Az elektromos Passat utód titka a kiemelkedő légellenállás, ám ezt nem elsősorban a szélcsatornában hozták össze a mérnökök
Aki valamelyest legalább jártas a fizikában, az jól tudja, hogy a légellenállás kiemelten fontos egy autó fogyasztása, és így hatótávolsága szempontjából is. Éppen ezért nem meglepő, hogy a Volkswagen ID.7 egyik legnagyobb trükkje is éppen ebből ered, már persze a hatalmas akkucsomagon felül. Az olyan limuzinok, mint az ID.7 esetében a légellenállási együttható (cw) mintegy 50 százalékban a karosszéria alakjától függ. Emellett a felnik és a gumiabroncsok körülbelül 30 százalékban, a jármű aljának kialakítása 10 százalékban, míg a különböző – például levegőt az autó elejének hűtőihez vezető – funkciónyílások szintén 10 százalékban határozzák meg a cw-érték alakulását. Az új ID.7 az eddigi legáramvonalasabb ID.-modellként érkezik, ami mindjárt az első pillantásra érzékelhető a csaknem öt méter hosszú autó sziluettjén.
Rengeteg apró részletből tevődik össze a végleges légellenállás-érték
Továbbá az ID.7 alja szinte teljes egészében burkolt, valamint új fejlesztésű első keréklégterelők vezetik el minimális örvényléssel a levegőt a jármű alatt, illetve a kerekek mentén. Az első lökhárító szélső légcsatornái a levegő hatékonyabb áramlását segítik az autó eleje körül, a kiszélesedő oldalsó küszöbborítások pedig megakadályozzák a beáramlást az autó alja felé, illetve leárnyékolják a hátsó kerekeket a rájuk áramló levegő elől. A jármű alján kisméretű légterelők és különböző burkolati elemek irányítják a levegő áramlását. Még a gumiabroncsok kontúrjainak tervezésekor is alkalmaztak áramlástani szimulációkat, így már a koncepciófázisban optimalizálhatták a gyengébb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkező változatokat. A légellenállás további mérséklése érdekében a hűtő rolója is aktívan szabályozza a légáramlásokat. Az elektromos működtetésű roló csak akkor nyílik, ha az erőforrás-komponensek és az akkumulátor célzott hűtést igényelnek. Az autó hátulján az ideálisan megformált csomagtérajtó, a diffúzor kialakítása és az oldalsó légterelőperemek gondoskodnak még hatékonyabb aerodinamikai tulajdonságokról.
Ezeket a részleteket először számítógépes szimulációval tesztelik, a szélcsatornáig pedig csak a már bizonyított megoldások jutnak el
A hangsúly kezdetben a számítógépes szimulációkon van. A formatervező csapat ezekből gyűjt adatokat így minden egyes módosításra előre ki lehet számítani a légáramlási értékeket, így tökéletesítették az ID.7 süllyesztett ajtókilincseit és külső visszapillantóit is. Végül a valós szélcsatorna már csak ellenőrzés a ID.7 életnagyságú, milliméter-pontossággal, marógéppel kidolgozott agyagmodelljén. Teszteltek azonban több különböző, 3D nyomtatott változatot is, például a már emltett külső visszapillantó tükrök házaira. Az ID.7 esetében.
A végeredmény a szinte hihetetlen, 0,23-as cw-érték, ami a teljes Volkswagen ID.-család legjobb légellenállási együtthatója.
Azt még nem tudni, hogy valós körülmények között milyen hatótávra lehet majd számítani a Volkswagen újdonságától, de az átlagos hazai igényeket biztosan könnyedén felülmúlja majd
Az ilyen rekorder légellenállási tényezőktől érdemes távol maradni. Mindig van valami praktikus apróság amin csak ront a forma reszelgetése – nem jól töröl az ablaktörlő, kevés a fejtér, nehezen elérhetőek az alkatrészek, túl kicsi a visszapillantó, stb.