Így már más – Megszépült a nagyobbik BMW GT, kipróbáltuk
Jobb arányok, szebb forma és eggyel magasabb szám, a 6 GT így már kerekebb
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szintet lépett a nagyobbik BMW GT, 5-ös helyett már 6-osnak hívják, de a jó ízlés létráján is följebb lépett néhány fokot. A 6 GT fenséges és kényelmes, akár a 7-es.
Nem csak a bővítésen jár az eszük a BMW-nél, ami korábban nem sikerült túlzottan jól, azt egy kicsit rendbe szedik az új generációra. Ilyen az 5-ös Gran Turismo is, a magasra húzott tetővel, meg a kupésan hátrafelé lejtő tetővonalával fura szerzet. Nem valami bizalomgerjesztő, ha ránézünk, de mégis kajálta a tehetős vevősereg, szóval a BMW-nél tudnak valamit. Az új széria viszont már a jó ízlés határait súrolja, olyan értelemben, hogy ránézni már nem fáj, sokkal jobban egyben van az új arányokkal, és a sportosabb külső kedvéért már nem az 5-ös sorozathoz, hanem a 6-oshoz tartozik. Hosszabb és alacsonyabb lett elődjénél, a 2 centis magasságcsökkentéstől pedig szélesebbnek is tűnik, pedig ez az adat változatlan. Csomagtere bitang, 610 liter az alap raktér, de 1800-ig bővíthető a hatalmas ajtón át pedig könnyedén pakolható.
BMW 6 GT, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
5091 | 1902 | 1538 | 3070 | 610-1800 |
Dimenziói közel állnak a 7-eshez, tengelytávolsága például pont ugyanakkora, de valójában már az előd 5 GT is egy 7-es volt a lemezek alatt. A külső sportos, kicsit buci még, de már joggal nevezhető 6-osnak, keret nélküliek az ablakok is egyébként. Az X3-mal[/url] ellentétben itt most épp összeértek a lámpák a vesékkel, ezek szerint így fogják elkülöníteni a szabadidő-autókat a hagyományos modellektől. Az első fényszórók már alapáron LED-esek, ahogy a szép formájú hátsók is. Ugyanitt találunk egy érdekességet, amit csak a Gran Turismókon alkalmaz a BMW, ez pedig az aktív légterelő. Hosszabban nyúlik hátra az ablakvonal, a kilátás bentről remek, ami a szinte függőleges oldalfalaknak is köszönhető.
A technika egészen parádés, kezdve a futóművel, ami már itt is alapáron légrugókkal csillapít, de csak hátul, felárért elöl is párnákon libben a karosszéria. Ebben az esetben gombnyomásra 2 centit emelhetjük, vagy éppen egy centit süllyeszthetjük, utóbbit egyébként 120-as tempó felett magától megteszi. Nem elhanyagolható, hogy a
súlya akár 150 kilóval is kevesebb lehet az 5 GT-hez képest,
ami már ilyen teljesítményű motorok mellett is érezhető változás. Alapvetően is igaz a BMW-kre, hogy nehézkesek, masszív érzetűek, ami nem feltétlenül hátrány, most viszont éppen ideálisnak tűnik a hajszál híján 1,7 tonna feletti önsúly. Ez sem kevés, de közel 5,1 méternyi autót kapunk érte, ami ráadásul úgy mozog, mint egy sokkal kisebb modell. Ördögi, ahogy a 6 GT hatalmas testével képes bevenni egy kanyart, száraz úton meg sem csusszan kanyarban, pláne xDrive-val.BMW 6 GT, 2017 – benzines motorok műszaki adatai
630i | 640i | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 2998 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |
Teljesítmény [LE/RPM] | 258/5000-6500 | 340/5500-6500 |
Nyomaték [Nm/RPM] | 400/1550-4400 | 450/1380-5200 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,3 | 5,4 (5,3) |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,2-6,6 | 5,4-6,0 (7,7-8,2) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 142-152 | 159-169 (177-187) |
Saját tömeg [kg] | 1720 | 1770 (1835) |
Megengedett össztömeg [kg] | 2380 | 2450 (2515) |
Az új 6-os legkisebb motorja a 258 lóerős 30i, ehhez nincs xDrive, de efölött csak hathengeres benzines és dízel modelleket találunk. Benzinesből van még a 40i, akár xDrive-val is, dízelből a 30d és a 40d érhető el egyelőre, utóbbi csak xDrive-val és persze mindegyik csak a 8-as automatával. A hazai piac számára a 30d a legfontosabb modell, így ezeket próbálhattuk a hazai utakon. xDrive és komplett légrugós futómű is volt, így szinte mindent kipróbálhattunk. A 30d 265 lóereje jól hangzik, a 620 Nm nyomatékot pedig még leírni is jó, pláne megérezni az első gázadásnál. Ez valódi Autobahnra való teljesítmény, 250 km/h a vége, és ezt ki is tudjuk használni.
