65% körül mennek a használt piacon, feleségemnek ezért nem ezt vettük, annyira azért nem jó, mint amennyire drága. Vezettem az 1,2T-t is, a hibrid talán kicsivel jobban megy normál meg sport módban, ECO módban valamivel gyengébben. A hibrid legalább 1,5 literrel kevesebbet fogyaszt, nekem a hosszú átlag kicsivel 5 alatti, az 1,2T nyáron 6,5-öt fogyasztott, télen 7 fölött lett volna, akkor nem vezettem.
A 6,5-7 liter is teljesen jó. A másfél liter különbség 20 ezer km-nél évi kb. 100.000 Ft plusz. Sokan ennyit sem mennek, aki meg ennél többet ott már jellemzően cég fizeti a költségeket. Szóval ha a fogyasztást nézzük a hybrid gyakorlatilag sosem térül meg. Szerintem átlagos családi használatra bőven jó az az 1.2 T.