Gyorsítani nem nagy feladat, előzni országúton szintén stresszmentes,
általában sikerülni fog megelőzni bármit. Csak figyeljünk a pedálra, mert 90-ről a százötvenet elérni kevesebb időbe telik, mint ezt a mondatot elolvasni. A 30d az a motor, amihez mostanában többször volt szerencsém, és mindig meglepő, hogy mennyire halk és kiegyensúlyozott, fogyasztása pedig ekkora test mellett is 9 liter alatt tartható, xDrive-val.BMW 6 GT, 2017 – dízelmotorok műszaki adatai
630d | 640d xDrive | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 2993 | 2993 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |
Teljesítmény [LE/RPM] | 265/4000 | 320/4400 |
Nyomaték [Nm/RPM] | 620/2000-2500 | 680/1750-2250 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,1 (6,0) | 5,3 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9-5,3 (5,5-5,9) | 5,8-6,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129-139 (144-154) | 153-163 |
Saját tömeg [kg] | 1825 (1880) | 1935 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2510 (2580 ) | 2615 |
A BMW azoknak való, akik tényleg szeretnek vezetni ezzel, és saját szlogenjükkel teljesen szembe megy az, ami mostanában az autógyártásban zajlik. A vezetéstámogató renderek, segédek mellett már keveset kell igazán vezetnünk. Autópályán beállítjuk a radaros tempomatot, a sávtartót, és a hibátlan Bowers & Wilkins hifit; csak tespedünk a hatalmas fotelben, pihentetve kezünket a kormányon. Ezek persze még nem önvezető rendszerek, de ügyesen össze tudnak dolgozni és együtt kimozogni olyan helyzeteket, amik alapvetően fárasztóak lehetnek. Ilyen a dugóban araszolás, vagy a finom korrigálás autópályán, de egy
elnyújtottabb felhajtón is képes végig vezetni a sávtartó, a radaros tempomat pedig körforgalomban sem dobja le a láncot
és kezd el gyorsítani, ha eltűnt előlünk a követett autó, több márka modellje azt csinálja. A BMW jól csinálja amit kell, és emellett ott egy elég nagy felületű head-up display, ami a digitális műszeregység adatait szinte maradéktalanul kivetíti, a 3D-s grafikákkal együtt.BMW 6 GT, 2017 - motorválasztéka és indulóárai
Motor | Ár [Ft] |
630i | 18 700 000 |
640i | 20 550 000 |
640i xDrive | 21 400 000 |
630d | 20 200 000 |
630d xDrive | 21 050 000 |
640d xDrive | 22 300 000 |
A menettulajdonságok mellett a 7-esből ismert kényelemmel találkozunk. Az ülések felső-, vállrésze külön is állítható, na meg persze itt is megvan a masszázs-funkció is, a gombokat fogdosva pedig kivetíti, mit készülünk csinálni. A magas plafon és a meredek oldalfal miatt a térkínálat fekete tetőkárpittal is zavarba ejtően bőséges. A hátul ülők is jól ellesznek, a fejtér teljesen rendben van, a lábtér pedig az alap 7-esénél bőségesebb.
Itt is megvan a gesztusvezérlés, meg az érintőképernyő,
ami továbbra is remek, ám amikor már ennyi funkció van a fedélzeten, mint a vezetéstámogató rendszerek és a masszázs, elég zsúfolt a rendszer és a head-up display beállításaihoz kényelmetlenül mélyre kell túrnunk a menüben, pár dedikált gomb még elfért volna erre a műszerfalon. A 6 GT is hamisítatlan BMW lett. és a felszereltségek mellett természetesen az Individual részleg is a segítségünkre áll az egyedi összeállításért.
komolyan megéri a bmw-nek ezzel a gnómmal erőlködnie, annyit eladnak? (bár kötvehiszem)